۰
چهارشنبه ۲۲ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۱۳:۱۳
ˈسید احمد خاتمی:

عبور از تحریم ها مستلزم بهره گیری از اقتصاد مقاومتی است

امام جمعه موقت تهران، راهکار رفع مشکلات اقتصادی کشور را اجرای برنامه ریزی های اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: عبور از تحریم ها مستلزم بهره گیری از این راهکار است.
حجت الاسلام ˈسید احمد خاتمیˈ روز چهارشنبه در سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) در جمع مردم زنجان، اقتصاد مقاومتی را از تاکیدات رهبر فرزانه انقلاب اسلامی دانست و افزود: اجرای این برنامه دارای ارکانی است که تحقق هر یک تاثیر شگرفی در رشد اقتصادی کشور خواهد داشت.

وی برنامه ریزی دقیق و کارشناسی را یکی از ارکان اقتصاد مقاومتی دانست و یادآور شد: همانگونه که رهبر معظم انقلاب فرموده اند، طولی نخواهد کشید که با اجرای این برنامه، تحریم ها بی تاثیر و مشکلات اقتصادی کشور مرتفع خواهد شد.

حجت الاسلام خاتمی بر لزوم بها دادن به تولید ملی در اقتصاد ملی تاکید و اظهار کرد: از این مسیر می توان علاوه بر اشتغال زایی و جلوگیری از خروج سرمایه های داخلی، لوازم و کالاهای مورد نیاز را از طریق تولیدات بومی تامین کرد و قطعا هر چه در این زمینه هزینه شود، سود و منفعت آن نصیب ملت ایران خواهد شد.

امام جمعه موقت تهران، بر لزوم تبیین فرهنگ کار برای تمامی اقشارجامعه بویژه جوانان تاکید کرد و گفت: برای رسیدن به اهداف اقتصاد مقاومتی باید الگوی مصرف مردم اصلاح و فرهنگ دوری از اسراف نهادینه شود.

وی تحریم های تحمیل شده به نظام اسلامی طی ۳۳ سال گذشته را شدید و گسترده دانست و خاطر نشان کرد: استکبار جهانی زمانی که از اجرای کودتای مخملی در سال ۸۸ و مقابله با فناوری هسته ای ایران نا امید شد، دست به اجرای تحریم های بسیار شدید و شکننده علیه جمهوری اسلامی ایران زد.

حجت الاسلام خاتمی بخشی از گرانی های موجود در کشور را ناشی از همین تحریم های شدید دانست و افزود: نباید فراموش کرد که بخش دیگری از این گرانی به مدیریت نامناسب بر می گردد که می توان با برنامه ریزی دقیق از تداوم آن جلوگیری کرد.

امام جمعه موقت تهران، به سخنان اوباما مبنی بر اینکه ˈزمان زیادی برای مقابله با قدرتمند تر شدن ایران وجود ندارد و باید تمامی اقدامات لازم را طی ماه های آینده انجام دادˈ اشاره کرد و یادآورشد: دشمنان نظام اسلامی باید متوجه باشند، تا زمانی که ملت ایران هوشیار و با بصیرت در تمامی صحنه ها حاضر هستند هیچ توطئه و دسیسه ای در مقابل آنان به نتیجه نخواهد رسید.

وی با بیان اینکه ملت ایران طی ۳۳ سال گذشته در عرصه سیاسی مقاومت کرده و پاسخ دندان شکنی به دشمنان داده است، اظهار کرد: طی این مدت علاوه بر هجمه های سیاسی، تهاجم فرهنگی گسترده ای نیز علیه نظام اسلامی وجود داشته است.

حجت الاسلام خاتمی، فتنه ۸۸ را اوج توطئه چینی استکبار علیه نظام اسلامی دانست و گفت: خیزش خودجوش مردم در ۹ دی ۸۸، انقلاب اسلامی را در مقابل شورش های داخلی و توطئه های خارجی بیمه کرد.

امام جمعه موقت تهران، دامنه تهاجم فرهنگی به ایران بسیار گسترده و مقابله با آن را نیازمند برنامه ریزی دقیق و صرف اعتبارات کلان دانست و خاطر نشان کرد: بی اثر کردن این تهاجمات فرهنگی مستلزم هوشیاری و مقاومت مردم است.

وی شبکه های ماهواره ای را بزرگترین ابزار کار دشمنان در تهاجم فرهنگی دانست و افزود: دو هزار شبکه ماهواره برای ۲۰۰ میلیون فارسی زبان جهان راه اندازی شده که از این میان ۱۲۵ کانال مختص فارسی زبانان ایرانی می باشد.

حجت الاسلام خاتمی تمامی برنامه های ماهواره را سرشار از ابتذال و ترویج ضد ارزش ها دانست و یادآورشد: خانواده ها باید متوجه باشند که شبکه های ماهواره مستقیم به سراغ عفت، شرف و دینداری افراد می روند و رفتار های ضد اخلاقی را ترویج می کنند.

امام جمعه موقت تهران، به لایحه سال ۱۳۸۴ شورای عالی فرهنگی کشور که دارای ۳۰۰ بند در زمینه مقابله با بد حجابی و بی حجابی اشاره کرد و گفت: در صورتی که مسولان فقط به اجرای این ۳۰۰ بند بپردازند، می توان از گسترش این ضد ارزش در جامعه اسلامی جلوگیری کرد.
کد مطلب: 6476
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *