۰
سه شنبه ۲۸ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۱۰:۵۹
در جریان مانور «قفقاز-۲۰۱۲»

پوتین بر لزوم افزایش توان دفاعی روسیه تاکید کرد

رئیس‌جمهوری روسیه تاکید کرد در شرایطی که بکارگیری توان نظامی در روابط بین‌المللی افزایش یافته، روسیه باید روی تقویت توان دفاعی خویش و بالابردن آمادگی ارتش برای دفع هر نوع تهدید امنیتی تمرکز کند.
به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری «اینترفکس»، "ولادیمیر پوتین" رئیس‌جمهوری روسیه روز گذشته در سخنرانی در آغاز مانور نظامی گسترده «قفقاز -۲۰۱۲» اعلام کرد، با توجه به اینکه عملا بکارگیری توان نظامی در روابط بین‌المللی امروزی افزایش یافته است، روسیه باید «روی تقویت توان نظامی خویش متمرکز شود».

پوتین مورد تایید قرار داد که دولت روسیه باید همچنان به خط مشی خود در راستای تقویت توان دفاعی کشور و مجهز کردن ارتش به فناوری‌های پیشرفته و همچنین حل مشکلات اجتماعی نیروهای مسلح ادامه دهد.

رئیس‌جمهوری روسیه خطاب به نیروهای نظامی روسیه گفت: اهمیت کار و خدمت شما به میهن روز به روز تنها افزایش پیدا خواهد کرد.

پوتین همچنین در جریان نظارت خویش بر جریان مانور «قفقاز -۲۰۱۲» عملکرد نیروهای شرکت کننده در آن را بسیار عالی ارزیابی کرد و گفت: در اینجا نه تنها به روی نقشه، بلکه در میدان رزم همه عوامل مهم جنگ امروزی از سوی فرماندهان و سربازان بطور کامل رعایت شده و در مجموع چهره جدید شکل گرفته ارتش که تقویت کننده توان بالقوه تدافعی کشور است، کاملا مشهود است.

وی تاکید کرد: خواست و هدف در این مانور فقط یک چیز است و آن اینکه نیروهای مسلح باید آمادگی کامل خود را برای دفاع از منافع ملی روسیه حفظ کنند و باید نشان دهند که آمادگی آن را دارند تا به هر نوع تهدیدی پاسخ قاطع بدهند.

مانور راهبردی «قفقاز-۲۰۱۲» که روز دوشنبه در ناحیه کراسنویارسکی در جنوب غربی روسیه آغاز شد، اصلی‌ترین اقدام گسترده آموزشی نیروهای مسلح روسیه در سال جاری است که در دو مرحله با اقدامات عملی نیروهای مسلح در چهار میدان رزمی و در آب‌های ساحلی دریای سیاه و دریای خزر برگزار خواهد شد. در این مانورها هیچ ناظر خارجی حضور ندارد.
کد مطلب: 7350
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *