۰
يکشنبه ۹ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۰۶
کواکبیان در جمع پرشور عزاداران حسینی(ع) جهادیه سمنان:

ظلم‌ستیزی و ذلت‌ناپذیری در برابر ستمگران مهم‌ترین ویژگی نهضت امام حسین(ع) است

اگر اروپا در برابر اقدامات جنون‌‌آمیز ترامپ ضد برجام ایستادگی نکند، باید فعالیت‌های هسته‌ای به قبل از سال 94 برگردد
نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس‌ شورای اسلامی با اشاره به ابعاد مختلف نهضت عاشورا، دلایل وقوع حادثه کربلا و حرکت حضرت امام حسین(ع) در سال 61 هجری قمری، گفت: یکی از مهم‌ترین‌ ویژگی‌های نهضت عاشورا مسئله ذلت ناپذیری در برابر ستمگران و ظلم‌ستیزی است.
ظلم‌ستیزی و ذلت‌ناپذیری در برابر ستمگران مهم‌ترین ویژگی نهضت امام حسین(ع) است
نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس‌ شورای اسلامی با اشاره به ابعاد مختلف نهضت عاشورا، دلایل وقوع حادثه کربلا و حرکت حضرت امام حسین(ع) در سال 61 هجری قمری، گفت: یکی از مهم‌ترین‌ ویژگی‌های نهضت عاشورا مسئله ذلت ناپذیری در برابر ستمگران و ظلم‌ستیزی است.
به گزارش مردم سالاری آنلاین، دکتر مصطفي کواکبيان شنبه شب همزمان با شب عاشورا، در جمع پرشور عزاداران و سوگواران حسيني در مسجد و تکیه حضرت امام موسی کاظم(ع) جهادیه سمنان گفت: یکی از دلایل ماندگاری و جاودانگی نهضت عاشورا هدف‌های والایی بود که از سوی حضرت امام حسین(ع) تعقیب شد که مهم‌ترین آنها ظلم‌ستیزی و ذلت‌ناپذیری در برابر ستم‌گران می‌باشد.
وی با اشاره به حضور بیش از میلیون‌ها زائر حسینی در ایام تاسوعا و عاشورا در کربلا و همچنین شرکت بیش از 20 میلیون نفر در آیین اربعین حسینی و راهپیمایی نجف به کربلا، به عظمت و بزرگی حضرت امام حسین(ع) در بین دوستداران او اشاره کرد و گفت: یکی از برجستگی‌های نهضت عاشورا و از جمله دلایل ماندگاری آن، مسئله ذلت‌ناپذیری در برابر ستمگران و ظلم‌ستیزی است و اگر حضرت امام حسین(ع) قصد داشت همانند خیلی از سیاستمداران عمل کند با یزید و شمر و ابن زیاد سازش می‌کرد و دیگر حادثه کربلایی به وجود نمی‌آمد.
عضو هیات علمی و استاد دانشگاه علامه طباطبایی افزود: امام حسین(ع) در برابر ظلمی که به امت اسلام پس از پیامبر خدا حضرت محمد مصطفی(ص) روا داشته شد ایستادگی کرد و هرگز به دنبال پست و مقام و سلطنت و حکومت و سلطه‌طلبی نبوده و به دنبال این بود تا حقیقت اسلام را که پوستین وارونه پوشانده بودند، به مردم معرفی کند. و زیر بار ظلم حکومت و سلطنت اموی نرود.
نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس‌ شورای اسلامی با بیان اینکه دستگاه معاویه و سلطنت اموی آن قدر تبلیغات مسموم علیه حضرت علی(ع) و خاندان آن حضرت به جا آورده بودند که مردم را غرق جهالت کردند، اظهار کرد: جهالت مردم به حدی رسیده بود که یزید شراب خوار، قمار باز و میمون‌باز خود را خلیفه و جانشین پیامبر(ص) معرفی و امام حسین(ع) را فردی خارج از دین معرفی می‌کند و اینجا بود که امام حسین(ع) با ایستادگی و قیام خود به دنبال شکافتن پوسته وارونه اسلام و آموختن فرهنگ ظلم‌ستیزی است.
وی با بیان اینکه اگر در عزاداری گریه می کنیم و سینه می‌زنیم، گریه ما سمبلیک است، گفت: گریه ما سیاسی است و اینکه ما با گریه خود در مقابل ظلم و ستم تا پای جان ایستادگی می کنیم. بنابراین باید یزید و شمر و خولی و ابن زیاد زمان خود را بشناسیم و گریه‌های ما جنبه بیداری و آگاهی‌بخشی برای جامعه داشته باشد.
کواکبیان با بیان اینکه گاندی رهبر هندوهای جهان الگوی خود را امام حسین(ع) می داند و دلیلش هم روحیه ظلم ستیزی آن حضرت است، گفت: بسیاری از اهل سنت و ارامنه هم عاشق اهل بیت به ویژه امام حسین(ع) هستند و در این ایام همانند شیعیان مراسم برپا می‌کنند.
وی با بیان اینکه همه خطبه‌های امام حسین(ع) برای هوشیاری و بیدار کردن جامعه بوده است، افزود: اگر امام راحل فرمودند ما هر چه داریم از محرم و صفر است یعنی محرم و صفر باید به ما آگاهی ببخشد و اصولا همه حرکت‌ها و جنبش‌های تاریخی و حتی وقوع انقلاب اسلامی ایران نیز به خاطر قیام امام حسین(ع) بوده است.
نماینده سابق مردم سمنان، سرخه و مهدی شهر در مجلس شورای اسلامی، افزود: خدا را شاکریم در حکومت دینی هستیم، ولی به مفهوم این نیست که ارزش‌های حسینی 100 درصد اجرا و اداره می شود بلکه باید متوجه و هوشیار باشیم که حرکت و ارزش‌های حسینی در جامعه ما فراموش نشود و بدانیم که حرکت امام حسین(ع) کنار آمدن با ظلم نیست.      
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به جنایت‌های صورت گرفته علیه مسلمانان در کشورهای منطقه از جمله یمن، میانمار، سوریه، عراق، افغانستان و دیگر کشورهای اسلامی از سوی قدرت‌های سلطه گر گفت: اگر ما شب تا صبح عزاداری کنیم، ولی راضی به ظلم باشیم از امام حسین(ع) نیستیم.
کواکبیان اضافه کرد: مکتب حسین(ع) وجه ظلم ستیزی آن است و اساس وقوع انقلاب اسلامی به رهبری حضرت امام خمینی(ره) ظلم ستیزی بوده است. باید توجه کنیم نهضت امام حسین(ع) به ما عدالت‌طلبی و ظلم‌ستیزی و عدالت جویی را آموخته است.
کواکبیان در ادامه به وقوع حادثه تروریستی در مجلس شورای اسلامی و حرم حضرت امام خمینی(ره) اشاره کرد و گفت: گروه‌های تروریستی آن چنان فکر و ذهن و مغز افراد و عوامل خود را شستشو داده اند که با قتل و انفجار به بهشت خواهید رفت.
عضو هیات علمی و استاد دانشگاه علامه طباطبایی به نگاه‌های گروه سلفی، وهابی، تکفیری و داعش نسبت به شیعیان اشاره کرد و گفت: گروه سلفی اهل سنت و با شیعه مخالف هستند اما آنان را کافر نمی دانند. وهابی‌ها با شیعه مخالف و آنان را هم کافر می دانند. تکفیری‌ها علاوه بر اینکه با شیعه مخالف و آنان را کافر می‌دانند شیعیان را واجب القتل دانسته و با درست کردن روایتی اعلام کردند هر کس هفت شیعه را سر ببرد به بهشت داخل می‌شود و مبنای تفکر داعشی‌های جنایت‌کار ریشه در چنین اعتقاداتی دارد.
وی با تسلیت شهادت شهید محسن حججی شهید مدافع حرم به دست جنایتکار داعش در سوریه، افزود: شهید حججی که عظمت پیدا کرد و همه کشور را متحول کرد، اولین شهیدی نبود که به دست داعشی‌ها سر بریده شد، بلکه بسیاری از مدافعان حرم سر بریده شدند چون اعتقاد گروه‌های تکفیر و داعش بر این است.
نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: نباید بگذاریم نظام از درون تهی شود و فساد در بخش‌های مختلف رخنه کند و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی نیز در این خصوص وظیفه مهمی را بر عهده دارند.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی همچنین با اشاره به اقدامات و اظهارات جنون‌آمیز ترامپ رئیس جمهور آمریکا بر ضد ایران، گفت: ٱخرین تصمیم آمریکا این است که به اصطلاح خود ثابت کنند، ایران به برجام پایبند نبوده و آن چیزی که ترامپ در سخنرانی سازمان ملل متحد و مصاحبه‌های پس از آن اعلام کرده، گویا همین موضوع عدم پایبندی آن به برجام است که تا دو یا سه هفته آینده بیان می‌شود.
وی با بیان اینکه قطعا اتحادیه اروپا در مقابل چنین شخصی ایستادگی خواهد کرد، گفت: بر فرض اگر همه کشورهای ۱+۵ نسبت به برجام عهد‌شکنی کنند، باز ایران چیزی از دست نداده و باید فعالیت‌های هسته‌ای قبل از سال 1394 و همه فعالیت‌های فوردو، رکتور اتمی تهران، غنی‌سازی اورانیوم، و آب سنگین اراک و... را از سر گرفته شود.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی افزود: دانشمندان هسته ای ما ثابت کردند که ایران در زمینه فنی هیچ مشکلی ندارد اگر چه شاید عده ای بگویند از ابتدا مذاکره و برجام نباید انجام می‌شد، ولی برجام دستاورد‌های زیادی برای کشور ما به همراه داشته و عصبانیت امروز ترامپ نیز به دلیل منافع و دستاورد‌های زیاد برای کشور ما است.
وی در پایان با اشاره به نمونه‌هایی از بدعت‌ها و خرافه‌هایی هچون قمه‌زنی و اجرای برخی نوحه در قالب ترانه‌های مشهور و یا خود را سگ امام حسین(ع) دانستن و یا رقاصه حضرت عباس تلقی کردن و یا در تعزیه‌ها آهنگ باباکرم گذاشتن و امثال آن که در برخی محافل و مجالس و عزاداری‌ها دیده می‌شود، از علمای بیدار و صداو سیما خواست با روشن‌گری‌های خویش مانع گرایش جوانان به این‌گونه انحرافات گردند.
 
 
کد مطلب: 74573
برچسب ها: مصطفی کواکبیان
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *