کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

کشف ۷۵۸ بشکه پیش‌ساز موادمخدر صنعتی در گمرک

19 مهر 1396 ساعت 15:07

گمرک ایران از کشف ۷۵۸ بشکه پیش ساز مواد مخدر صنعتی از نوع هروئین خبر داد .


گمرک ایران از کشف ۷۵۸ بشکه پیش ساز مواد مخدر صنعتی از نوع هروئین خبر داد .
به گزارش خبرگزاری تسنیم، این محموله مواد مخدر در گمرک شهید رجایی و با هوشیاری ماموران گمرک و رصد اطلاعات سامانه جامع گمرکی و در رویه ترانزیت گمرک شهید رجایی کشف گردید .
 ماموران گمرک شهید رجایی بر اساس آسیب شناسی و ابلاغ شاخص های خطر از سوی مرکز مبارزه با جرائم سازمان یافته از جمله دستورالعمل کنترل ورود و خروج مواد شیمیایی و پیش سازهای مواد مخدر و همچنین تجزیه و تحلیل اطلاعات سامانه جامع گمرکی به یک کانتینر کالای ترانزیتی که از سوی یک شرکت حمل و نقل بین المللی تحت عنوان روغن اظهار شده بود و قرار بود این محموله که از کشور تایوان بارگیری شده بود به مقصد کشور افغانستان ترانزیت شود ، مشکوک می شوند .
 با رصد اطلاعات سامانه جامع گمرکی ماموران گمرک دستور توقف ادامه فرآیند انجام تشریفات گمرکی برای ترانزیت این محموله به افغانستان را صادر و محموله برای بررسی های بیشتر توقیف و فک پلمپ و در نهایت پس از تخلیه ، ارزیابی فیزیکی می شود .
 در بازرسی و ارزیابی این کانتینر توسط ماموران گمرک شهید رجائی که تحت عنوان روغن اظهار شده بود مشخص شد که 210 گالن مجموعاً 4200 لیتر حاوی روغن و مابقی شامل  758 گالن مجموعاً به وزن 15160 لیتر حاوی مایع بی رنگ اسیدی با بوی تند است .
 مواد شیمیایی مکشوفه پس از آزمایش دقیق از نوع قوی اسید انیدرید استیک تشخیص داده شد که ماده اولیه ساخت هروئین است . قیمت هر لیتر از این اسید در کشور افغانستان  1300 دلار است . این چهارمین محموله پیش سازی است که در سال جاری توسط گمرکات کشور توقیف می شود .
 کشفیات پیش ساز مواد مخدر توسط ماموران گمرک در نیمسال اول سالجاری 100 درصد افزایش داشته است و ماموران گمرک موفق شدند در این مدت بیش از 37 تن پیش ساز مواد مخدر که عمدتا هم ترانزیتی بود کشف و ضبط کنند .
دفتر اطلاعات منطقه ای سازمان جهانی گمرک (RILOO) جدیدترین رتبه بندی گمرکات جهان را طی روزهای اخیر اعلام کرد که بر این اساس گمرک ایران در 9 ماهه سال 2017 ،  رتبه اول دنیا را در مبارزه با مواد مخدر و رتبه دوم را در مبارزه با قاچاق کالا کسب کرده است .


کد مطلب: 74999

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/74999/کشف-۷۵۸-بشکه-پیش-ساز-موادمخدر-صنعتی-گمرک

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir