کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

موج گسترده دودستگی‌ها

31 مرداد 1396 ساعت 16:25

یک گزارش مشترک آمریکایی و عراقی، تاکید شده است که پایان کار داعش در عراق و تبدیل این تشکیلات به گروهک‌ها و چریک‌های پراکنده آغاز شده است.


یک گزارش مشترک آمریکایی و عراقی، تاکید شده است که پایان کار داعش در عراق و تبدیل این تشکیلات به گروهک‌ها و چریک‌های پراکنده آغاز شده است.


به گزارش پایگاه العربی الجدید، گروه تروریستی داعش پس از اینکه موصل را از دست داد و پیش از آن سیطره‌اش بر فلوجه، رمادی، رطبة و هیت پایان یافت، در حال حاضر پایتخت مشخصی در عراق ندارد و این مساله باعث شده است تا فرماندهان داعش در دو منطقه حویجه در کرکوک و قائم در الانبار که برجسته‌ترین مناطق تحت تصرف داعش هستند، در تصمیم‌گیری‌ها دچار دودستگی شده باشند.

همچنین بیشتر سرکرده‌های شرعی و نظامی رده یک داعش به هلاکت رسیده‌اند که این مساله به تعدد در تصمیم گیرندگان این گروه در داخل عراق و پایان مرحله یکپارچگی در اتخاذ گام‌ها انجامیده است. علاوه بر آن، سرنوشت ابوبکر بغدادی، سرکرده داعش در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

بر اساس گزارش‌های منتشر شده از سازمان اطلاعات عراق، تعداد نیروهای داعش به بیش از چهار هزار نیروهای جنگی در عراق در ماه اوت جاری کاهش یافت که این نیروها یا کشته شده یا فرار کرده‌اند.

یک مسئول برجسته عراقی در سازمان اطلاعات این کشور در مصاحبه با العربی الجدید اعلام کرد که در یک گزارش مشترک از آمریکا و عراق، تاکید شده که پایان کار داعش در عراق و تبدیل این تشکیلات به گروهک‌ها و چریک‌های پراکنده آغاز شده است.

این مسئول اعلام کرد، شکاف کنونی در داخل داعش بنا به چند دلیل است که از جمله آن دلایل، این بود که تعدادی از فرماندهان داعش، ابوبکر بغدادی را مسئول شکست در موصل می‌دانستند. آنها سرکرده داعش را به بی توجهی به سفارشات فرماندهان میدانی مبنی بر مستقر نشدن در این شهر متهم کردند. آنها در مقابل از بغدادی خواسته بودند تا جبهه‌های جدیدی در مناطق مهم بگشاید تا دولت به این مناطق سرگرم شده و نظام از بازپس‌گیری موصل منصرف شود. آنها همچنین به بغدادی سفارش کرده بودند تا مانع از خروج مردم از موصل شود.


کد مطلب: 73604

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/73604/موج-گسترده-دودستگی-ها

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir