کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

کربی: بعید است کنگره مجددتحریم‌ها علیه ایران اعمال کند

18 مهر 1396 ساعت 22:27

سخنگوی سابق وزارت خارجه آمریکا با اشاره به اقدام احتمالی ترامپ برای عدم تایید پایبندی ایران به برجام گفت که بعید است کنگره بار دیگر تحریم‌ها علیه ایران را اعمال کند.


سخنگوی سابق وزارت خارجه آمریکا با اشاره به اقدام احتمالی ترامپ برای عدم تایید پایبندی ایران به برجام گفت که بعید است کنگره بار دیگر تحریم‌ها علیه ایران را اعمال کند.
به گزارش تسنیم "جان کربی" سخنگوی سابق وزارت خارجه آمریکا در گفتگو با سی ان ان درباره مسئله برجام و تصمیم رئیس جمهور آمریکا برای عدم تایید آن گفت اخیرا سفارت انگلیس در آمریکا در صفحه توئیتر خود مطلبی را منتشر کرده و به شکلی گرافیکی و نموداری مزایای و فواید برجام را بیان کرده است.
به نظر می رسد علت این که سفارت انگلیس چنین مطلبی را در توئیتر منتشر کرده است این باشد که به نوعی خواسته است مستقیما نظر ترامپ رئیس جمهور آمریکا را جلب کند. آیا فکر نمی کنید این خود نشان می دهد سطوح دیپلماتیک تا چه حد خراب شده و نحوه تعامل دیپلماتیک تا چه حد بد شده است؟
جان کربی گفت فقط انگلیسی ها نیستند که درباره تصمیم رئیس جمهور برای عدم تایید برجام نگران هستند. وزیر خارجه آلمان نیز حرف های مشابهی در این خصوص زد و تاکید کرد عدم تایید پایبندی به برجام تا چه حد برای امنیت منطقه ای خطرناک است. به روشنی می توان دید که متحدان ما خیلی روشن می گویند که آنها از ادامه این توافقنامه حمایت می کنند. کاری که آنها انجام می دهند این است که استدلال و حرف های بسیاری از اعضای تیم امنیت ملی ترامپ را تایید و تقویت می کنند. ماتیس وزیر دفاع آمریکا گفت که معتقد است حفظ این توافقنامه در جهت امنیت ملی آمریکاست. تیلرسون وزیر خارجه آمریکا نیز همین حرف را زده است. البته او در کل در مقایسه با ماتیس انتقادات بیشتری از برجام کرده است. ژنرال دانفورد رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا هم گفته است خروج از این توافقنامه برای اعتبار آمریکا در سراسر جهان بد است. بنابراین، چیزی که شاهدیم جریانی بین المللی و همچنین در داخل تیم امنیت ملی است که تلاش می کنند تا توازن و عقلانیت را در این خصوص حفظ کنند.
وی افزود: به نظر من، ترامپ احساس می کند که چون از این توافقنامه نفرت دارد حتما باید کاری انجام دهد. او به پایگاه هواداران خود قول داده است این توافقنامه را تایید نمی کند. بنابراین او احساس می کند باید کاری بکند اما مهم است بدانیم اگر او پایبندی ایران را به این توافقنامه تایید نکند، به این معنا نیست که او توافقنامه را پاره کرده است زیرا تنها تاییدی که اهمیت و اعتبار دارد تایید آژانس بین المللی انرژی اتمی است و انتظار ما این است که آژانس همچنان به لحاظ علمی تایید کند که ایران به این توافقنامه پایبند است.
کربی همچنین خاطر نشان کرد به نظر من اگر این توافقنامه پس از عدم تایید ترامپ به کنگره برود، بعید است در آنجا تحریم ها علیه ایران مجدد برقرار شود. بنابراین فکر نمی کنم این مسئله پایان کار توافقنامه باشد


کد مطلب: 74962

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/74962/کربی-بعید-کنگره-مجددتحریم-ها-علیه-ایران-اعمال-کند

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir