۰
شنبه ۱۸ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۱۳:۰۸

بیشترین تغییرات در قانون جدیدانتخابات

علي لاریجانی با اشاره به وضعیت کنونی طرح تغییر قانون انتخابات در کشور گفت: به طور حتم بیشترین تغییرات در قانون جدید برای شرایط صلاحیت‌های نامزدها و چگونگی انتخابات از نظر اجرایی در سطح ملی است.
 ايسنا: علی لاریجانی در حاشیه یادواره شهدای روستای نوا در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره وضعیت کنونی طرح تغییر قانون انتخابات در کشور گفت: هم‌اکنون بحث‌هایی در مجلس و در کشور مطرح شده است، اما باید به طور حتم شرایط انتخابات ریاست جمهوری را دقیق‌تر مشاهده و بعد برای تغییر قانون اقدام کرد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با رد شایعاتی درخصوص مجری انتخابات در قانون جدید افزود: در صورتی که قانون قبلی تغییر و قانون جدید به تصویب برسد، تنها شرایط انتخابات را دقیق‌تر می‌کند؛ اما تاکنون در این‌باره نتیجه‌ای حاصل نشده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با توجه به اینکه قانون هنوز تغییر نکرده است، باید مانند قبل از قانون گذشته تبعیت کرد، اما در صورتی که تا قبل از انتخابات قانون عوض شود، می‌توان آن را اجرا کرد.

عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت درباره محورهای تغییر یافته قانون جدید انتخابات توضیح داد: به طور حتم بیشترین تغییرات در قانون جدید در شرایط صلاحیت‌های نامزدها و چگونگی انتخابات از نظر اجرایی در سطح ملی است.

لاریجانی با اشاره به تغییر نماینده سازمان ملل در امور سوریه و انتخاب اخضر الابراهیمی به جای کوفی عنان یادآور شد: در آن زمان که آقای کوفی عنان نماینده سازمان ملل در امور سوریه بود ما نصایحی که می‌توانست شرایط سوریه را هموار کند به ایشان گفتیم، اما متاسفانه کشورهای مزاحم و استکباری مانع فعالیت وی در سوریه شدند.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هم‌اکنون برخی کشورها شعار دموکراسی در سوریه می‌دهند ولی نیات دیگری در سر دارند، بیان کرد: به طور حتم موضع ایران در امور سوریه، ایجاد دموکراسی و تحقق خواسته مردم است، از این‌رو ما امیدواریم که اخضر الابراهیمی بتواند در کار خویش موفق باشد.

وی با تاکید بر اینکه دموکراسی در سوریه با ارسال سلاح و جنگ محقق نمی‌شود، تصریح کرد: به طور حتم در داخل جدال تسلیحاتی نمی‌توان به دنبال اصلاحات گشت.

رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوالی در مورد شرایط کنونی وضع تعدیل تعطیلات رسمی در کشور یادآور شد: در مجلس هشتم طرحی با این موضوع مطرح شد ولی هم‌اکنون نمی‌دانم که این طرح در چه مرحله‌ای قرار دارد.
 
کد مطلب: 5950
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *