۰
سه شنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۰۹

حمله‌پهپادهای‌آمریکایی‌به‌پاکستان‌وافغانستان

دو حمله امروز (سه شنبه ) هواپیماهای بدون سرنشین آمریکایی، در منطقه مرزی پاکستان و افغانستان 11 کشته بر جای گذاشت.
دو حمله امروز (سه شنبه ) هواپیماهای بدون سرنشین آمریکایی، در منطقه مرزی پاکستان و افغانستان 11 کشته بر جای گذاشت.
به گزارش ایرنا، یک مقام رسمی پاکستان نیز روز دوشنبه ادعا کرد: این حمله امروز (سه شنبه) علیه 'ابوبکر' سرکرده گروهک تروریستی 'شبکه حقانی' انجام شده است.
حمله روز گذشته (دوشنبه) پهبادهای آمریکایی به منطقه مرزی پاکستان و افغانستان در منطقه ' کرم اجنسی' نیز 20 کشته برجا گذاشت.
پاکستان همواره به حمله پهپادهای آمریکایی اعتراض کرده و آن را نقض حاکمیت خود تلقی کرده است.
اما با این همه، ایالات متحده آمریکا تاکید می کند که این هواپیماها جنگجویانی را که در مناطق بی قانون قبایلی، هم مرز با افغانستان مخفی شده اند، نابود می کنند؛ جایی که ارتش پاکستان چندان رغبتی به فرستادن نیروهای نظامی برای مقابله با این شورشیان ندارد.
در حمله یک فروند هواپیمای بدون سرنشین به منطقه قبایلی 'کرم اجنسی' در ماه سپتامبر نیز سه نفر کشته و دو تن زخمی شدند.
گفته می شود این تحولات دقیقا پس از آزادسازی خانواده آمریکایی - کانادایی تبار از دست طالبان در این منطقه مرزی آغاز شده است.
یک زن آمریکایی، همسر کانادایی او و سه فرزندشان که همه در دوران اسارت متولد شده‌اند، پنج سال پس از ربوده شدن توسط طالبان افغانستان در روز چهارشنبه آزاد شدند.
کایتلن کلمن ۳۱ ساله و شوهرش جوشوا بویل ۳۴ ساله در سال ۲۰۱۲ هنگامی که در ولایت غزنی افغانستان مشغول کوهنوردی بودند توسط طالبان به گروگان گرفته شدند.
آنها روز چهارشنبه هفته گذشته در عملیات مشترکی توسط ارتش پاکستان و واحدهای نیروی مخصوص ارتش آمریکا آزاد شده و به محل امنی منتقل شدند. سرگذشت این خانواده طولانی‌ترین و عجیب‌ترین مورد از گروگان گیری شهروندان آمریکایی در سال‌های اخیر بوده است.
به گفته دو مقام آمریکایی، واحدهای نیروی مخصوص ارتش آمریکا از چند روز پیش خود را برای عملیات آزاد سازی این گروگان‌ها آماده کرده بودند. ولی روز چهارشنبه ناگهان و در کمال تعجب مقامات آمریکایی، ارتش پاکستان اعلام کرد که این گروگان‌ها را در اختیار دارد.
کد مطلب: 75365
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *