۰
شنبه ۱۳ شهريور ۱۳۹۵ ساعت ۰۷:۵۰

نمي‌گذارند رئيس دولت اصلاحات به تماشاي تئاتر برود اما آن آقا شهر به شهر سخنراني مي‌کند

نماينده مردم تهران تاکيد کرد: نمي‌گذارند رئيس جمهور اصلاحات به تماشاي تئاتر برود اما آن آقا شهر به شهر مي‌چرخد و سخنراني مي‌کند، وزارت کشور در اين زمينه بايد جدي‌تر باشد.
نمي‌گذارند رئيس دولت اصلاحات به تماشاي تئاتر برود اما آن آقا شهر به شهر سخنراني مي‌کند


نماينده مردم تهران تاکيد کرد: نمي‌گذارند رئيس جمهور اصلاحات به تماشاي تئاتر برود اما آن آقا شهر به شهر مي‌چرخد و سخنراني مي‌کند، وزارت کشور در اين زمينه بايد جدي‌تر باشد.

به گزارش ايلنا، مصطفي کواکبيان نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي با حضور در نشست سراسري شوراي نمايندگان انجمن اسلامي مدرسين دانشگاه‌ها با اشاره به روايتي از امام جواد(ع) و آيه‌اي از قرآن کريم بر ضرورت جلب رضايت خداوند در فعاليت‌هاي سياسي اجتماعي و تشکيلاتي گفت: ما همگي بايد با نام خدا و انگيزه الهي به دنبال فعاليت‌هاي حزبي باشيم. تا همه امور با شفافيت کامل همراه باشد وي با تاکيد بر اينکه بايد مسائل انتخابات 94 مورد آسيب‌شناسي قرار بگيرد، گفت: يک عده‌اي با ما عکس سلفي گرفتند اما زنبيل‌شان را جاي ديگري گذاشتند. 50 يا 60 نفر از ليست اميد که فرم‌هاي ما را امضا کردند اما اکنون با ما نيستند و معلوم هم نيست چه کسي مسئوليت اقدامات آن‌ها را بر عهده مي‌گيرد.

وي در ادامه اظهار کرد:‌ تأکيد ما در روند انتخابات 94 تقويت احزاب بود. پيشنهاد ما هم محور قرار گرفتن شوراي هماهنگي جبهه اصلاحات بود که نمايندگان رئيس جمهور اصلاحات هم در آن عضويت داشته باشند. اما برخي دوستان عکس اين روند را پيگيري کردند.

اين عضو هيات رئيسه فراکسيون اميد با بيان اينکه اين فراکسيون علاوه بر ايجاد اشتغال و رونق اقتصادي دنبال تغيير قانون انتخابات و قوانيني همچون احزاب، شوراها، رسانه‌ها، منشور حقوق شهروندي و تقويت بُعد نظارتي مجلس است، افزود: براي انتخابات شوراهاي شهر و روستا کميته‌ نظارت مرکزي در مجلس تشکيل مي‌شود که حتما اعضاي فراکسيون اميد هم عضو کميته مرکزي و کميته‌هاي استاني خواهند بود تا مرقانون در اين زمينه اجرا شود.

دبيرکل حزب مردم‌سالاري همچنين با انتقاد از دولت گفت: آنقدر که ما انتظار داريم دولت با ما همراهي نمي‌کند. دولت مي‌تواند خيلي کمک‌کار ما در فراکسيون اميد باشد. ما معتقديم رقيب دولت در انتخابات پيش رو، عملکرد خود دولت خواهد بود.

کواکبيان در ادامه با انتقاد از فضاي امنيتي در دانشگاه‌ها گفت: چرا مجوز فعاليت به اتحاديه‌ها و دانشجويان اصلاح‌طلب داده نمي‌شود و امکانات دانشگاه به صورت برابر در اختيار همه تشکل‌هاي دانشجويي قرار نمي‌گيرد؟

وي در پايان با اشاره به انتخابات رياست جمهوري و شوراها در ارديبهشت 96 و با تاکيد بر فعاليت‌هاي حزبي احزاب اصلاح‌طلب افزود: همه امور بايد با حاکميت قانون پيش برود و نه دور زدن قانون مثلا در حالي که نمي‌گذارند رئيس جمهور اصلاحات به تماشاي تئاتر برود اما آن آقا شهر به شهر مي‌چرخد و سخنراني مي‌کند، وزارت کشور در اين زمينه بايد جدي‌تر باشد. شايان ذکر است در اين همايش علاوه بر دبيرکل انجمن اسلامي مدرسان دانشگاه‌ها، رئيس و برخي اعضاي هيات رئيسه فراکسيون اميد مجلس سخنراني کردند.

در ادامه اين نشست پرسش و پاسخ با حضور مسئولان وزارت علوم برگزار شد و درباره مسائلي از قبيل راه‌اندازي تشکل‌هاي دانشجويي، ايجاد کرسي‌هاي آزادانديشي، لزوم رفع فضاي امنيتي در دانشگاه‌ها، نحوه محاسبه حقوق و مزاياي اعضاي هيأت علمي، نقش حراست دانشگاه‌ها و ردصلاحيت اساتيد در انتخابات مجلس دهم بحث‌هايي انجام شد.

همچنين محسن رهامي دبير کل انجمن اسلامي مدرسين دانشگاه‌ها با بيان اينکه انجمن اسلامي هم يک تشکل دانشگاهي و هم يک حزب سياسي است که از کميسيون ماده 10 احزاب مجوز فعاليت گرفته است، اظهار کرد: در اثر فشارهاي هشت سال حاکميت قبلي در بسياري از مناطق، دفاتر تشکيلاتي ما تعطيل شده بود هنوز هم برخي دفاتر ما تعطيل است به طور مثال دانشگاه تهران همچنان دفتر ما را تحويل نداده است.

وي در ادامه افزود: ما دنبال فعال کردن دفاتر خود هستيم و با برگزاري جلسه در استان‌هاي مختلف مقدمات فعال شدن دفاتر خود را آماده کرده‌ايم. اکنون دفاتر ما در اراک، قم و اصفهان راه‌اندازي شده است و انجمن اسلامي، مدرسين دانشگاه‌ها در حال بازسازي خود است.

اين فعال سياسي اصلاح‌طلب با بيان اينکه ما دنبال توسعه تشکل خود در دانشگاه آزاد هم هستيم، تصريح کرد: در اين راستا با آيت‌الله هاشمي هم ديدار داشته و درخواست کرده‌ايم که زمينه را براي فعال شدن انجمن اسلامي مدرسين در دانشگاه آزاد فراهم کنند. ما دنبال عضوگيري از همه دانشگاه‌هاي کشور هستيم. در اين زمينه رئيس دفتر نمايندگي رهبري در دانشگاه‌ها هم با ما همکاري داشته ولي انتظار ما همکاري بيشتري در اين زمينه است.

رهامي همچنين با اشاره به سابقه فعاليت‌هاي سياسي انجمن اسلامي مدرسين دانشگاه‌ها از دهه 60 خاطر نشان کرد:‌ در طول اين سال‌ها همواره ما نقش محوري در جبهه اصلاحات داشته‌ايم. انجمن اسلامي در سال 92 جزو تشکيلات حکميت ميان روحاني و عارف بود و در انتخابات شوراي شهر چهارم و انتخابات مجلس در سال 94 نقش فعالي داشتيم. کميته رايزني شوراي سياست‌گذاري انتخاباتي اصلاح طلبان نيز در اختيار ما بود و ما با نهادهاي حاکميت مثل نهاد رهبري، شوراي نگهبان و مجلس خبرگان گفت‌وگو و رايزني داشتيم که اين گفت‌وگوها هم بسيار موثر بود.

وي با تأکيد بر اينکه بايد براي انتخابات 96 هم فعاليت جدي داشته باشيم از اعضاي استاني اين تشکل خواست که نقش ريش‌سفيدي را براي ايجاد هماهنگي ميان نيروهاي اصلاح‌طلب فراهم کند.

دبيرکل انجمن اسلامي مدرسين دانشگاه‌ها در پايان خاطر نشان کرد: اين انجمن در زمينه مسائل فرهنگي از جمله نشست با دانشجويان يا برگزاري تريبون‌هاي آزاد نيز نقش داشته است و ما يک تقويم سازماندهي شده فراهم کرده‌ايم تا براساس آن با نمايندگان مجلس در حوزه‌هاي کارشناسي و تخصصي جلسه داشته باشيم و براي مسائل مختلف راه حل ارائه کنيم.
کد مطلب: 60605
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *