۰
سه شنبه ۲۸ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۱۱:۵۴

افزایش آمار طلاق و سن ازدواج در پایتخت

وزیر ورزش و جوانان از افزایش آمار طلاق و بالا رفتن سن ازدواج در تهران خبر داد و گفت: در تعامل با وزارت ارشاد هستیم تا با همکاری این دو وزارتخانه مجوز سایتهای همسر گزینی داده شود.
محمد عباسی روز سه شنبه در حاشیه چهل و هشتمین جلسه ستاد ملی ساماندهی امو جوانان در جمع خبرنگاران گفت: ترویج ازدواج و بررسی برنامه های روز و هفته ازدواج از مهمترین موضوعات این جلسه بود.

وی افزود: راهکارهای مختلفی برای ترویج و تشویق جوانان از سوی دستگاههای مختلف ارائه شد که مهمترین راهکارها، موضوع و معضل مسکن جوانان بود که قرار است وزارت راه و شهرسازی اقدامات مثبتی را انجام دهد.

عباسی با بیان اینکه دستگاهها ظرفیت خوبی برای ارائه تسهیلات به منظور پایداری ازدواج دارند، تصریح کرد: ایجاد انگیزه و ارائه راهکارهای اجرایی برای رفع دغدغه های جوانان می تواند تاثیر گذار در توسعه ازدواج جوانان باشد.

وی در پاسخ به سئوال خبرنگار مهر درباره مشخص شدن وظایف وزارت ورزش و جوانان از سوی مجلس توضیح داد: وظایف این وزارتخانه مشخص بوده است و این وزارتخانه همان وظایفی را که سازمان ملی جوانان بر عهده داشته پیگیری می کند. اگر دولت و یا مجلس بخواهند وظایف جدیدی به این وزارتخانه محول کنند آن وقت مجلس وارد عمل می شود.

عباسی درباره ساماندهی آئین نامه ازدواج جوانان نیز گفت: این آئین نامه در دولت در حال نهایی شدن است همچنین در کمیسیون فرهنگی نیز مورد بحث و برسی قرار گرفته و به محض ابلاغ به ما آن را به تمام دستگاههای مرتبط با ازدواج جوانان ابلاغ می کنیم.

وی با اشاره به تصویب آئین نامه ساماندهی مراکز مشاوره درباره مجوز سایتهای همسر گزینی پاسخ داد: با توجه به اینکه این سایتها در حوزه های مختلف خبر ی فعالیت می کنند مجوزهای لازم را وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به آنها می دهد اما در بحث سایتهای همسر گزینی درصدد مذاکره با وزارت ارشاد هستیم تا با همکاری این دو وزارتخانه مجوز این سایتها صادر شود و وزارت ارشاد با آگاهی کامل نسبت به آئین نامه و قوانین این سایتها مجوزهای لازم را صادر کند.

به گفته وزیر ورزش و جوانان، همچنین شرایط آئین نامه سایتهای همسر گزینی را به تمامی دستگاهها از جمله وزارت فرهنگ و ارشاد اعلام خواهیم کرد.
کد مطلب: 7370
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *