۰
يکشنبه ۱۹ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۱۹:۳۶

امسال تمامی حجاج با هواپیمایی جمهوری اسلامی منتقل می شوند

رئیس سازمان حج و زیارت كشور نیز در این همایش گفت: امسال تمام حجاج ایرانی با هواپیمایی جمهوری اسلامی به سرزمین وحی منتقل می شوند.
حجت الاسلام دکتر سیداحمد موسوی بعداز ظهر یکشنبه در همایش آموزشی اردویی زائران حج تمتع استان در پارك بش قارداش بجنورد خطاب به آنها اظهار داشت: حدود ۳۰۰ پزشك توسط مركز پزشكی حج و زیارت گزینش شده اند تا كار درمان حجاج را انجام دهند.

وی ادامه داد: ۷۵ هزار زائر خانه خدا در قالب ۴۴۹ كاروان از چهارم مهر ماه به سرزمین وحی اعزام می شوند.

استاندار خراسان شمالی نیز در این همایش گفت: اگر برائت از شیطان باطنی صورت نگیرد؛ پول هایتان را به شکم اعراب عربستان ریخته اید و سعی کنید اثرات حج باید برای همیشه در زندگی فردی و اجتماعی حجاج باقی بماند.

محمود احمدی بیغش تصریح كرد: حجاج با انجام دادن مراسم بسیار مهم برائت از مشركین چهره واقعی مستكبرین و دشمنان اسلام را آشكار و نمایان می كنند.

وی برقراری ارتباط مستقیم با پیروان دین اسلام را یكی از بركات این كنگره عظیم دانست و افزود: خداوند در حج یك الفت برادری و مودت بین مسلمانان از ملل مختلف قرار داده است تا مسلمانان بتوانند از اشتراکات خود و دشمنان مشترک خود حرف بزنند.

نماینده عالی دولت در استان اظهار داشت: اسلام دین برادری، صلح و دوستی است و فلسفه نبوت پیامبر اسلام (ص) دوری از خشونت و ایجاد الفت و دوستی در جامعه اسلامی می باشد.

امام جمعه بجنورد نیز در این همایش گفت: حج یك عبادت عادی و معمولی نیست بلكه یك فریضه ویژه است.

حجت الاسلام ابوالقاسم یعقوبی ادامه داد: حج سرمایه زندگی یك انسان مسلمان است و دوره تمرین و یك كلاس بسیار عالی بندگی خداوند است.

یادآوری می شود ۴۳۰ زائر خانه خدا از استان خراسان شمالی در قالب ۴ كاروان در حج تمتع ۹۱ به سرزمین وحی عازم می شوند.
کد مطلب: 6181
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *