۰
يکشنبه ۱۹ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۲۰:۰۰
نماینده پارلمان عراق:

دستگاه‌های امنیتی عراق برای مقابله با اقدامات تروریستی اقدامات پیشگیرانه انجام می دهد

عضو کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق گفت که ضعف دستگاه های امنیتی و همدستی برخی سران آن با تروریست ها باعث از سرگیری فعالیت های آنها شده است.
«عمار طعمة» نماینده پارلمان عراق از ائتلاف همبستگی ملی در این کشور در بغداد اعلام کرد که استان های جنوبی عراق مراکز امنیتی و اطلاعاتی پیشرفته ای را در خود جای داده است که با تروریست ها همکاری می‌کنند.

وی افزود که یکی از فرماندهان امنیتی که با تروریست ها همکاری می کند، یک مسئول اطلاعات عملیات شهر بصره است و اتهامات بزرگی در مورد همکاری وی با تروریست ها وجود دارد.

این مقام عراقی تاکید کرد: ما در کمیسیون امنیت و دفاع این اطلاعات را برای فرمانده کل نیروهای مسلح و اطلاعات نظامی و مشاور امنیت ملی کشور نیز ارسال کرده ایم.

وی تاکید کرد که اقدامات پیشگیرانه برای مقابله با تروریسم به صورت دوره ای و مستمر در مناطقی که مورد استفاده تروریسم در جنایت های خود است باید در دستور کار قرار گیرد.

وی همچنین از وجود اطلاعات میدانی خبر داد که نشان می دهد عناصر تحت تعقیب در مناطق جنوبی کشور فعالیت های خود را از سر گرفته اند، این فعالیت ها نشان دهنده ضعف دستگاه های امنیتی عراق از تعقیب و بازداشت این افراد است.

طعمه تصریح کرد که کمیسیون امنیت و دفاع در پارلمان خواستار از سرگیری فعالیت های اطلاعاتی در این مناطق و زیر نظر گرفتن فعالیت‌های تروریست ها در آن شده است.
کد مطلب: 6182
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *