; ?>; ?> اتحادیه اروپا در مقابل نقض برجام توسط آمریکا منفعل نباشد - مردم سالاری آنلاين
۰
سه شنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۲۰:۰۳
کواکبیان در دیدار با رئیس مجلس سنای ایرلند:

اتحادیه اروپا در مقابل نقض برجام توسط آمریکا منفعل نباشد

امیدواریم هر چه زودتر سفارت ایرلند در ایران بازگشایی شود
رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی‌ایران و ایرلند گفت: از اتحادیه اروپا انتظار می‌رود در مقابل بدعهدی‌‌ آمریکا مقاومت کرده و انفعال نداشته باشد.
اتحادیه اروپا در مقابل نقض برجام توسط آمریکا منفعل نباشد
رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی‌ایران و ایرلند گفت: از اتحادیه اروپا انتظار می‌رود در مقابل بدعهدی‌‌ آمریکا مقاومت کرده و انفعال نداشته باشد.
به گزارش خانه‌ملت، مصطفی کواکبیان رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی‌ایران و ایرلند با دنیس اُ داناوان رئیس مجلس سنای ایرلند ‌دیدار و گفت‌وگو کرد.
مصطفی کواکبیان در ابتدای این دیدار با اشاره به روند رو به رشد مناسبات میان دو کشور گفت: همواره روابط خوب و مثبتی میان جمهوری اسلامی‌ ایران و ایرلند در عرصه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی و علمی‌برقرار بوده است.
رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ‌ایران و ایرلند توسعه ارتباطات پارلمانی را فرصتی برای تحکیم و تقویت مناسبات دوستانه فی‌مابین دانست و گفت: گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی‌ ایران از هرگونه اقدامی ‌در راستای ارتقای سطح مناسبات فی‌مابین حمایت می کند.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی‌در بخش دیگری از سخنانش توافق برجام را یک توافق بین‌المللی خواند و افزود: برجام توافقی میان هفت کشور است و آمریکا نمی‌تواند به تنهایی نقض توافق کند.
کواکبیان تصریح کرد: از اتحادیه اروپا انتظار می‌رود در مقابل نقض برجام توسط آمریکا منفعل نباشد.
رئیس فراکسیون دیپلماسی و منافع ملی افزود: ما باور نداریم که کشورهای امضاکننده این توافق نقض برجام را بپذیرند. زیرا همه می‌دانند بارها آژانس بین‌المللی انرژی اتمی پایبندی ایران نسبت به این توافقنامه بین‌المللی را تایید کرده است. لذا بر فرض این که سایر کشورها نیز تابع سیاست‌های ضدبرجامی ترامپ شوند ما پیشرفته‌تر از گذشته، فعالیت‌های هسته‌ای را به صورت قوی‌تر به قبل از 1394 برخواهیم گرداند.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی‌در پایان بر بازگشایی هر چه سریع‌تر سفارت ایرلند در تهران و بهره‌گیری از فرصت‌های پیش روی توسعه ارتباطات در زمینه‌های توریسم، علمی، دانشگاهی و کشاورزی تأکید کرد.
در ادامه این دیدار دنیس اُ داناوان رئیس مجلس سنای ایرلند با ابراز خرسندی از سفر به کشورمان با تأکید بر حمایت قاطع کشورش از توافق برجام، گفت: ایرلند و کشورهای عضو اتحادیه اروپا در برابر هرگونه نقض برجام مقاومت می‌کنند و کشوری نمی‌تواند به تنهایی از برجام خارج شود.
رئیس مجلس سنای ایرلند تبادل هیأت‌های پارلمانی میان مجالس دو کشور را زمینه‌ساز گسترش تعاملات دوستانه و شناخت هرچه بیشتر میان دو ملت از یکدیگر و ظرفیتهای موجود  در ایرلند و ایران دانست.
 
کد مطلب: 74589
برچسب ها: مصطفی کواکبیان
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *