۰
سه شنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۲۳

درخواست واکنش مناسب مقابل دولت میانمار

رئیس شورای بین‌المجالس مجلس شورای اسلامی، طی سخنانی در مجمع عمومی اتحادیه بین المجالس ، خواستار واکنش مناسب جامعه بین‌المللی در قبال مظلومان روهینگیا و یمن شد.
رئیس شورای بین‌المجالس مجلس شورای اسلامی، طی سخنانی در مجمع عمومی اتحادیه بین المجالس ، خواستار واکنش مناسب جامعه بین‌المللی در قبال مظلومان روهینگیا و یمن شد.
به گزارش خانه ملت مصطفی کواکبیان رئیس شورای بین‌المجالس مجلس شورای اسلامی، طی سخنانی در مجمع عمومی اتحادیه بین المجالس ، خواستار واکنش مناسب جامعه بین‌المللی در قبال مظلومان روهینگیا و یمن شد، که متن سخنرانی آن به شرح زیر است:
بسم‌الله الرحمن الرحیم
جناب آقای رئیس،
باعث افتخار بنده است تا از طرف هیأت جمهوری اسلامی ایران از همه هیأت هایی که از پیشنهاد مشترک 8 هیأت از جمله ایران در خصوص وضعیت روهینگیا به عنوان ماده اضطراری این اجلاس حمایت کردند، تقدیر نمایم. همچنین از هیأت بنگلادش که دیروز این پیشنهاد را معرفی کرد، تشکر می‌نمایم. 
با تصویب این پیشنهاد به عنوان ماده اضطراری، ما همگی یک پیام قوی برای مردم مظلوم و بی‌گناه روهینگیا فرستادیم که ما در حمایت از آنان جدی هستیم. همچنین این پیام را به مقامات میانمار ارسال کردیم که آنها باید رویکرد خصمانه و غیرانسانی خود در قبال مردم بی‌گناه روهینگیا را تغییر دهند.
امیدوارم از طریق تلاش‌ها و گام‌های عملی توسط جامعه بین‌المللی از جمله اتحادیه بین‌المجالس، مردم روهینگیا بتوانند به حقوق اساسی خود از جمله حق سرزمین، شهروندی، امنیت، مشارکت سیاسی، اجتماعی و آزادی فرهنگی و مذهبی برسند و از آنها بهره‌مند شوند.
ما همچنین امیدواریم که جامعه جهانی از طریق اتخاذ تصمیمات قاطع و گام‌های عملی و جدی، رنج مردم مظلوم در نقاط مختلف جهان به ویژه در یمن که مردم آن تحت حملات و بمباران هستند را تسکین داده و رفع نماید.
به هر حال همه انسان‌ها و عاطفه انسانی اقتضاء دارد که در قبال این جنایات ساکت ننشینیم و واکنش مناسب نشان دهیم.
از همه حضار و هیأت رئیسه متشکرم.
 
کد مطلب: 75370
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *