; ?>; ?> ۲۲۷۶ زلزله ‌و پس لرزه‌ در اهر و ورزقان - مردم سالاری آنلاين
۰
دوشنبه ۲۷ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۱۷:۵۴

۲۲۷۶ زلزله ‌و پس لرزه‌ در اهر و ورزقان

مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان‌شرقی گفت: از زلزله بیستم و یکم مرداد اهر و ورزقان تاکنون دو هزار و ۲۷۶ زلزله و پس زلزله در منطقه رخ داده که از این تعداد، دو مورد بالای شش ریش‌تر بوده است.
فارس: مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان‌شرقی گفت: از زلزله بیستم و یکم مرداد اهر و ورزقان تاکنون دو هزار و ۲۷۶ زلزله و پس زلزله در منطقه رخ داده که از این تعداد، دو مورد بالای شش ریش‌تر بوده است.

خلیل ساعی بعد از ظهر امروز در نشست با اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه زلزله اخیر علاوه بر سه شهرستان اهر، هریس و ورزقان به عنوان کانون اصلی، شش شهرستان دیگر در استان را تحت تاثیر قرار داده است، اظهار کرد: در محدوده زلزله اخیر ۱۸ هزار و ۶۱۸ واحد مسکونی دچار آسیب شده‌اند که از این تعداد پنج هزار و ۳۲۹ واحد به طور کامل تخریب شده‌اند.

وی با بیان اینکه در این ۹ شهرستان در مجموع ۴۱۰ روستا دچار تخریب شده و ۶۵ روستا به طور کامل از بین رفته‌اند، یادآور شد: از زمان وقوع زلزله تاکنون دو هزار و ۲۷۶ زلزله و پس زلزله در منطقه رخ داده که از این تعداد، دو مورد بالای شش ریش‌تر بوده است.

وی اقدامات انجام شده برای اسکان اضطراری و امداد و نجات را قابل توجه خواند و گفت: در سایه هماهنگی‌های به عمل آمده و مشارکت مردم اقدامات خوبی در این زمینه شده و تاکنون ۱۱۱ میلیارد تومان کمک بلاعوض و ۴۸۰ میلیارد تومان وام و تسهیلات بانکی برای آسیب دیدگان در نظر گرفته شده است.
 
کد مطلب: 7265
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *