۰
دوشنبه ۲۷ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۰۵

ارسال تجهیزات نظامی ترکیه به مرز سوریه

خبرگزاری دولتی ترکیه از اعزام بیش از ۸۰ دستگاه خودروی نظامی شامل تانک به مرز این کشور با سوریه خبر داد.
خبرگزاری دولتی ترکیه از اعزام بیش از ۸۰ دستگاه خودروی نظامی شامل تانک به مرز این کشور با سوریه خبر داد.

 به گزارش تسنیم به نقل از خبرگزاری آناتولی، ارتش ترکیه 80 دستگاه انواع خودروهای نظامی از جمله تانک را به مرز سوریه فرستاده است.

این خبرگزاری دولتی به نقل از منابع آگاه ارتش ترکیه اعلام کرد: استقرار خودروهای نظامی در مرز سوریه بخشی از تقویت استحکامات نیروهای نظامی مستقر در مرز سوریه به شمار می رود. خودروهای نظامی ارتش ترکیه به منطقه اسکندرون واقع در استان حاتای در جنوب شرق این کشور فرستاده شده است.

اواخر روز شنبه نیز خبرگزاری آناتولی گزارش داده بود که ارتش ترکیه نخستین کامیون های حامل کمک و خودروهای نظامی را به همین منطقه اعزام کرده است. تجهیزات سنگین ارتش ترکیه نیز به مرز سوریه ارسال شده است.

سومین محموله شامل خودروهای زرهی ارتش ترکیه نیز به منطقه ریحانلی در استان حاتای فرستاده شده است.

روز جمعه وزارت خارجه ترکیه اعلام کرد که روسیه، ایران و ترکیه به توافق رسیده اند تا ناظران در مناطق کاهش تنش در استان ادلب در شمال سوریه مستقر شوند. این مناطق تحت کنترل شبه نظامیان وابسته به القاعده است.

وزارت خارجه ترکیه افزود: ناظران بر جلوگیری از درگیری نظامی بین نیروهای ارتش سوریه و مخالفان در این منطقه نظارت خواهند کرد و موارد نقض آتش بس را رصد می کنند.

ماه گذشته نیز بن علی ییلدریم نخست وزیر ترکیه تاکید کرد که آنکارا تدابیر لازم را در سرتاسر مرزهای 150 کیلومتری خود با استان ادلب اتخاذ خواهد کرد.
 
کد مطلب: 74119
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *