۰
شنبه ۱۸ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۰۹:۲۹
يك عضو كميسيون امنيت ملي مجلس:

هدف از برگزاري مانور خاورميانه، جبران شكست‌هاي آمريكاست

يك عضو هيات رييسه كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس با تاكيد بر اينكه ايران تسلط كامل بر منطقه خليج‌فارس دارد، هدف از برگزاري مانور خاورميانه با حضور ۲۵ كشور دنيا از جمله آمريكا در خليج‌فارس را جلب اقبال عمومي و جبران شكست‌هاي پي در پي آمريكا عنوان كرد.
سيدباقر حسيني ، با اشاره به انتشار اخباري در خصوص برگزاري بزرگ‌ترين مانور خاورميانه در خليج‌فارس با حضور ۲۵ كشور جهان از جمله آمريكا اظهار كرد: آمريكايي‌ها براي جبران شكست‌هاي پي در پي‌شان در طول ماه اخير براي نشان دادن اقتدار در اين مانور شركت مي‌كنند تا نشان دهند كه زنده‌اند.

وي با بيان اينكه اين مانورهيچ اثري برجمهوري اسلامي ندارد، ادامه داد: جمهوري اسلامي در طول ۳۳ سال گذشته اثبات كرد كه آمريكا بنا به تعبير امام راحل(ره) هيچ غلطي نمي‌تواند بكند ولو اينكه ۲۵ كشور، آمريكا را در اين مانور ياري دهند.

اين عضو هيات رييسه كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس با تاكيد بر اينكه شركت ۲۵ كشور در كنار آمريكا در مانور خليج‌فارس به معناي همراهي آنها با آمريكا نيست، گفت: حضور كشورها در مانور دليل همراهي آنها با آمريكا نيست؛ چون بسياري از اين كشورها با حضور در اجلاس عدم تعهد به آمريكا و رژيم صهيونيستي بر خلاف تصورشان نشان دادند كه مواضع آنها را قبول ندارند به طوري كه نتانياهو نيز در سخناني اعلام كرد كه حضور اين كشورها در اجلاس تهران به معناي قبول مواضع ايران است.

حسيني با بيان اينكه آمريكا با شكست‌هاي پي در پي باز هم به دنبال برنامه‌ريزي و طراحي براي انجام تحركاتي است،‌گفت: شايد آمريكايي‌ها به خيال خود با اين مانور عظيم‌شان بخواهند به ايران پيام بدهند اما حقيقت آن است كه اگر ۲۵ كشور و حتي دو برابر آنها در مانور خليج‌فارس شركت كنند اقتدار جمهوري اسلامي و حتي نيروهايش در منطقه براي مقابله با آنها بسيار بيشتر از تصورشان است.

وي همچنين به انتشار اخباري در خصوص استقرار سامانه راداري دفاع موشكي در قطر توسط واشنگتن اشاره و اظهار كرد:‌ آنها هر چقدر به اين جنس كارها دست بزنند هيچ نتيجه‌اي نمي‌گيرند چرا كه توانمندي‌هاي جمهوري اسلامي نشان داده كه آنها نه تنها به اهداف‌شان نخواهند رسيد بلكه هزينه‌هاي سنگيني را متحمل مي‌شوند.

نماينده مردم زابل در مجلس، برگزاري اين مانور در خاورميانه و حتي استقرار سيستم دفاعي موشكي در قطر را بازي‌هاي سياسي در آستانه انتخابات رياست‌جمهوري آمريكا براي جذب افكار عمومي خواند و گفت: آمريكا با حمايت اسرائيل دست به اين كارها مي‌زند، اسرائيلي كه نتوانست حتي ۳۳ روز در مقابل بخش كوچكي از جوانان حزب‌الله لبنان دوام بياورد. اين رژيم حتي ۳۳ ساعت نمي‌تواند در مقابل جمهوري اسلامي ايران دوام بياورد و ضربه سختي خواهد خورد.
کد مطلب: 5913
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *