۱
چهارشنبه ۳۰ فروردين ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۰۶
مصطفی کواکبیان در نطق میان دستور مجلس:

اصلاح‌طلبان مهمترین رکن انتخابات 4 قطبی هستند

عضو کمیسیون امنیت و سیاست خارجی مجلس یادآور شد: به دور از هرگونه افراط و تفریط می‌توان کشور را با عقلانیت و اصلاح نابسامانی‌ها و به ویژه فساد سیستماتیک خانمانسوز پیش برد.
اصلاح‌طلبان مهمترین رکن انتخابات 4 قطبی هستند
عضو کمیسیون امنیت و سیاست خارجی مجلس یادآور شد: به دور از هرگونه افراط و تفریط می‌توان کشور را با عقلانیت و اصلاح نابسامانی‌ها و به ویژه فساد سیستماتیک خانمانسوز پیش برد.
به گزارش پایگاه خبری فریادگر، دکتر مصطفی کواکبیان، در صحن علنی دیروز مجلس شورای اسلامی‌نطق خود را قرائت کرد که متن کامل آن به شرح زیر است:
بسم ‌الله الرحمن الرحیم
با سلام به شما همکاران محترم و عرض تسلیت به مناسبت درگذشت هموطنان سیل‌زده و عرض تبریک ایام مبارک ماه رجب به ویژه بعثت حضرت ختمی‌مرتبت ‌محمد مصطفی(ص) و با گرامیداشت همه شهدا به ویژه شهدای مربوط به ارتش پرافتخار ایران در این فرصت کوتاه سه نکته را به استحضار ملت سرافراز ایران می‌رسانم.
1- همانگونه که مقام معظم رهبری در سخنان ابتدای سال در مورد انتخابات فرمودند آنچه برای ایشان حائز اهمیت فراوان است مشارکت گسترده و حضور حماسی مردم در پای صندوق‌های رأی در روز 29 اردیبهشت است. خداوند را شاهد می‌گیرم که از جمله مهمترین اهداف ما در انتخابات پیش رو همین است و بس؛ زیرا بر این باوریم که حضور امثال بنده در این عرصه می‌تواند به حضور حداکثری کمک کند.
در همین جا بر این نکته تاکید می‌کنم چون سوابق موضوع نشان می‌دهد که تلفیق بین اسلام و دموکراسی یعنی همان مردم سالاری دینی می‌تواند الگویی برای ملت‌ها باشد. ثابت شده است که هر چه میزان مشارکت مردم بالاتر باشد، مجد و عظمت و صلابت و اقتدار نظام برآمده از خون شهیدان در این جهان متلاطم سیاسی و شاخ و شانه کشیدن امثال ترامپ و وضعیت پرتنش منطقه شرق آسیا و خلیج فارس افزایش خواهد یافت.
لذا اولاً؛ از همه مردم می‌خواهم گلایه‌گذاری‌ها و کمبودها را کنار گذاشته و همه و همه در انتخابات شرکت نموده و اقتدار نظام را افزایش دهند.
ثانیاً؛ هرگونه اقدامی‌از سوی نهادهای حکومتی اعم از قوه مقننه و یا قضائیه یا مجریه که بخواهد موجبات کاهش مشارکت مردم را فراهم سازد، قطعاً خلاف مصلحت و مغایر با درخواست رهبر فرزانه انقلاب است.
ثالثاً؛ رعایت مُر قانون و عدالت و اخلاق انتخاباتی و رقابت صحیح و سالم داوطلبان با الهام از فلسفه بعثت حضرت رسول عظیم الشأن اسلام (ص) می‌تواند بیشترین تاثیر را در افزایش مشارکت مردم داشته باشد.
رابعاً؛ دستگاه‌های نظارتی و اجرایی و تبلیغاتی و امنیتی و انتظامی‌بدانند که گرایش‌های سیاسی و هیجان‌های انتخاباتی نباید صفا و صمیمیت و بی طرفی کامل و نادیده گرفتن رأی مردم به عنوان حق الناس را فراموش نمایند. انتخابات هر چه رقابتی تر باشد بهتر است اما دلخوری‌ها و تنگ‌نظری‌ها و بداخلاقی‌ها هیچگاه از خاطر ملت ایران فراموش نمی‌شود.
خامساً؛ شورای محترم نگهبان نقش تاریخی خود را باید ایفا نماید و احراز صلاحیت‌ها و عدم احراز صلاحیت‌ها حتما منطبق با یکسری از شاخص‌هایی باشد که علاوه بر پاسخگویی در نزد ذات اقدس الهی، افکار عمومی‌را نیز مجاب نماید. شاخص‌های مذکور اگر براساس سیاست‌های کلی انتخابات ابلاغی مقام معظم رهبری تدوین شده است، حتما باید به اطلاع ملت شریف ایران برسد.
عدم حضور در احزاب و جریان‌های سیاسی و عدم برخورداری از دانش سیاسی و عدم عضویت در دانشکده علوم سیاسی مانع از رجال سیاسی و مذهبی بودن نیست، حتما نداشتن سابقه وزارت و مدیریت‌های دولتی و حکومتی نیز نباید منانع از مدیر بودن باشد.
2- شکی ندارم که جریان وابسته به رئیس دولت دهم بر فرض تایید صلاحیت جای هیچگونه نگرانی برای نظام ندارد، زیرا امروزه حتی طرفداران دو آتشه آنان همچون جبهه پایداری هم اعلام برائت می‌کنند. ای کاش برای داوطلبان ریاست جمهوری علاوه بر گواهی سلامت جسمی‌گواهی تست سلامت روان‌شناسی هم شرط می‌گذاشتند تا مشخص شود که چرا آقایان دچار توهم شده‌اند.
مردم متدین ما و علاقه مند به ولایت فقیه هیچگاه فریب چند برابر شدن یارانه‌ها را نخواهند خورد. آری این جریان سیاسی یک مرده سیاسی است که حتی یک حزب معمولی نیز دیگر حاضر نیست نام آنان را بر زبان جاری سازد.
3- به عنوان یک اصلاح‌طلب که معتقد به نظام و رهبری و خط امام هستم عرض می‌کنم که برخلاف برخی گفته‌ها در انتخابات ما اصلاح‌طلبان همگی برای خدمت به مردم و نظام متحد هستیم و به همین خاطر می‌گوییم در انتخابات چهار قطب داریم؛ طرفداران دولت قبلی، طرفداران دولت تدبیر و امید، اصولگرایان و اصلاح‌طلبان. ضمن این که اصلاح‌طلبان مهمترین رکن انتخابات 4 قطبی هستند. لذا حزب مردم‌سالاری که حتی در مجلس نهم نیز لیست انتخاباتی داد و هیچگاه با انتخابات قهر نکرده است، بر این باور است که باید گفتمان اصلاح‌طلبی در انتخابات پیش رو تقویت شده و ثابت کند که در خدمت به مردم براساس اخلاق برنامه محوری قانونمداری صداقت به مردم امکانپذیر است و به دور از هرگونه افراط و تفریط می‌توان کشور را با عقلانیت و اصلاح نابسامانی‌ها و به ویژه فساد سیستماتیک خانمانسوز پیش برد.

کد مطلب: 68692
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *