۰
يکشنبه ۱۹ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۱۸:۱۳
اوبانگ گوا اظهار داشت:

منافع مشترک چین و ایران در دفاع از مسالمت بین‌المللی و منطقه‌ای

رئیس کمیته دائمی کنگره ملی خلق چین در بدو ورود به ایران گفت: چین و ایران به عنوان دو کشور در حال توسعه و تاثیرگذار، در دفاع از مسالمت بین‌المللی و منطقه‌ای و پیشبرد توسعه مشترک از منافع مشترک گسترده‌ای برخوردارند.
 اوبانگ گوا رئیس کمیته دائمی کنگره ملی خلق چین ظهر امروز به دعوت علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی وارد فرودگاه مهرآباد شد و مورد استقبال حجت‌الاسلام حسن ابوترابی فرد نایب رئیس مجلس قرار گرفت.

وی در ابتدای ورودش اظهار داشت: بسیار خوشحالم که به دعوت آقای علی لاریجانی رئیس شورای اسلامی ایران و با محبت عمیق و اراده حسن نیت مردم چینی به مردم ایران از جمهوری اسلامی ایران به طور رسمی دیدار می‌کنم.

رئیس کمیته دائمی کنگره ملی خلق چین افزود: چین و ایران دو کشور باستانی و متمدن بوده و رفت و آمدهای دوستانه مردم آن با تاریخ دیرینه است و بعد از برقراری روابط سیاسی دو کشور در سال ۱۹۷۱ میلادی تاکنون روابط چین و ایران که اوضاع پیچیده بین‌المللی را تجربه کرده است، همواره در حال رشد مثبت و مناسب بوده است.

اوبانگ گوا همچنین ادامه داد: همکاری دوستانه طرفین در همه زمینه‌ها به خوبی توسعه یافته و سود واقعی را برای دو کشور و مردم آن به ارمغان آورده است؛ چین و ایران به عنوان دو کشور در حال توسعه و تاثیرگذار، در دفاع از مسالمت بین‌المللی و منطقه‌ای و پیشبرد توسعه مشترک از منافع مشترک گسترده‌ای برخوردارند.

« چین تمایل دارد با تلاش‌های مشترک با ایران و افزایش آشنایی و اعتماد متقابل، تبادلات و همکاری دو کشور را در تمام حوزه‌ها گسترش داده و روابط دوستانه چین و ایران را به طور عمیق به پیش برد.»

وی در پایان گفت: انتظار دارم در مدت حضور در ایران با جناب آقای احمدی‌نژاد رئیس جمهوری اسلامی ایران، آقای لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی و جناب آقای رحیمی معاون اول رئیس جمهور و دیگر رؤسای ایرانی در خصوص روابط دوجانبه و مسائل بین‌المللی و منطقه‌ای مورد علاقه مشترک به طور عمیق تبادل نظر کنم و باورم این است که این سفر کاملا موفق خواهد بود.
کد مطلب: 6173
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *