۰
سه شنبه ۳ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۲۲:۵۶
وزیر امور خارجه:

علاقه مندیم با همه همسایگان بهترین روابط را داشته باشیم

وزیر امور خارجه ایران گفت: این وزارتخانه تلاش می‌کند در جهت تمهید زمینه و تعاملات سیاسی در چارچوب عزت، مصلحت و حکمت عمل کند.
علاقه مندیم با همه همسایگان بهترین روابط را داشته باشیم
به نقل از واحد مرکزی خبر، صالحی در حاشیه جلسه کمیسیون‌ امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در جمع خبرنگاران در خصوص علت حضورش در نشست این کمیسیون افزود: کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بیشترین ارتباط را با وزارت امور خارجه دارد و هرچند وقت یک بار به این کمیسیون می‌آئیم تا در برخی موارد گزارش کار و در مواردی نیز به سؤالات پاسخ دهیم.


وزیر امور خارجه ادامه داد: امروز هم چند سؤال مطرح و سعی شد پاسخ‌های مناسب داده شود .


وی اضافه کرد: از دیگر موضوعات این جلسه بررسی مسائل منطقه و اتفاقاتی که در دنیا رخ می‌دهد از جمله موضوع میانمار بود و در جلسه بعدازظهر هم موضوع سوریه مطرح می‌شود.


صالحی در پاسخ به سؤال خبرنگاری درباره اعدام تعدادی ایرانی در عربستان گفت: متاسفانه ۱۸ نفر از هموطنان ما در آنجا اعدام شدند و جرمی که برای آنها اعلام کردند انتقال مقادیر زیادی مواد مخدر به عربستان بوده است.


وی افزود: پارسال ۷۰۰ ایرانی را از آسیای شرقی تا حوزه خلیج فارس آزاد کردیم که متاسفانه نزدیک ۹۹ درصد این موارد مربوط به قاچاق مواد مخدر بوده است.


صالحی ادامه داد: البته این افراد عده قلیلی هستند که چنین اقداماتی انجام می‌دهند که هم اعتبار جمهوری اسلامی ایران را خدشه دار می‌کنند و هم خودشان گرفتار می‌شوند.


وی گفت: البته به رغم همه این موارد ، ما در وزارت امور خارجه موظفیم به کمک ایرانی‌های گرفتار در خارج از کشور بشتابیم.


صالحی با ابراز امیدواری به اینکه دیگر شاهد اینگونه مسائل نباشیم افزود: تفاهم‌نامه‌ای آماده شده که قرار است دو طرف ایران و عربستان امضا کنند و بر اساس آن استرداد مجرمان اعمال می شود تا مجرمان و محکومان در کشورهای خود مشمول مجازات شوند.


وزیر امور خارجه در ادامه گفت:‌ علاقه مندیم با همه همسایگان بهترین روابط را داشته باشیم.


وی افزود: ما در پی صلح و ثبات و امنیت در منطقه هستیم زیرا منطقه به اندازه کافی شاهد مشکلات فراوان است که کشورها را از هم دور می کند و در این شرایط وظیفه دستگاه های سیاست خارجی کشورهای منطقه باید این باشد که کشورها را به هم نزدیک کند.


صالحی در خصوص برگزاری اجلاس جنبش غیرمتعهدها در تهران نیز گفت: این جنبش۱۲۰ عضو دارد و انتظار داریم تعداد قابل توجهی از سران کشورها در آن شرکت کنند البته معمولا در اجلاس ها همه سران کشورهای عضو حضور نمی یابند .
کد مطلب: 705
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *