۰
جمعه ۳ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۲۰:۰۹
با حضور قائم مقام وزیر کشور و دکتر کواکبیان صورت گرفت:

آغاز به کار پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستای شهرستان ری

کواکبیان: اختیارات پارلمان‌های محلی باید افزایش یابد
آئین افتتاحیه پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستای شهرستان ری با حضور قائم مقام وزیر کشور، دکتر کواکبیان و جمعی دیگر از مسئولان برگزار شد.
آغاز به کار پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستای شهرستان ری
آئین افتتاحیه پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستای شهرستان ری با حضور قائم مقام وزیر کشور، دکتر کواکبیان و جمعی دیگر از مسئولان برگزار شد.
به گزارش تهران نیوز ،به نقل از پایگاه خبری تحلیلی آفتاب ری، اعضای شورای پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستای شهرستان ری طی مراسمی فعالیت خود را آغاز کردند.
آئین افتتاحیه پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستای شهرستان ری با حضور محمدحسین مقیمی قائم مقام وزیر کشور، مصطفی کواکبیان نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس درمجلس شورای اسلامی، هدایت الله جمالی پور معاون استاندار تهران و فرماندار ویژه شهرستان ری، حسن خلیل آبادی عضو شورای شهر تهران، ری و تجریش، معاونین فرمانداری، بخشداران، شهرداران، اعضای شورای پنجمین دوره شوراهای شهر و روستای شهرستان ری در سالن اجتماعات فدک در مجتمع فاطمه الزهرا شهرری برگزار شد.
کواکبیان در این مراسم با بیان اینکه مردم سالاری دینی از ثمرات انقلاب اسلامی و شوراها یکی از مظاهر مهم قانون اساسی نظام جمهوری اسلامی هستند، گفت: خداوند در آیاتی از سوره‌های آل عمران، شورا و بقره براهمیت وجود شورا و مشورت تاکید نموده و در آیه 159 سوره آل عمران فرموده است: اینکه شما با مردم به نرمی برخورد کنید لطف و رحمت خداوند است و اگر با خشونت رفتار می‌کردید مردم پراکنده می‌شدند و بهتر است در همه کارها و از جمله حکومت با مردم مشورت کنید.
وی در خصوص برخی تخلفات صورت گرفته و از جمله خرید و فروش آرا در انتخابات شورای شهر گفت: در قانون فعلی نقص‌های زیادی وجود دارد و باید این خلأ قانونی را در مجلس پر کنیم تا بتوانیم به صورت جدی از بروز تخلفات جلوگیری کنیم.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به اینکه اعضای شوراها نباید به دنبال منافع شخصی باشند افزود: همانطور که حضرت امیرالمومنین(ع) فرموده‌اند؛ مسئولیت حکومت فرصتی برای کسب منافع مادی نیست بلکه امانتی سنگین بر دوش فرد مسئول است.
کواکبیان با اشاره به خاطره‌ای از ساده زیستی شهید رجایی گفت: منتخبین مردم در شهرها و روستاها باید با الگو قرار دادن شهیدان رجایی و باهنر و با ساده ترین و کمترین تجملات و امکانات بهترین خدمات را به مردم ارائه بدهند.
وی با بیان اینکه متاسفانه قوانین مرتبط با شوراها هنوز با نواقص و تنگناهایی مواجه است افزود: شوراها زمانی که جایگاه خود را پیدا کنند می‌توانند نقش شایسته ای در توسعه شهری و روستایی ایفا کنند. لذا باید اختیارات پارلمان‌های محلی افزایش یابد.
فرماندار ویژه ری نیز در این مراسم با تاکید بر حفظ وحدت از سوی مردم گفت: خوشبختانه شهرستان ری در سالهای اخیر نماد حفظ وحدت بوده و مردم و مسئولان این شهرستان در کنار یکدیگر در مسیر رشد و پیشرفت حرکت می‌کنند.
جمالی پور با تشکر از اقدامات اعضای شورای چهارم شهرها و روستاهای شهرستان ری گفت: کارهای خوبی انجام شده است که نیازمند تکمیل و تداوم است.
وی همچنین خواستار جدایی نمایندگان شهرستان ری از تهران در مجلس شورای اسلامی شد و افزود: این خواست مردم شهرستان ری جدی بوده و همه خواهان تحقق آن هستند و ۲نماینده برای این شهرستان باید در نظر گرفته شود.
فرماندار ویژه ری خدمتگزاری و اعمال قانون را دو بال توسعه کشور دانست و تصریح کرد: همه باید خدمت به مردم را سرلوحه کار خود قرار دهیم  چراکه خدمت به مردم و اعمال قانون از عناصر پیشرفت و آبادانی کشور و عبور از شرایط سخت و بحرانی است.
جمالی پور افزود: انسجام و وحدت ملی برای تحقق پیشرفت و توسعه جامعه لازم و ضروری است و اگر همه ظرفیتها و پتانسیل‌ها در کنار هم بدون داشتن انسجام و وحدت ملی قرار بگیرند پیشرفت چشمگیری نخواهیم داشت.
وی با اشاره به برخی اختلافات و رفتارهای غیرمعقول بیان کرد: وجود این اختلافات در عرصه اجتماعی و سیاسی ضربات جبران ناپذیری را به اعتماد مردم وارد می‌کند که نتیجه آن عقب افتادگی سیاسی در کشور است.
فرماندار ویژه ری با بیان اینکه نقد منصفانه برای اصلاح امور ضروری است، ادامه داد: نقد سازنده بسیار مطلوب و خوب است اما باید از رفتارها و عواملی که به وحدت و انسجام ملی آسیب می‌زنند خودداری کنیم  و هر چقدر یکصدا باشیم شاهد توسعه اقتصادی در کشور خواهیم بود.
در ادامه قائم مقام وزیر کشور به جایگاه رفیع شورا اشاره کرد و گفت: وظیفه اعضای شورا فقط انتخاب شهردار و یا دهیار نیست بلکه وظایف زیادی برعهده دارند و می‌توانند در پیشرفت اقتصادی و حل معضلات اجتماعی تاثیر بسزایی ایجاد کنند.
مقیمی با تاکید براینکه در همه امور خدا را مدنظر داشته باشید، گفت: در این ۴سال فقط برای رضای خدا و برای نفع مردم کار کنید و هرگز منافع شخصی خود را در نظر نگیرید چرا که همه اختلافات و پرونده‌ها از همین تبعیض‌ها ناشی می‌شود.
وی اظهار داشت: دولت مصمم است مسائل اقتصادی کشور را حل کند و اقتصاد مقاومتی را به صورت کامل اجرایی کند ولی در این راه نیاز به کمک دارد که شوراها می‌توانند بیشترین کمک را به دولت بکنند. در تمام دنیا نیز کشورهایی که پیشرفت کرده اند، با نیروی انسانی و مشارکت‌های مردمی به موفقیت رسیده‌اند.
قائم مقام وزیر کشور بیان کرد: تا دیروز نقد و بررسی‌ها، دفاعیات و مخالفت‌ها مطرح بود و مردم با حضور در همه صحنه‌ها وظیفه خود را انجام دادند و امروز دولت وظیفه دارد به مطالبات مردم رسیدگی کند و قول‌هایی که رئیس جمهور به مردم داده است به نتیجه برساند.
مقیمی افزود: تکلیف مردم انتخاب بهترین‌ها بود و درنتیجه رئیس جمهور و شوراها انتخاب شدند و منتخبین از امروز باید به مدت ۴سال برای همه مردم چه کسانی که رای دادند و چه کسانی که به فرد دیگری رای دادند، کار کنند.
‌هادی تمهیدی معاون سیاسی فرمانداری و رئیس ستاد انتخابات شهرستان ری نیز در ابتدای مراسم گزارشی از نحوه برگزاری انتخابات در شهرستان ری ارائه داد و گفت: در شهر باقرشهر انتخابات به صورت تمام الکترونیکی برگزار شد که نتایج خوبی داشت.
تمهیدی به مشارکت ۷۳درصدی مردم ری در انتخابات اشاره کرد و گفت: در بخش کهریزک در دو شهر کهریزک و باقرشهر جمعا ۱۲ منتخب شهری و ۵۴ منتخب روستایی، در بخش حسن آباد فشافویه ۵ منتخب شهری و ۲۳ منتخب روستایی، در بخش خاوران ۴۰ منتخب روستایی، در بخش قلعه نو ۵۴ منتخب روستایی و همچنین در بخش مرکزی ری ۴۶ منتخب روستایی از امروز فعالیت خود را در شورای اسلامی شروع می‌کنند.
 
کد مطلب: 73637
برچسب ها: مصطفی کواکبیان
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *