کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

در اعتراض رئیس هیات پارلمانی ایران در مجمع عمومی IPU مطرح شد:

همجنس‌بازان هیچ حقوقی در اعلامیه جهانی حقوق بشر هم ندارند

26 مهر 1396 ساعت 20:00

دکتر مصطفی کواکبیان نسبت به برگزاری کمیته حقوق بشر و دموکراسی برای اجلاس 138 IPU که بررسی حقوق LGBT را می‌خواهد دستور کار خود قرار دهد اعتراض کرد.


دکتر مصطفی کواکبیان نسبت به برگزاری کمیته حقوق بشر و دموکراسی برای اجلاس 138 IPU که بررسی حقوق LGBT را می‌خواهد دستور کار خود قرار دهد اعتراض کرد.
به گزارش مردم سالاری انلاین، با تلاش هیات ایرانی در جلسه اختتامیه موضوع دفاع از حقوق هم جنس بازان در کمیته حقوق بشر برای سال آینده در اجلاس بعدی ipu  (۱۳۸)از دستور کار  خارج شد.
به گزارش مردم سالاری آنلاین، متن سخنان کواکبیان در اعتراض به این موضوع به شرح زیر است:
ضمن تشکر از دکتر چودری از زحماتی که در سه سال گذشته داشته‌اند به خانم کابریل گواس بارون به خاطر انتخاب ایشان برای ریاست‌ IPUتبریک می‌گویم.
خانم رئیس
همکاران محترم
مایلم به اطلاع برسانم که در جریان برگزاری نشست کمیته دموکراسی و حقوق بشر در روز گذشته، متاسفانه فرصت کافی در اختیار اعضا قرار نگرفت تا دیدگاه‌های خود را درباره پیشنهاد کشور بلژیک مبنی برگزاری نشستی در مورد حمایت از حقوق گروه‌های موسوم به LGBT در اجلاس 138 اتحادیه بین‌المجالس، مطرح نمایند. این برخلاف رویه کاری کمیته می‌باشد. در این رابطه لازم می‌دانم مخالف شدید هیات جمهوری اسلامی ایران را با این پیشنهاد اعلام نمایم. براساس ارزیابی ما، بسیاری از هیات‌ها مخالفت جدی این تصمیم می‌باشند.
ما ضمن تاکید بر اصل برابری و عدم تبعیض میان انسان‌ها بر این باوریم که موضوعاتی باید در دستور کار اتحادیه بین‌المجالس قرار گیرد که به حقوق اساسی و شناخته شده انسان‌ها با در نظر گرفتن اولویت‌ها اختصاص یابد. مساله حقوق گروه‌های LGBT موضوعی است که در حقوق بین‌‌الملل شناسایی یا تعریف نشده و هیچگونه جایگاهی در اعلامیه جهانی حقوق بشر ندارد. در واقع، اقدامات گروه‌های ذی‌ربط LGBT مغایر با آموزه‌های گرانبهای ادیان الهی به ویژه دین مقدس اسلام بوده و با هنجارها و ارزش‌های اجتماعی و خانوادگی ملت‌های ما در تضاد کامل می‌باشد. لذا در شرایطی که بسیاری از جنبه‌های مهم حقوق بشر در سطح بین‌المللی نیازمند رسیدگی و بررسی می‌باشد، شایسته نیست موضوعاتی انحرافی و غیرمهم نظیر حقوق گروه‌های مذکور در نهادی ارزشمند مانند اتحادیه بین‌المجالس، مورد توجه و حمایت قرار گیرد.
بر این اساس ضمن اعلام مخالفت مجدد هیات پارلمانی جمهوری اسلامی ایران با پیشنهاد ارائه شده از سوی بلژیک، از این مجمع محترم می‌خواهم تا فرصت لازم جهت بررسی مجدد و بازبینی این پیشنهاد را در اختیار اعضای اتحادیه قرار دهد.
 
کواکبیان در دیدار روسای هیات‌های پارلمانی انگلیس، ژاپن، استرالیا و اتیوپی:
اقدامات ضد ایرانی ترامپ نمی‌تواند ملت قهرمان ایران را به عقب‌نشینی وادار سازد

صبح روز چهارشنبه دکتر مصطفی کواکبیان رئیس شورای بین‌المجالس مجلس شورای اسلامی و رئیس هیات پارلمانی ایران در حاشیه یکصد و سی و هفتمین اجلاس IPU در سنت پطرزبورگ با روسای هیات‌های پارلمانی چهار کشور انگلیس، ژاپن، استرالیا و اتیوپی دیدار و گفت‌وگو کرد.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در این دیدارها با اشاره به سطح روابط فی‌مابین علاوه بر تاکید نسبت به ضرورت گسترش روابط سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و آموزشی دو جانبه با این کشورها و اتخاذ مواضع مشترک در زمینه قطعنامه نهایی اجلاس 137 بین‌المجالس و انتخاب رئیس‌جدید آن به تفصیل در زمینه نکات زیر تاکید کرد.
1- برجام یک توافقنامه بین‌المللی است و نه تنها هفت کشور مذاکره‌کننده باید به آن پایبند باشند بلکه شورای امنیت سازمان ملل هم که در این زمینه قطعنامه صادر کرده است تمامی کشورهای جهان را به نوعی متعهد به آن ساخته است لذا اگر هم ترامپ موفق شود کنگره آمریکا را با منویات خود همراه سازد کشورهای دیگر برای پذیرش آن خواسته‌ها هیچ الزامی ندارند و هرگز اقدامات جنون‌آمیز ضدایرانی آقای ترامپ نمی‌تواند ملت قهرمان ایران را به عقب‌نشینی وادار سازد.
2- هر چند داعش این‌ روزها نفس‌های آخر خودش را می‌کشد اما لازم است همه کشورها در برابر این تروریست‌های جنایتکار موضع مشترک و قوی داشته باشند و از کشورهای حامی آنها بخواهند از حمایت و پشتیبانی مالی و تسلیحاتی تروریست‌های مذکور دست بکشند.
3- یک جانبه گرایی برخی قدرت‌های سلطه‌گر جهانی در زمینه‌هایی همچون دموکراسی، حقوق بشر، تروریسم، امنیت، حفظ تمامیت ارضی، استقلال کشورها و امثال آن به شدت خطرناک است که کشورهای مختلف جهان باید از طریق دیپلماسی پارلمانی و گروه‌های دوستی پارلمانی و اتحادیه بین‌المجالس و امثالهم به شدت با آن مقابله کنند.
4- حمایت از مظلومان روهینگیا و مسلمانان یمن و سایر ملت‌های تحت ستم قدرت‌های ظالم، مخصوص یک یا چند کشور نیست بلکه باید صاحبان وجدان‌های بیدار و عواطف انسانی در کشورهای مختلف از هیچ اقدامی فروگذار نکنند.
شایان ذکر است در این دیدارها آقای بت کلیا نماینده آشوریان در مجلس شورای اسلامی نیز گزارشی از وضعیت و آزادی عمل اقلیت‌های دینی در ایران و اختیارات نمایندگان آنان مطرح کرد.
آبا ته ریتا رئیس مجلس اتیوپی در این دیدار بر ضرورت گسترش روابط دو جانبه و لزوم سفر گروه دوستی ایران به آدیسابابا و اعزام سفیر اتیوپی به ایران تاکید کرد.
سناتور لان مکدونالد عضو پارلمان استرالیا نیز خواستار گسترش روابط دو جانبه به ویژه در زمینه‌های محصولات کشاورزی و تعامل آموزشی شد.
شوکو سونودا عضو پارلمان ژاپن نیز با مطرح کردن خطر آزمایشات هسته‌ای کره شمالی از سخنان و مواضع ایران در کمیته خلع سلاح هسته ای IPU تشکر کرد.
آن کلوید عضو پارلمان انگلیس نیز با طرح برخی مباحث مربوط به چند نفر زندانی ارتباطات اقتصادی پسا برجام را به همین موضوعات جزیی مرتبط دانست.
 


کد مطلب: 75435

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/75435/همجنس-بازان-هیچ-حقوقی-اعلامیه-جهانی-حقوق-بشر-هم-ندارند

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir