۰
جمعه ۲۴ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۲۰:۲۵

یگان ضدتروریسم نیروی دریایی آمریکا وارد یمن شد

یک مقام آگاه آمریکایی از ورود یگان ویژه امنیتی و ضد تروریسم نیروی دریایی آمریکا به یمن در بحبوحه تشدید تظاهرات ضد آمریکایی مسلمانان در واکنش به فیلم موهن به پیامبر اسلام (ص) خبر داد.
به نقل از خبرگزاری «آسوشیتدپرس»، در حالیکه تظاهرات ضد آمریکایی مسلمانان در اعتراض به فیلم توهین به پیامبر اسلام رو به گسترش است، یک مقام آمریکایی که تمایلی به افشای نامش نداشت، از ورود یک تیم خبره واکنش سریع نیروی دریایی این کشور تحت عنوان واحد امنیتی ضد تروریسم تفنگداران آمریکا به یمن متعاقب تشدید خشونت ها و تظاهرات در «صنعا» پایتخت این کشور خبر داد.

بر اساس این خبر، اعزام این نیروهای آمریکایی به یمن در شرایطی گزارش می شود که نیروهای امنیتی یمن در حال شلیک گلوله های جنگی و گازهای اشک آور علیه تقریبا ۲ هزار معترضی هستند که مقابل سفارت آمریکا در این کشور تجمع کرده اند.

در این خبر آمده است که روز گذشته (پنج شنبه) نیز صدها معترض یمنی به سفارت آمریکا در این کشور یورش بردند و پرچم آمریکا را به آتش کشیدند.

همزمان با اینکه موج اعتراضات جهان اسلام به فیم توهین آمیز به ساحت مقدس پیامبر اسلام رو به گسترش است، اعزام این نیروهای آمریکایی به یمن در واکنش به خشونت های روز گذشته و به عنوان اقدامی احتیاطی صورت گرفته است.

مقام آمریکایی ناشناسی که منبع این خبر است، به این دلیل تمایلی به افشای نامش نداشته است که اعزام این نیروها علنی نبوده است.

دولت آمریکا پیشتر نیز بدنبال نگرانی از تسخیر سفارت خود در یمن توسط معترضان، ۱۵۰ تفنگدار ویژه خود را عازم یمن کرده است.

شبکه تلویزیونی «راشاتودی» نیز در پوشش این خبر، اعلام کرد که ۵۰ نیروی دریایی آمریکا وارد یمن شده اند.

بر اساس این خبر، یگان مشابه دیگری از این نیروها نیز روز چهارشنبه هفته گذشته در واکنش به گسترش خشونت ها در لیبی، عازم این کشور شده اند.

جدیدترین تحولات مربوط به تظاهرات ضد آمریکایی کشورهای مسلمان به فیلم موهن به پیامبر و واکنش آمریکا به طور مختصر به این شرح است؛ سفارت آمریکا در اردن و بیت المقدس به اتباع آمریکایی درباره احتمال تظاهرات مسلمانان هشدار داده؛ سفارت آمریکا در دانمارک به حالت آماده باش؛ کنسولگری آمریکا در برلین به حالت نیمه تعطیل در آمده؛ سفارت کانادا در قاهره بسته شده است؛ در جریان تیراندازی تفنگداران آمریکایی به معترضان در صنعا پایتخت یمن نیز ۳ کشته و ۳ زخمی بر جای مانده اند؛ شمار مجروحان درگیری‌ها مقابل سفارت‌ آمریکا در قاهره به ۲۲۴نفر رسیده است؛ کنسولگری آمریکا در شهر بنغازی و سفارت آمریکا در صنعا تخلیه شده اند.

علاوه بر این، سفارت خانه های آمریکا در کشورهای آفریقایی و آسیایی نیز تدابیر شدید امنیتی اتخاذ کرده اند.

علاوه براین، شبکه تلویزیونی «راشاتودی» نیز در خبری فوری از تظاهرات مسلمانان انگلیس مقابل سفارت آمریکا در لندن خبر داده است.

روزنامه انگلیسی «دیلی میل» نیز از آمادگی انگلیس برای خارج کردن دیپلمات ها و خانواده های آنها از کشورهای خاورمیانه خبر داده است.
کد مطلب: 6829
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *