۰
دوشنبه ۲۰ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۱۰:۱۳

كيفرخواست دادستاني مصر عليه طنطاوي و رئيس سابق ستاد مشترك ارتش

دستگاه قضايي مصر اعلام كرد كه دادستاني كل مصر كيفرخواستي را تقديم دادگاه نظامي اين كشور كرده كه در آن رئيس سابق شوراي عالي نيروهاي مسلح و رئيس سابق ستاد ارتش به كشتن تظاهركنندگان در انقلاب مصر متهم شده‌اند.
 به نقل از پايگاه اينترنتي شبكه خبري الجزيره، دادستاني كل مصر سه شكوائيه‌ را تقديم دادگاه نظامي اين كشور كرده كه در آنها محمد حسين طنطاوي، رئيس سابق شوراي عالي نيروهاي مسلح مصر و سامي عنان، رئيس ستاد مشترك سابق مصر به كشتار تظاهركنندگان در انقلاب ۲۵ ژانويه مصر متهم شدند.

علاوه بر اين دو شكوائيه دادستاني مصر شكوائيه ديگري را به دادگاه قضايي مصر ارائه كرد كه در آن سامي عنان به كسب درآمد غيرمشروع متهم شده و در آن آمده است: سامي عنان به طور غيرقانوني در منطقه‌ مرفه‌نشين قاهره يك قطعه زمين را تصاحب كرده كه براساس قوانين مصر اين اقدام كاملا غيرقانوني بوده است.

براساس قانون اساسي مصر دادگاه نظامي اين كشور تنها مرجع براي رسيدگي به اتهام‌هاي مطرح شده عليه نظاميان مصري چه در حال خدمت و چه بعد از خدمت است.

محمد حسين طنطاوي و سامي عنان چندي پيش توسط محمد مرسي، رئيس جمهوري مصر از كار بازنشسته شدند و به عنوان مشاور نظامي مرسي هم اكنون در حال فعاليت هستند.

اين اولين باري نيست كه طنطاوي و عنان به قتل تظاهركنندگان مصري متهم مي‌شوند اما اين مساله به شكل رسمي مطرح مي‌شود و به دادگاه نظامي مصر ارجاع شده است.

براساس قوانين مصر دادستاني نظامي مصر ابتدا به طور اوليه شكوائيه‌هاي مطرح شده عليه اين دو مقام نظامي مصر را بررسي خواهد كرد و پس از تكميل پرونده و در صورت تشخيص آن را به دادگاه نظامي براي رسيدگي ارجاع مي‌دهند.
کد مطلب: 6229
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *