۰
يکشنبه ۹ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۱۹
کواکبیان در جمع عزاداران حسینیه اوشان:

زندگی به سبک امام‌حسین(ع) اقتضا دارد در برابر هیچ انحرافی ساکت نمانیم

انقلاب نکردیم تا موسساتی همچون کاسپین و ثامن‌الحجج کلاه مردم را بردارند و بانک مرکزی هم بگوید به ما مربوط نیست
دکتر مصطفی کواکبیان در جمع عزاداران اباعبدالله الحسین (ع) در حسینیه اوشان طی سخنانی با اشاره به نکاتی از قیام عظیم عاشورا گفت: نقش عاشورا در تحولات تاریخی اسلام، جای بررسی بسیار دارد که به طور خلاصه به آن‌ها می‌پردازیم.
زندگی به سبک امام‌حسین(ع) اقتضا دارد در برابر هیچ انحرافی ساکت نمانیم
دکتر مصطفی کواکبیان در جمع عزاداران اباعبدالله الحسین (ع) در حسینیه اوشان طی سخنانی با اشاره به نکاتی از قیام عظیم عاشورا گفت: نقش عاشورا در تحولات تاریخی اسلام، جای بررسی بسیار دارد که به طور خلاصه به آن‌ها می‌پردازیم. در طول تاریخ همواره پرچمی ‌را به نام حسین (ع)  در محرم و صفر برافراشته نگه داشته ایم و هر تحول، حرکت و قیامی‌که در میان مسلمانان و به خصوص شیعیان به راه می‌افتد از این قیام الگو می‌گیرد. بیشترین محور شعارهای انقلاب اسلامی‌سال ۵۷ نیز در رابطه با قیام کربلا است که از جمله این شعارها می‌توان به «حسین (ع) حسین (ع) شعار ماست/ شهادت افتخار ماست» و «نهضت ما حسینیه/رهبر ما خمینیه (ره)» اشاره کرد. این شعار‌ها در تشویق مردم به راهپیمایی و پیروزی انقلاب نقش داشتند.
به گزارش مردم سالاری آنلاین، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد:‌ در طول تاریخ در ایران اسلامی‌جنبش‌های بسیاری شکل گرفته که به یاد و نام حسین (ع)‌ متبرک بوده‌اند. این طور نبود که قیامی‌ هزاروسیصد و هفتاد و هشت سال قبل اتفاق افتاده و ما باید هم اکنون برای آن عزاداری و گریه کنیم. راه حسین (ع)‌ مسیر زندگی ما است و پرچم حسین (ع) باید هدایتگر مسیر زندگی ما باشد. عزاداری‌های ما جنبه سیاسی و مبارزه با ظلم دارند و اینکه می‌گوییم «کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا و کل شهر محرم» به این معنا است که تا ظلم و ظالم روی زمین است طرفداران راه حسین (ع)‌ در مقابل آن‌ها ایستاده‌اند، زندگی به سبک امام حسین (ع) اقتضا دارد در برابر هیچ انحرافی ساکت نمانیم.
نماینده مجلس شورای اسلامی‌تصریح کرد: ما وظیفه داریم هرگاه دیدیم انحرافی در جامعه هست هرچند برای ما هزینه داشته باشد ساکت نمانیم. بیان انحرافات جامعه شجاعت نیست، بلکه وظیفه همگانی است اتفاقا کسانی که بیان نمی‌کنند ترسو هستند. اگر فساد سیستماتیک املاک نجومی ‌و حساب‌های نجومی‌و فیش‌های نجومی‌در جامعه هست اینجا باید فریاد کشید و راه امام حسین (ع)‌ را ادامه داد که اصلاح در جامعه است. حدود الهی و شرعی اگر در جامعه اجرا نمی‌شود نباید ساکت نشست.
وی با اشاره به این که هر چند در حکومت دینی زندگی می‌کنیم اما هنوز با ارزش‌ها و فرهنگ عاشورایی فاصله داریم افزود: ما انقلاب نکردیم که موسسات اعتباری همچون کاسپین و ثامن الحجج و … کلاه مردم را بردارند و بانک مرکزی بگوید به من مربوط نیست، چرا از ابتدا مجوز به آن‌ها داده شد؟ میلیاردها تومان از مردم کلاهبرداری کردند. با دیدن این فسادها باید خون ما به جوش آید. موسساتی که ۳۰ درصد و 40 درصد ربا به مردم می‌دهند حدود شرعی را زیر پا می‌گذارند که نتیجه همین کلاهبرداری‌ها است. ما نمایندگان باید در مجلس به فکر اصلاح این وضعیت باشیم‌‌و هرجا مظلومی ‌بود باید در مقابل ظالمان از آن دفاع کرد، چه در کشورمان و چه در یمن و میانمار و‌… و دفاع از مظلوم همان هدف قیام عاشورا است.
 
 
کد مطلب: 74572
برچسب ها: مصطفی کواکبیان
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *