۱
سه شنبه ۴ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۳۲

عدم هماهنگی نهادها، مانع رشد گردشگری

دبیر هیئت مدیره انجمن صنفی دفاتر گردشگری و زیارتی استان تهران اظهار داشت: چهره ی ایران در جایگاه دیپلماسی و لبخند سیاسی یکی از مهم ترین عوامل رشد پدیده ی گردشگری در سال گذشته در کشور است.
عدم هماهنگی نهادها، مانع رشد گردشگری
دبیر هیئت مدیره انجمن صنفی دفاتر گردشگری و زیارتی استان تهران اظهار داشت: چهره ی ایران در جایگاه دیپلماسی و لبخند سیاسی یکی از مهم ترین عوامل رشد پدیده ی گردشگری در سال گذشته در کشور است.
به گزارش مردم سالاری آنلاین، برنامه "گفت و گوی اجتماعی" به مناسبت روز گرامیداشت گردشگری و با موضوع گردشگری، با حضور امیر پویان رفیعی شاد (دبیر و عضو هیئت مدیره انجمن صنفی دفاتر سفرهای هوایی، گردشگری و زیارتی استان تهران) از شبکه رادیویی گفت و گو روی آنتن رفت.
در این برنامه امیر پویان رفیعی شاد با اشاره به ظرفیت های موجود در حوزه ی گردشگری در کشور، گفت: خوشبختانه بر اساس آمارهای موجود کشور ایران نسبت به مدت مشابه در ۷ سال گذشته رشد ۱۰۰ درصدی در حوزه ی گردشگری داشته است.
وی افزود: چهره ی ایران در جایگاه دیپلماسی و لبخند سیاسی یکی از مهم ترین عوامل رشد پدیده ی گردشگری در سال گذشته در کشور است.
عضو هیئت مدیره انجمن صنفی دفاتر گردشگری و زیارتی استان تهران با اشاره به این که درگیری های داخلی کشورهای همجوار ایران مسیر بسیاری از گردشگران را به سمت داخل کشور ایران سوق داده است، عنوان کرد: مابه تفاوت نرخ ارز و ریال همواره کشور ایران را برای گردشگران کشوری ارزان معرفی می کند، به طوری همین موضوع یکی از عوامل ورود گردشگران متعدد به داخل کشور می شود.
وی همچنین در ادامه افزود: در کنار متولیان امر گردشگری در کشور بسیاری از سازمان ها در رشد و ارتقای این صنعت دخیل هستند، بر همین اساس فعالیت مطلوب این دست از سازمان ها در کنار متولیان امر همواره می تواند مسیر رشد و پیشرفت را هموارتر کند.
امیر پویان رفیعی شاد با اشاره به لزوم هماهنگی دستگاه های موثر در موضوع گردشگری، توضیح داد: در بسیاری از مواقع ناهماهنگی در فعالیت ها سازمان ها مختلف می تواند از رشد و پیشرفت صنعت گردشگری جلوگیری کند.
وی همچنین ادامه داد: برخی از ماه های سال در یک شهر با توجه به میزان جذب و نفوذ بسیار زیاد توریست تورها و همایش های خارجی نیز برگزار می شود، این موضوع می تواند بر نحوه ی اقامت مسافران تاثیر گذاشته و خدمات رسانی را دچار کاهش کیفیت و کمیت کند؛ به حالی که ایجاد هماهنگی در بین سازمان های متولی و دخیل در امر گردشگری می تواند از بروز بسیاری از مشکلات جلوگیری کند.
 
 
کد مطلب: 74491
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *