۰
يکشنبه ۲۶ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۵۲
کواکبیان در مراسم افتتاح 3200 واحد مسکن مهر در شهرستان پردیس:

دولت نمی‌تواند از زیرساخت‌های سکونت در واحدهای مسکن مهر غافل باشد

نماینده مردم تهران،پردیس،ری،اسلامشهر و شمیرانات در مجلس شورای اسلامی خواستار اهمیت دادن دولت نسبت به زیر ساخت‌های مسکن مهر شد و گفت: دولت برای تداوم صحیح مسکن مهر به زیر ساخت‌ها اهمیت دهد.
دولت نمی‌تواند از زیرساخت‌های سکونت در واحدهای مسکن مهر غافل باشد
نماینده مردم تهران،پردیس،ری،اسلامشهر و شمیرانات در مجلس شورای اسلامی خواستار اهمیت دادن دولت نسبت به زیر ساخت‌های مسکن مهر شد و گفت: دولت برای تداوم صحیح مسکن مهر به زیر ساخت‌ها اهمیت دهد.
مصطفی کواکبیان، بعد از ظهر یکشنبه در حاشیه افتتاح ۳۲۰۰ واحد مسکن مهر پردیس در جمع خبرنگاران گفت: مسکن مهر علی رغم انتقاداتی که به همراه دارد، یک واقعیت است که باید همه آن را بپذیریم.
وی افزود: دولت یازدهم و دوازدهم، صورت مساله را پاک نکرد و امروز شاهد افتتاح ۳۲۰۰ واحد از ۸۰ هزار واحد مسکن مهر پردیس هستیم.
نماینده مردم تهران، پردیس، ری، اسلامشهر و شمیرانات در مجلس شورای اسلامی با بیان این که اگر واحدهای مسکن مهر احداث شده مورد استقبال متقاضیان قرار نگیرد، موجب ایجاد مشکلاتی می‌شود، گفت: متقاضی زمانی استقبال می‌کند که زیرساخت های اساسی آماده شده باشد، ساخت اماکن مذهبی، ورزشی، اقامتی و فرهنگی و آموزشی جزو زیرساخت های اساسی محسوب می‌شود.
کواکبیان اضافه کرد: دولت برای تداوم مسکن مهر به زیر ساخت ها اهمیت دهد، چرا که اگر زیر ساخت نباشد، این مسکن ها مانند یک میلیون مسکن مرفهین خالی خواهد ماند.
وی مسکن مهر را مسکنی برای محرومین دانست و با اشاره به اقدام امام برای فرمان راه‌اندازی حساب صد برای مسکن محرومان و فرمایشات ایشان تاکید کرد: محرومین ولی نعمت های ما هستند و دولت باید کمک کند.
وی تاکید کرد باید تدابیری اندیشیده شود تا بتوانیم برای ساکنان شهر پردیس دفترچه‌هایی را جهت معافیت از پرداخت عوارض صادر کنیم.
کواکبیان یادآور شد با وزیر راه و شهرسازی در این زمینه صحبت‌هایی انجام شده و انشاءالله در جلسه‌ای با حضور فرماندار پردیس و مسوولین ذیربط تصمیم خوبی برای این موضوع اتخاذ می‌شود.
قائم مقام وزیر راه و شهرسازی  نیز با اشاره به این که ۳۰۰ هزار واحد مسکن مهر در صورت تامین خدمات زیربنایی به متقاضیان واگذار می شود، گفت: سالانه ۲۲۰ هزار مسکن مهر در کشور تکمیل می‌شود.
به گزارش تسنیم، احمد اصغری مهرآبادی با یادآوری این که از سال 86 تا امروز یک میلیون و 960 هزار مسکن مهر در کشور ساخته شده است، اظهار کرد: هم اکنون 300 هزار واحد مسکن مهر در صورت تامین خدمات زیربنایی به متقاضیان واگذار می شود.
وی با بیان این که 900 هزار مسکن این طرح در دولت یازدهم به متقاضیان تحویل شده است، افزود: سالانه 220 هزار مسکن مهر در کشور تکمیل می‌شود.
همچنین مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید ایران از توافق با شهرداری برای اتصال مترو پردیس به خط ۴ (سرخه حصار) خبر داد و گفت: بانک مسکن شرط ضامن را برای فروش اقساطی واحدهای مسکن مهر حذف کرد. حبیب‌الله طاهرخانی با اشاره به این‌که ساخت مترو پردیس جزو اولویت‌های کاری شرکت عمران شهرهای جدید ایران است، اظهار کرد: توافقات لازم با شهرداری تهران از جهت اتصال به خط 4مترو کلانشهر تهران در منطقه سرخه‌حصار صورت گرفته و امیدواریم با حمایت نمایندگان مجلس بتوانیم ردیف اعتباری این پروژه را فعال کرده و از سال آینده مقدمات اقدامات اجرایی آن را آغاز کنیم.
وی ادامه داد: این مسئله از اولویت‌های اصلی برای پردیس بوده و هم‌اکنون مطالعات و امور مربوط به مسیریابی آن انجام گرفته است.
وی تاکید کرد:‌برآورد کار مترو پردیس کاملا مشخص شده و امیدواریم بتوانیم این پروژه را به سرانجام برسانیم.
 
کد مطلب: 74112
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *