۰
چهارشنبه ۲۲ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۱۲:۵۸
مسکو:

رهبران سوریه همچنان استوار و مورد حمایت سوری‌ها هستند

معاون نخست وزیر روسیه و فرستاده ویژه رئیس جمهور این کشور به خاورمیانه تاکید کرد، رهبران سوریه همچنان استوار و قوی هستند و از حمایت مردم سوریه برخوردار هستند.
به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)،‌ «میخائیل بوگدانف» در سخنانی با اشاره به اینکه رهبران سوریه همچنان مورد حمایت مردم این کشور هستند، تاکید کرد: تنها ملت سوریه است که می‌تواند درباره آینده کشور خود تصمیم بگیرد.

معاون نخست وزیر روسیه و فرستاده ویژه رئیس جمهور این کشور به خاورمیانه غرب را مسئول اجرا نشدن توافق ژنو برای حل بحران سوریه دانست.

بوگدانف گفت: هدف از این سند برای بازیگران خارجی از جمله روسیه تأثیرگذاری بر همه طرف‌ها بود تا برای این بحران راهکاری پیدا شود.

وی افزود: سند ژنو از نظر جزئیات و محتوا غنی است و پایه و اساس آن حمایت از طرح شش ماده‌ای کوفی عنان فرستاده سازمان ملل متحد به سوریه است.

معاون نخست وزیر روسیه و فرستاده ویژه رئیس جمهور این کشور به خاورمیانه تاکید کرد: روسیه دست از حمایت از این سند برنخواهد داشت و این سند برای مسکو بسیار مهم است، چون درباره آن اتفاق نظر وجود دارد .

وی گفت: هدف از توافق ژنو گردهم آوردن همه سوری‌ها پای میز مذاکره و گفت‌وگو است.

این مقام روسی گفت: مسکو با گروه‌های تاثیرگذار بر مخالفان داخلی تماس گرفت، اما غرب برای تحمیل تحریم علیه دولت سوریه بر اساس بند هفتم منشور سازمان ملل متحد رایزنی‌هایی را آغاز کرده و همین مشکلاتی را پیش روی روسیه قرار داده است.

بوگدانف هرگونه تغییر در مواضع روسیه در این‌باره را رد کرد و گفت: ما اکنون درباره سندی سخن می‌گوییم که درباره آن اتفاق نظر وجود دارد و به شرکای غربی و به همه آنهایی که با ما در ژنو بودند، می‌گوییم که باید نظر طرف‌هایی که این توافق را رد می کنند، تغییر دهند.
کد مطلب: 6474
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *