۰
شنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۱۶:۵۸

در دیدار الابراهیمی و اسد چه گذشت

رئیس جمهور سوریه در دیدار با فرستاده ویژه سازمان ملل در امور سوریه تاکید کرد، دمشق با هر تلاشی که برای حل بحران سوریه صورت می‌گیرد، همکاری می‌کند، مشروط بر اینکه این راه‌حل‌ها مبتنی بر بی‌طرفی و استقلال باشد.
فارس: رئیس جمهور سوریه در دیدار با فرستاده ویژه سازمان ملل در امور سوریه تاکید کرد، دمشق با هر تلاشی که برای حل بحران سوریه صورت می‌گیرد، همکاری می‌کند، مشروط بر اینکه این راه‌حل‌ها مبتنی بر بی‌طرفی و استقلال باشد.

«بشار اسد»، رئیس جمهوری سوریه امروز با «اخضر ابراهیمی»، فرستاده ویژه سازمان ملل در امور سوریه دیدار و درباره بحران این کشور گفت‌وگو کرد.

اسد در این دیدار تاکید کرد که که دمشق با هر تلاشی که برای حل بحران سوریه صورت می‌گیرد، همکاری می‌کند، مشروط بر اینکه این راه‌حل‌ها مبتنی بر بی‌طرفی و حفظ استقلال باشد.

بشار اسد در ادامه مشکل اساسی و واقعی سوریه در برهه کنونی را خلط بین محور سیاسی و آنچه در سوریه و درعرصه میدانی رخ می‌دهد، دانست.

رئیس جمهوری سوریه تاکید کرد که فعالیت در محور سیاسی ادامه دارد، به ویژه در خصوص دعوت همه طرف‌ها به مذاکره و گفت‌وگوی جدی بگونه‌ای که خواسته‌ها و مطالبات تمام جریان‌ها و طیف‌های سوری را برآورده کند.

بشار اسد موفقیت محور سیاسی را مشروط به تحت فشار گذاشتن کشورهایی که از تروریست‌های مسلح حمایت مالی و نظامی می‌کنند و توقف حمایت‌های آنها دانست.

در این دیدار ابراهیمی نیز بر قرار داشتن پایه و اساس فعالیت‌هایش بر کمک به مردم سوریه و برخورداری از استقلال تام و تکیه بر طرح «کوفی عنان» و بیانیه ژنو تاکید کرد و گفت که هر تعدیلی در این طرح صورت گیرد با کسب موافقت تمام طرف‌ها خواهد بود.

ابراهیمی تاکید کرد که با تلاش تمام طرف‌ها بر حل بحران سوریه، با توجه به اهمیت جایگاه و موقعیت این کشور و تاثیر بحران سوریه بر منطقه و سراسر جهان متمرکز شود.

وی گفت که هیچ راه‌حلی جز از طریق مردم سوریه وجود ندارد و مردم سوریه تصمیم‌گیرنده خواهند بود.

ابراهیمی پس از این دیدار با حضور در کنفرانسی خبری گفت که اسد و دولتش از وی در اجرای ماموریتش در سوریه حمایت خواهند کرد.

ابراهیمی به خبرنگاران گفت که تلاش می‌کند، درباره بحران سوریه پیشرفتی را محقق کند و تلاش‌های خود را برای کمک به مردم سوریه به کار خواهد بست.

فرستاده ویژه سازمان ملل به سوریه افزود: در دمشق دفتری ایجاد خواهد کرد و دولت سوریه به وی اطمینان داده که به او در انجام ماموریتش کمک خواهد کرد و در این رابطه تماس‌هایی برای یافتن راه‌حلی برای بحران سوریه با کشورهای تاثیرگذار در این بحران در حال انجام است.

این اولین سفر ابراهیمی به سوریه به شمار می‌آید و قرار است ابراهیمی با معارضان سوری هم دیدار کند.
 
کد مطلب: 6947
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *