۰
چهارشنبه ۸ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۲۶
کواکبیان پس از قرائت گزارش حادثه ساختمان پلاسکو:

یکصد ساختمان دیگر در تهران همچون پلاسکو وجود دارد

مقصران حادثه پلاسکو مجازات شوند
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی خواستار مجازات مقصران حادثه پلاسکو شد و گفت : شورای ساماندهی امور پایتخت هر چه سریع‌تر تشکیل شود.
یکصد ساختمان دیگر در تهران همچون پلاسکو وجود دارد
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی خواستار مجازات مقصران حادثه پلاسکو شد و گفت : شورای ساماندهی امور پایتخت هر چه سریع‌تر تشکیل شود.
به گزارش مردم سالاری آنلاین، مصطفی کواکبیان اظهاراتش را با عرض تسلیت به مناسبت شهادت حضرت مسلم بن عقیل و عرض تبریک پیشاپیش برای عید قربان و آرزوی سلامت همه حجاج عزیز ایرانی و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر و عرض تسلیت به خاطر درگذشت اولین وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی‌مرحوم دکتر ابراهیم یزدی و با درود به روح پرفتوح شهدای آتش‌نشان، این قهرمانان ملی و قربانیان سهل‌انگاری مسوولان بی‌مسوولیت، آغاز کرد. وی ضمن تشکر از گزارش کمیسیون عمران مجلس درباره پلاسکو گفت: بنده به عنوان تنها نماینده مردم شریف تهران در مجلس شورای اسلامی‌که در بین منتخبان جهت اظهارنظر در خصوص گزارش پلاسکو انتخاب شده‌ام، عرض می‌کنم که باید توجه کنیم، که همچنان یکصد ساختمان دیگر همچون پلاسکو در تهران وجود دارد و پلاسکو با هر مسئولیت و بی‌مسئولیتی، حادثه‌ای بود که گذشت و مهم این بود که در گزارش کمیسیون عمران برای این یکصد ساختمان مشابه پلاسکو در تهران اظهارنظر می‌کرد و راهکارهایی ارائه می‌داد تا فکری شود و راهکاری برای پیشگیری از حادثه‌های احتمالی اندیشیده شود.
نماینده مردم تهران،ری،شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی‌تصریح کرد: متاسفانه با گذشت 8 ماه از حادثه پلاسکو هنوز هیچ اقدامی‌در بازسازی آن انجام نشده و آجر روی آجر نرفته است و این درحالی است که مالک این ساختمان که بنیاد مستضعفان است،پس از حادثه اعلام کرد طی دو سال این ساختمان را به روز اول برمی‌گرداند.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به اینکه موضوع دیگری که باید به آن توجه کرد، وضعیت 600 صاحب واحد صنفی این ساختمان است که امروز سرگردان شده‌اند ‌و حتی هفته قبل در مقابل پلاسکو تجمع کردند چه کسی پاسخگوی اینها است. جالب‌تر آن که ساختمان پشت پلاسکو نیز به دلیل مشکلات این ساختمان همچنان معطل و بلااستفاده مانده است. کواکبیان گفت: بنده به عنوان نماینده مردم تهران عرض می‌کنم که متاسفم از این مسوولان تهران که این حوادث را پیگیری نمی‌کنند.
کواکبیان با تاکید بر اینکه مشکل تهران تنها ‌مدیریت بحران شهر تهران نیست، افزود: مشکل تهران به دولت هم برمی‌گردد بنده بیش‌از یکسال است از طرف نمایندگان مردم به عنوان عضو شورای ساماندهی امور پایتخت انتخاب شدم، اما  دریغ از تشکیل یک جلسه این شورا. لذا از رئیس‌جمهور خواهش می‌کنم که جلسه‌ای برای بررسی امور تهران به عنوان پایتخت و ام‌القرای جهان اسلام برگزار شود. این موضوع را به معاون اول و وزیر راه و شهرسازی هم تذکر داده‌ام، اما هنوز اقدامی صورت نگرفته است.
این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی‌با بیان اینکه مشکل پلاسکو به هر صورت پیش آمد، اما تمام شد، گفت: روی پوست و زیر پوست تهران هزاران مشکل دیگر وجود دارد که باید بررسی شود و از دولت، شورا و شهردار جدید انتظار داریم به این مشکلات رسیدگی کنند.
کواکبیان تاکید کرد: تعیین تکلیف 600 صاحب واحد صنفی پلاسکو که عنوان می‌شود؛ بعضی از آنها برای دستفروشی به ترکیه رفته‌اند، باید هرچه سریع‌تر انجام شود، چرا که این افراد انسان‌های آبروداری بودند و ما نباید کاری کنیم که علاوه بر مالی که از دست داده‌اند، آبروی آنها از بین برود. همچنین باید برای خسارت‌دیدگان و خانواده آتش‌نشانانی که در این حادثه جان خود را از دست داده‌اند، هر چه سریع‌تر فکری کرد.
رئیس فراکسیون دیپلماسی و منافع ملی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه براساس قانون مجازات اسلامی‌باید افراد مقصر در حادثه به سزای اعمال خود برسند، خاطرنشان کرد: در این گزارش 8 نهاد مقصر شناخته شده‌اند که باید به بی‌مسئولیتی آنها رسیدگی شود.
 
 
کد مطلب: 73801
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *