۰
يکشنبه ۱۹ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۱۰:۲۴
رئیس مؤسسه عالی بانکداری خبر داد :

رکوردشکنی رشد نقدینگی در سال‌های اخیر/ افزایش ۵ برابری صادرات غیرنفتی

رئیس مؤسسه عالی بانکداری با اشاره به اینکه نرخ نقدینگی همواره رشد داشته و رکورد افزایش ۳۹ درصدی را نیز در سال‌های اخیر تجربه کرده گفت: درآمد ارزی کشور از نیمه دوم دهه هشتاد تاکنون به شدت افزایش یافته است.
بیست و سومین همایش بانکداری اسلامی صبح امروز با حضور رئیس‌کل بانک مرکزی و مدیران عاملان بانک‌ها در محل مؤسسه عالی بانکداری آغاز به کار کرد.

مرتضی الله‌داد رئیس مؤسسه عالی بانکداری، در این مراسم با اشاره به ارسال ۱۹۵ مقاله به دبیرخانه این همایش گفت: شانزده مقاله منتخب از بین این مقالات برای ارائه در همایش انتخاب شد.

وی ادامه داد: شعار بیست و سومین همایش بانکداری اسلامی، ارتباط متقابل تحولات اقتصاد ملی و نظام بانکداری اسلامی انتخاب شده است.

وی با بیان اینکه متوسط رشد اقتصادی کشور از سال ۸۵ تاکنون حدود ۳.۵ درصد بوده افزود: این رقم در مقایسه با نیمه اول دهه هشتاد که ۶.۵ بوده ۵۰ درصد کاهش دارد که این کاهش تبعاتی همچون افزایش نرخ بیکاری را خصوصاً در جوانان تحصیکرده در پی داشته است.

رئیس مؤسسه عالی بانکداری در خصوص درآمدهای نفتی کشور اظهار داشت: درآمدهای نفتی در سال‌های اخیر به دلیل تقاضای جهانی در اثر رکود اقتصادی و کاهش رشد اقتصادی هند و چین کاهش داشته و این تقاضا رشد نخواهد کرد.

وی ادامه داد: همچنین اثر تحریم‌ها نیز به این موضوع اضافه شده و کاهش فروش نفت ایران را به دنبال داشته که این کاهش سطح تولید کل را در کشور کاهش می‌دهد و اگر کنترل نشود منجر به کاهش اطمینان برای سرمایه‌گذاری در کشور خواهد شد.

وی اضافه کرد: در سال‌های اخیر، نرخ نقدینگی همواره رشد داشته و رکورد افزایش ۳۹ درصدی را نیز در سال‌های اخیر تجربه کرده است.

الله‌داد همچنین در مورد موضوع ارز تصریح کرد: درآمد ارزی کشور از نیمه دوم دهه هشتاد تاکنون به شدت افزایش یافته و این موضوع منجر به افزایش صادرات غیرنفتی از ۴.۵ میلیارد دلار به ۲۲.۵ میلیارد دلار شده است.

وی افزود: این وضعیت تا جایی ادامه یافت که در انتهای سال ۹۰ شاهد رشد ۷۰ درصدی نرخ ارز بودیم.

رئیس مؤسسه عالی بانکداری با اشاره به اینکه امسال و سال آینده دوران سختی برای بانکداری کشور خواهد بود، خاطرنشان کرد: استفاده از تجربه کشورهای با تورم بالا می‌تواند در این زمینه راهگشا باشد.
کد مطلب: 6082
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *