۰
يکشنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۰۸:۰۰
وزیر اطلاعات تاکید کرد:

ضرورت شکل‌گیری سازمان بسیج اطلاعاتی

سالن همایش‌های سازمان صدا و سیما، دیروز میزبان همایشی بود که فصل تازه‌ای از تعامل بین وزارت اطلاعات و مردم را رقم می‌زند؛ همایش اطلاعات و مردم. همایشی که تلاش داشت باب تازه‌ای را در تعامل بین دستگاه اطلاعاتی و اقشار مختلف مردم باز کند.
ضرورت شکل‌گیری سازمان بسیج اطلاعاتی
سالن همایش‌های سازمان صدا و سیما، دیروز میزبان همایشی بود که فصل تازه‌ای از تعامل بین وزارت اطلاعات و مردم را رقم می‌زند؛ همایش اطلاعات و مردم. همایشی که تلاش داشت باب تازه‌ای را در تعامل بین دستگاه اطلاعاتی و اقشار مختلف مردم باز کند.
به گزارش پایگاه خبری فریادگر، همایش اطلاعات و مردم، صبح دیروز با حضور شخصیت‌های علمی، دانشگاهی و پژوهشی با سخنرانی مدیر همایش و سپس حجت‌الاسلام علوی وزیر اطلاعات و علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی آغاز شد. در ادامه این همایش که در آن بیش از 350 مقاله ارائه شده بود، یازده کمیسیون علمی ‌و تخصصی به صورت جداگانه برنامه‌های تخصصی خود را آغاز کردند و در جلسه بعد از ظهر، نتایج جلسات توسط دبیران 11 کمیسیون تخصصی در همایش ارائه و در نهایت به مقالات برگزیده، جوایزی اعطا شد.
اما آنچه در سخنان وزیر اطلاعات حایز اهمیت بود، تاکید او بر تشکیل سازمان بسیج اطلاعاتی با هدف تقویت تعامل مردم و وزارت اطلاعات بود؛ موضوعی که دکتر علوی از بدو حضور خود در راس وزارت اطلاعات، به گونه‌های مختلف بارها بر آن تاکید کرده است.
وزیر اطلاعات همکاری مردم را باعث اشراف اطلاعاتی دانست و گفت: باید سازمان بسیج اطلاعاتی شکل بگیرد، با حضور مردم، رادار اطلاعاتی بدون نقطه کور است.
وی با اشاره به جلسات کمیسیون‌های علمی و تخصصی‌ گفت: خروجی این جلسات باید منجر به برگزاری کمیته مطالعاتی و برنامه‌ریزی شود تا کار خود را به صورت مداوم استمرار ببخشد و با ارتباط با مراکز علمی، دانشگاهی و مدیران به غنای این حرکت کمک کند.
وزیر اطلاعات ادامه داد: باید با حفظ این ارتباطات زمینه را برای شکل‌گیری سازمان اطلاعات مردمی‌مهیا کرد و علاوه بر ستاد خبری، سازمانی هم وجود داشته باشد که با مراجعه به مردم و همکاری آن‌ها به صورت بسیجی و با فرهنگ بسیجی فعالیت کند.
علوی قدرت جمهوری اسلامی‌ایران را برخاسته از قدرت مردم دانست و یادآور شد: علت اینکه ابرقدرت‌ها علیرغم حضور در کشورهای همسایه و آتش‌افروزی، اجازه حمله به ایران اسلامی‌را به خود نداده‌اند، حضور مردم است. اگرچه منکر توان نظامی‌و بازدارندگی آن نیستیم اما اساس وحشت دشمن از حضور مردم در صحنه است.
وی اضافه کرد: مردم ما در مقاطع مختلف نظام و انقلاب وظیفه شناسی خود را نشان دادند و هر جا که نیاز به حضورشان بود، حضور تعیین کننده ای را به اثبات رساندند.
وی با بیان اینکه مردم و حاکمان حق و حقوقی بر یکدیگر دارند اظهار داشت: اگر این حقوق رعایت شود آن جامعه عزت می‌یابد، امنیت حکمفرما شده و فرهنگ در چارچوب صحیح خود قرار می‌گیرد؛ دشمنان نیز نمی‌توانند به چنین ملتی طمع بورزند و دچار یاس خواهند شد.
وزیر اطلاعات با تاکید بر اینکه وزارت اطلاعات برای پیوند خود با مردم ستاد خبر را راه‌اندازی کرده است، گفت: اطلاعاتی‌ که از طریق مردم در اختیار تشکیلات اطلاعاتی قرار گرفته حجم عظیمی‌از دستاوردها را تشکیل می‌دهد که بر بسیاری از موارد، اشراف اطلاعاتی حاصل شده و زیر ضربه رفته اند. علوی با تاکید بر اینکه پیوند مردم به دستگاه اطلاعاتی انگیزه و اشراف می‌دهد، خاطرنشان کرد: بر اساس نظرسنجی ایرنا، وزارت اطلاعات به لحاظ محبوبیت از رتبه هفت به رتبه سوم در مهر ماه گذشته ارتقا یافته است.
وی تصریح کرد: وقتی دستگاه اطلاعاتی با مردم کار می‌کند در دل آن‌ها جای دارد و وقتی نیروی اطلاعاتی نیز چنین همراهی را ببیند انگیزه بهتری برای فعالیت پیدا می‌کند.
وی خطاب به حضار گفت: همکاری شما نخبگان بستر ساز حرکت اطلاعاتی دانش‌بنیان است و این همکاری یک موضوع علمی ‌است که نیازمند مطالعه و کار پژوهشی دارد.
وزیر اطلاعات خاطرنشان کرد: تشکیلات اطلاعاتی به هم‌اندیشی مراکز علمی‌نیاز دارد و این مراکز باید به این باور برسند که امنیت همانند فرهنگ، ‌سیاست و آموزش یک مقوله حساس اجتماعی است که باید با نگاه علمی‌به آن نگریسته شود.
در ادامه این همایش علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز با تاکید بر اینکه به سه نوع امنیت روانی، اخلاقی و اجتماعی نیازمندیم گفت: بسیاری، شفافیت را با بی‌آبرو کردن انسان‌ها اشتباه گرفته‌اند؛ امروز به امنیت اخلاقی بیش از هر زمانی نیاز داریم.
کد مطلب: 62967
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *