۱
يکشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۴۹
مصطفی کواکبیان:

تدبیر تازه‌ای برای حصر اندیشیده شود

مصطفی کواکبیان گفت : مراسم تحلیف با شکوه خاصی برگزار شد اما جای هیچ توجیهی برای عدم حضور روسای جمهور سابق و از جمله سیدمحمد خاتمی و بزرگان اهل سنت وجود ندارد و ای کاش از مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی یادی می‌شد.
تدبیر تازه‌ای برای حصر اندیشیده شود
مصطفی کواکبیان گفت : مراسم تحلیف با شکوه خاصی برگزار شد اما جای هیچ توجیهی برای عدم حضور روسای جمهور سابق و از جمله سیدمحمد خاتمی و بزرگان اهل سنت وجود ندارد و ای کاش از مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی یادی می‌شد.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی نطق میان دستور دیروز خود در صحن علنی مجلس را با سخنی از حضرت علی (ع) آغاز کرد و گفت :
قال علی بن ابی طالب (ع) :
من سما الی الرئاسه صبرعلی مضض السیاسه
هر که بر مسند ریاست نشیند باید بر رنج سیاست صبر کند .
رئیس فراکسیون دیپلماسی و سیاست خارجی مجلس در ادامه به شهادت شهید حججی اشاره کرد و گفت : شهادت شهید حججی را به خانواده آن سرو قامت همیشه سرافراز تبریک و تسلیت می‌گویم و به داعشی‌های جنایتکار می‌گویم:
در چشمه خون غسل شهادت سازیم
نارنجک خون به سوی خصم اندازیم
با خون شهید بیعتی تازه کنیم
در حق طلبی جهان پرآوازه کنیم
مصطفی کواکبیان در ادامه با تشکر از همه عزیزانی که به طرح مقابله با ماجراجویی آمریکا رای دادند ، خاطرنشان کرد : در این فرصت کوتاه به ویژگی‌های کابینه مطلوب و ضرورت استفاده از اقوام و مذاهب و زنان و جوانان و عناصر توسعه‌گرا نمی‌پردازم و در زمان بررسی برنامه‌های وزرا به آن خواهم پرداخت.
عضو کمیسیون امینت ملی در ادامه نطق میان دستور خود به سه نکته پرداخت و در تشریح اولین موضوع مورد نظرش اظهار داشت : مراسم تحلیف با شکوه خاصی برگزار شد اما جای هیچ توجیهی برای عدم حضور روسای جمهور سابق و از جمله سیدمحمد خاتمی و بزرگان اهل سنت وجود ندارد و ای کاش از مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی یادی می‌شد و حداقل عکسی از آن بزرگوار که در تمامی مراسم‌های تحلیف پس از انقلاب حضور داشت در جایگاه نصب می‌شد.
اما در این بین عده‌ای هم مجلس در راس امور را نشانه گرفتند و زیر سوال بردند و عده‌ای هم از اصلاح‌‌طلبان عقده گشایی کردند و صرفا به خاطر یک نفر که عکس سلفی گرفته بود و عذرخواهی هم کرد هنوز از تریبون‌ها به برخی همکاران اعم از اصلاح‌طلب و اصولگرا اهانت‌ها و توهین‌ها می‌کنند و عجبا که صداوسیما هم متاسفانه در برنامه‌های جدی و طنز آتش بیار معرکه می‌شود.البته مدیریت محترم مجلس در این زمینه هم باید دقت‌های بیشتری به خرج می‌داد که بگذاریم و بگذریم. چون دیگر زمان آن گذشته است.
وی در تشریح دومین نکته خود مطرح کرد : با تبریک به اعضای منتخب شورای اسلامی دوره پنجم تهران و همچنین تبریک به جناب آقای مهندس محمدعلی نجفی به عنوان شهردار تهران عرض می‌کنم مردم نظاره‌گر اعمال ما‌ هستند نمایندگان تهران و اعضای شورای شهر تهران از جهت سیاسی همسو هستند. شما پاکدست آمدید باید هم پاکدست بروید. ما ‌و مردم تهران را رو سفید کنید و طوری عمل کنید که بحث املاک نجومی و استفاده از رانت‌های شهرداری برای مقاصد سیاسی دیگر مطرح نشود. بدانید که افکار عمومی و همه نگاه‌های مردم ما را زیر ذره‌بین دارند.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در خاتمه و به عنوان نکته سوم اظهار داشت : این روزها امام جمعه‌ای گفته است کسانی که برای عیادت حاج آقا کروبی رفته‌اند باید مجازات شوند.در اینجا از مقام معظم رهبری دلسوزانه به عنوان یک جانباز و برادر شهید و از سوی حزب مردم‌سالاری همان تقاضایی را که حدود چهار سال قبل از صداوسیما کردم تکرار می‌کنم که پس از هفت سال زمان آن رسیده است که با بررسی کارشناسان دفتر مقام معظم رهبری و شورای‌عالی امنیت‌ ملی دستور فرمائید تدبیر تازه‌ای برای این حصر اندیشیده شود و البته شورای‌‌عالی امنیت ملی به ویژه رئیس‌‌جمهور محترم بدانند در همه اجتماعات یکی از خواسته‌ها و مطالبات مردم به ویژه دانشجویان و جوانان همین نکته بوده است لذا انشاءالله این موضوع در دستور کار قرار گیرد و ایشان هم وعده دادند که انشاءالله با شروع دولت جدید این موضوع هم حل شود. الکریم اذا وعد و‌فی و المومن اذا وعد وفی
کد مطلب: 73437
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *