۰
جمعه ۲۴ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۰۰:۰۲

هنيه از واشنگتن خواست از مسلمانان عذرخواهي کند

اسماعیل هنیه نخست وزیر دولت قانونی فلسطین روز پنجشنبه از دولت آمریکا خواست به علت پخش فیلم ضد اسلامی که در این کشور تولید شده است از مسلمانان عذر خواهی کند.
اسماعیل رضوان وزیر اوقاف جنبش مقاومت اسلامی فلسطین، حماس نیز از صدها تظاهرکننده ای که مقابل مقر شورای قانونگذاری غزه تجمع کرده بودند، خواست « محصولات آمریکایی » را تحریم و بعد از نماز جمعه تظاهرات کنند.
شرکت کنندگان در این تجمع که با درخواست این وزیر دولت حماس برگزار شد، پارچه نوشته هایی در دست داشتند که این شعارها بر روی آنها دیده می شد: « ای پیامبر خدا، ما همه خود را فدای تو خواهیم کرد » و
« ای مسلمانان در زمانی که به پیامبر شما توهین می شود، کجائید ».
اسماعیل هنیه در دیدار با هیئت بشر دوستانه مصری « فیلمی را که در آن به پیامبر توهین شده و یک بازیگر آمریکایی نقش پیامبر را بازی کرده است »، محکوم کرد.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از غزه، دهها نفر روز چهارشنبه در اعتراض به آمریکا در غزه راهپیمایی کردند و پرچم های آمریکا و تصاویر تری جونز کشیش آمریکایی را که تلاش کرده بود نسخه ای از قرآن را بسوزاند، آتش زدند.
حدود شصت عرب ساکن فلسطین اشغالی نیز با فراخوان جنبش اسلامی در اسرائیل و راهپیمایی مقابل سفارت آمریکا در تل آویو شعارهایی در اعتراض به این فیلم و تهیه کنندگان آن سر دادند.
کد مطلب: 6655
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *