۰
چهارشنبه ۲۲ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۱۰:۰۲

اوباما دیدار با نتانیاهو را رد کرد

با شدت گرفتن اختلافات بین واشنگتن و تل‌آویو، باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا ملاقات با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک را رد کرد.
 روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارنوت به نقل از یک منبع سیاسی رژیم صهیونیستی نوشت: "باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا دیدار با نتانیاهو را در سایه تنش در روابط بین دولت آمریکا و کابینه اسرائیل به خاطر اظهارات مقامات تل آویو درخصوص حمله احتمالی علیه تاسیسات هسته ای ایران در آینده نزدیک رد کرد.

این روزنامه افزود: کاخ سفید به درخواست نتانیاهو برای ملاقات با اوباما در جریان حضورش در نیویورک برای شرکت در نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل متحد در اواخر ماه جاری میلادی جواب رد داده است.

روزنامه یدیعوت آحارنوت به نقل از این منبع رژیم صهیونیستی نوشت: دفتر نخست وزیر اسرائیل اشاره کرد که نتانیاهو آماده سفر به واشنگتن و خصوصا برای ملاقات با اوباما است اما کاخ سفید درخواست اسرائیل را رد کرد و گفت که جدول زمانی رئیس جمهور آمریکا در این مرحله اجازه برگزاری چنین دیداری را نمی دهد.

روزنامه صهیونیستی هاآرتص نیز مخالفت کاخ سفید در استقبال از نتانیاهو را افول دیگری در روابط بین تل آویو و واشنگتن دانست و افزود: این اولین باری است که نتانیاهو در خاک آمریکا خواهد بود و با اوباما ملاقات نخواهد کرد.

این درحالی است که ایهود باراک وزیر جنگ رژیم صهیونیستی تلاش کرد که از شدت بحران بین کابینه این رژیم و دولت آمریکا بویژه بعد از حمله بی سابقه نتانیاهو به دولت آمریکا بکاهد.

باراک گفت: باید اختلافات بین تل آویو و واشنگتن درباره موضوع ایران با رویکرد بازی اما پشت درهای بسته حل و فصل شود.

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی گفت: نباید فراموش کنیم که آمریکا مهمترین منبع حمایت از اسرائیل در زمینه امنیتی و با وجود اهمیت محافظت از استقلال کاری اسرائیل اما باید اهمیت شراکت با آمریکا و خودداری از خدشه به آن را تا حد ممکن به خاطر داشته باشیم.

اخیرا اختلافات بین مسئولان رژیم صهیونیستی درقبال موضوع حمله به ایران شدت گرفته است به گونه ای که آنها درباره انجام یا عدم انجام آن دچار شکاف و چند دستگی شدیدی شده اند.

آنچه که این شکاف و چند دستگی را تشدید کرده است؛ وجود برخی سخنان و گزارش‌ها از حمایت نکردن آمریکا از هرگونه ماجراجویی نظامی رژیم صهیونیستی علیه ایران از بیم به خطر افتادن منافع واشنگتن در منطقه است که شاید سخنان مارتین دمپسی رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا تازه ترین نشانه در این خصوص باشد.
کد مطلب: 6434
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *