۰
جمعه ۲۱ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۲۲
كواكبيان در جمع پرشكوه مردم و مسئولان اجرايي منطقه ٢١ در مجسد النبي تهرانسر:

هيچكس با اقدامات جنون آميز ترامپ زير بار مذاكره مجدد نخواهد رفت

نشست بررسي مشكلات منطقه ٢١ چهارشنبه ۱۹ مهر با حضور مردم، اعضاي شوراياري ها، شهردار و مسئولان اجرايي اين منطقه، دکتر فرهادی فرماندار تهران، همچنین دکتر محجوب نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و مهندس حبیب زاده عضو شوراي شهر تهران به همت دکتر مصطفی کواکبیان نماینده مجلس شورای اسلامی در مسجد النبی(ص) تهرانسر برگزار شد.
هيچكس با اقدامات جنون آميز ترامپ زير بار مذاكره مجدد نخواهد رفت
نشست بررسي مشكلات منطقه ٢١ چهارشنبه ۱۹ مهر  با حضور مردم، اعضاي شوراياري ها، شهردار و مسئولان اجرايي اين منطقه، دکتر فرهادی فرماندار تهران، همچنین دکتر محجوب نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و مهندس حبیب زاده عضو شوراي شهر تهران به همت دکتر مصطفی کواکبیان نماینده مجلس شورای اسلامی در مسجد النبی(ص) تهرانسر برگزار شد.
 
 
به گزارش مردم سالاری انلاین، در این نشست صمیمانه ابتدا اعضای شورایاری و ساکنین محل به بیان مشکلات منطقه پرداختند وایلکائی معاون مدیرکل آب‌فای منطقه ۵ تهران طی سخنانی عنوان کرد: آب منطقه به هیچ وجه آلوده نیست و مراجع مربوطه نیز این موضوع را تایید می کنند. با پیگیری های فرماندار محترم تهران از ۱ مرداد ۹۶ منطقه تهرانسر تحت پوشش آب و فاضلاب منطقه ۵ تهران قرار گرفته است و قاطعانه عرض می کنم هیچ مشکلی در آب این منطقه وجود ندارد.
 
 
 
در ادامه قاسمی مدیر توزیع برق منطقه طی سخنانی گفت: حدود ۲۱ هزار چراغ روشنایی که ۵هزارعدد آن مربوط به بزرگراه ها است در منطقه نصب شده است و تاسیساتی که این روشنایی را تغذیه می کند ۱۹۰۰ ترانسفورماتور است. همکاران بنده به صورت مداوم بازدید و بهینه سازی این شبکه را به عهده دارند و پیرو همین موضوع جلسات متعددی با اعضای شورایاری ها در شهرداری منطقه داشتیم.
 
قاسمی در ادامه قول داد شخصا برای بازدید از محل شهروندی که از مشکلات منطقه گلایه داشت حضور یابد.
 
 
سپس شهردار منطقه ۲۱ با تبریک هفته نیروی انتظامی و قدردانی از متولیان نشست گفت: مردم در دوره ای که دولت، مجلس و شورای شهر تهران همراه تر و همسوتر هستند انتظارات برحقی دارند که امیدواریم بتوانیم این مشکلات را رفع کنیم. منطقه ۲۱ به عنوان منطقه صنعتی تهران با جمعیت حدود ۱۸۶هزار نفر و بالغ بر ۵۲۰۰هکتار مساحت در غربی ترین نقطه تهران قرار دارد.
 
وی افزود: با توجه به صنعتی بودن منطقه تقریبا برابر با جمعیت منطقه، جمعیت شناور داریم همچنین یک سوم منطقه نظامی و پادگان است که از معضلات این منطقه است و باید برای رفع آن فکری کنیم. علاوه بر مشکل خود پادگان ها حریم پادگان ها نیز مشکلاتی را برای منطقه ایجاد می کنند.
 
 
در ادامه رئیس کلانتری منطقه گزارشی از وضعیت انتظامی منطقه ۲۱ ارائه کرد.
 
سخنران بعدی نشست عیسی فرهادی، فرماندار تهران با تسلیت ایام محرم و شهادت امام حسین (ع) و تبریک هفته نیروی انتظامی گفت: نیروی انتظامی امروز مقتدرانه و مومنانه از بهترین نیروهای انتظامی سراسر دنیاست. این جلسه ارزشمند که به پیشنهاد دکتر کواکبیان تشکیل شد و جلسات مشابهی در مناطق دیگر و حتی روستاهای تهران تشکیل شده که ممکن است دارای برکات آنی نباشد اما در طول ماه های اخیر اتفاقات مثبتی افتاده و به یکدیگر قول داده ایم چنین جلساتی در مناطق مختلف جهت رفع مشکلات مردم برگزار شود.
 
 
وی افزود: خدمات ارزشمندی در دوسال گذشته در منطقه انجام شده که می توان به تقاطع غیر همسطح فتح و گلها، تقاطع غیر همسطح فتح و ایرانخودرو و تقاطع غیر همسطح لشکری و ایرانخودرو اشاره کرد که نقش عمده ای در گره گشایی ترافیک منطقه دارند اشاره کرد. در این ۲و۳ سال بالای ۳۰۰ میلیارد تومان در بخش آسفالت ، بهسازی زیرگذرها و روگذرها، جمع آوری آب های سطحی منطقه، در حوزه فرهنگی ساخت سرای محلات و احداث مجموعه ورزشی شهرک دانشگاه و بهسازی وضعیت ۵۴ باغ-بوستان منطقه انجام گرفته که عمدتا در حوزه شهرداری است.
 
 
فرهادی ادامه داد: در حوزه های دیگر احداث پارک آموزشی ترافیک، بوستان ویژه بانوان، بهسازی شبکه آب رسانی منطقه، بهسازی سطحی و همچنین بهسازی شبکه آبرسانی از جمله اقدامات انجام شده است.
از جمله اقدامات در دست اجرا نیز می توان به  تقاطع های غیر همسطح جدید، مخزن آب ۴۰هزارمترمکعبی خرگوش دره اشاره کرد. این مخزن آخرین مخزنی است که در صورت اجرای آن مشکل کیفی ۱۰۰درصد آب تهران که تحت پوشش شبکه آب و فاضلاب قرار دارند رفع خواهد شد.
 
 
فرماندار تهران در پایان پیشنهاد کرد: رییس شورای ۱۳ محله منطقه ۲۱ تا ۵ روز آینده مشکلات مربوط به محله را جمع آوری و مکتوب ارائه نمایند و طی ۱۰ روز‌ آینده جلسه ای با حضور مسئولین اجرایی منطقه، دکتر کواکبیان، دکتر محجوب و مهندس حبیب زاده در فرمانداری جهت پیگیری این مشکلات برگزار شده و مشکلات را حل کنیم.
 
 
سخنران بعدی نشست علیرضا محجوب نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: پیشنهاداتی در زمینه شورایاری ها در مجلس مطرح شد که اصلاحیه قانون شوراها  تصویب نگردید، اما قول دادیم موضوع را رها نکرده و دنبال کنیم. مهم ترین کار ما در مجلس بحث شورایاری ها است چرا که می دانیم چقدر زحمت می کشند و تلاش می کنند. وعده میدهم به همراه دکتر کواکبیان و فرماندار و شهردار محترم منطقه پیگیر مشکلات منطقه باشیم.
 
افشین حبیب زاده عضو شورای شهر تهران نیز با اشاره به چند خبر گفت:‌ شنبه جلسه ستاد شورایاری را خواهیم داشت و در آن جلسه رئیس ستاد شورایاری را معرفی خواهیم کرد تا تکلیف شورایاری ها مشخص شود. از شهرداران محترم مناطق درخواست کردیم پروژه های اولویت دار منطقه شان را معرفی کنند تا در جهت تامین اعتبار آن ها اقدام کنیم.
 
حبیب زاده خاطر نشان کرد: شهردای تهران حدود ۳۰هزار میلیارد تومان بدهی به بانک ها و پروژه ها دارد، در حالی که بودجه سال ۹۶ شهرداری حدود ۱۸هزار میلیارد تومان است. دکتر نجفی تلاش می کنند با برنامه ریزی و تخصیص با اولویت بودجه به پروژه های شهری شهرداری را از این مشکل عبور دهند.
 
 
وی افزود: بر طبق سند توسعه محله ها به شورایاری ها ابلاغ خواهیم کرد مشکلات عمده محل را با اولویت و با ارائه راه حل که می تواند با کمک نخبگان و بزرگان محل در شورایاری ها تهیه شود ارائه کنند تا برحسب اولویت نسبت به حل این مشکلات و تخصیص منابع مالی اقدام شود.
 
حبیب زاده خاطر نشان کرد: برنامه سوم شهرداری پشنهاد شده که درحال بررسی آن هستیم و برنامه جدیدی در حال تدوین است که امیدواریم با پایان این برنامه در سال ۹۷پس از آن برنامه جدید را اجرایی کنیم.
 
 
در پایان دکتر مصطفی کواکبیان نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ضمن تشکر از حضار و کسانی که دعوت برای حضور در این نشست را پذیرفتند گفت: یک سوم مجلس دهم گذشت و عمر به همین سرعت می گذرد، اینطور نباشد که فقط نام نماینده مجلس را داشته باشیم و باید در این مدت در حد توان خدمتی هم انجام دهیم. بنده در مسائل کلان سیاسی کشور فعال هستم اما تصمیم داریم در خصوص مناطق ۲۲ گانه تهران خدماتی را انجام دهیم.
 
 
 
وی افزود: با خداوند عهد کردیم ۶۶ جلسه برگزار کنیم به این صورت که ابتدا جلسه ای با شورایاری برگزار کنیم و از آن ها بخواهیم مشکلات منطقه را فهرست کنید. بر اساس آن جلسه مسئولین منطقه را دعوت میکنیم، و جلسه عمومی برگزار می کنیم و جلسه سوم در فرمانداری جهت رفع مشکلات خواهد بود.
 
 
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خاطرنشان کرد: بنده ۱۸ ماه است از طرف مجلس به عنوان عضو شورای ساماندهی امور پایتخت انتخاب شدم و همین دولت یک بار هم جلسه تشکیل نداده است، در حالی که بسیاری از مشکلات می تواند در این جلسات رفع گردد.علاوه بر وجود مشکلات خدمات فراوانی در منطقه ۲۱ انجام شده که باید از مسئولین محترم تقدیر کرد.
 
دکتر کواکبیان افزود: خوشبختانه وحدتی دربین مسئولان ایجاد شده و در این روزها شاهد همدلی دستگاه دیپلماسی و سپاه هستیم. معتقدم ترامپ دیوانه نیست بلکه خود را به دیوانگی زده است. ما نگران سخنرانی ترامپ نیستیم و در عین حال باید آمادگی خود را در عرصه های مختلف حفظ کنیم. نقض عهد آمریکا نشان داد این ها غارتگران بین المللی هستند و جایی که منافعشان در خطر است اینگونه صحبت می کنند هيچكس با اقدامات جنون آميز ترامپ زير بار مذاكره مجدد نخواهد رفت.
 
وی تاکید کرد: باید شورایاری ها را قانون مند تر کرد و در مجلس پیگیر این موضوع هستیم. امیدواریم بتوانیم با ادامه جلسات اینچنینی پیگیر حل مشکلات مردم باشیم.
 
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: در مناطق شهردار، شورایاری، شورای محلات داریم، اما  قصد دارم عنوان جدیدی به نام "منطقه دار" را مطرح کنم که می تواند به عنوان هماهنگ کننده رئیس ادارات آن منطقه باشد. خلا قانونی در این زمینه وجود دارد چرا که هم اکنون در برخی مناطق رؤسای ادارات در مواردی یکدیگر را نمی شناسند و در صورت وجود "منطقه دار" می توان در امور هر منطقه با آن مسئول هماهنگی های لازم را ایجاد کرد.
 
 
 
کد مطلب: 75048
برچسب ها: مصطفی کواکبیان
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *