۰
دوشنبه ۶ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۴۷
کواکبیان در دیدار با سفیر روسیه در تهران خواستار شد:

افزایش همکاری ایران و روسیه در راستای مقابله با تحریم‌های آمریکا

رئیس شورای بین‌المجالس جهانی در مجلس شورای اسلامی گفت: همکاری ایران و روسیه در راستای مقابله با تحریم‌ها و رویکردهای خصمانه آمریکا باید افزایش یابد.
افزایش همکاری ایران و روسیه در راستای مقابله با تحریم‌های آمریکا
رئیس شورای بین‌المجالس جهانی در مجلس شورای اسلامی گفت: همکاری ایران و روسیه در راستای مقابله با تحریم‌ها و رویکردهای خصمانه آمریکا باید افزایش یابد.
به گزارش خبرگزاری خانه‌ملت  لوان جاگاریان، سفیر روسیه در تهران ظهر یکشنبه با مصطفی کواکبیان رئیس شورای بین المجالس جهانی در مجلس شورای اسلامی  دیدار و گفت‌وگو کرد. کواکبیان در ابتدای این دیدار با اشاره به اجلاس آتی اتحادیه بین‌المجالس در روسیه (سن پترزبورگ- مهر 1396)، گفت: شعار اجلاس (گسترش تکثر فرهنگی و صلح از طریق گفتمان قومی و مذهبی) فرصت مناسبی برای تبادل نظر میان  پارلمانهای جهان می‌باشد .
وی بر نقش مهم اتحادیه بین‌المجالس جهانی در ایجاد درک مشترک از مسایل و مشکلات بین‌المللی و ایجاد گفتمان پارلمانی میان مجالس تاکید کرد و افزود: زمینه‌های فراوانی برای تقویت همکاری مجالس ایران و روسیه در اتحادیه بین‌المجالس وجود دارد و مجلس شورای اسلامی  آماده گسترش مراودات در این نهاد با پارلمان روسیه است. رئیس شورای بین المجالس جهانی در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: ایران و روسیه از دیدگاههای مشترک در بسیاری از زمینه‌ها برخوردارند از جمله می‌توان به حوزه‌های استراتژیک، مسئله سوریه، تحریمهای یک سویه و مغرضانه آمریکا علیه دو کشور و مسائل مربوط به برنامه هسته‌ای ایران اشاره کرد . وی در ادامه، روابط اقتصادی و بازرگانی را متناسب با مناسبات  سیاسی راهبردی نزدیک  دو کشورندانست و گفت: علی رغم دوستی عمیق دو کشور، حجم مبادلات تجاری- اقتصادی بالا نیست و باید برای ارتقای سطح همکاری‌های اقتصادی  فیمابین تلاش کرد. همچنین در این دیدار آقایان یوناتن بت کلیا و سید مهدی فرشادان نمایندگان مجلس شورای اسلامی حضور داشتند و به بیان  نظرات خود پیرامون راههای گسترش روابط دو کشور پرداختند . در ادامه این دیدار لوان جاگاریان، سفیر روسیه ضمن ابراز خشنودی از حضور هیات ایران در اجلاس یکصد و سی و هفتم اتحادیه بین المجالس، گفت: همکاری بین ایران و روسیه از سطح بالایی برخوردار است و روسیه همواره خواهان گسترش میزان مبادلات تجاری و روابط بازرگانی دو کشور است و از این موضوع استقبال می‌کند. جاگاریان افزود: دو کشور نه تنها در زمینه اقتصادی بلکه در سایر زمینه‌ها نیز دارای ظرفیت‌های بسیار خوبی برای افزایش همکاری‌ها هستند. سفیر روسیه با بیان اینکه روسیه ایران را یک دوست می‌داند در پایان  بر نقش مهم  همکاری‌های استانهای ایران با استانهایی از کشور روسیه  برای گسترش روابط اقتصادی تاکید کرد .
کد مطلب: 73726
برچسب ها: مصطفی کواکبیان
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *