کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

احتمال تعویق نشست شورای همکاری

1 آبان 1396 ساعت 16:30

روزنامه عربستانی عکاظ به نقل از منابع آگاه رسانه ای نوشت: احتمال تعویق نشست آینده شورای همکاری که قرار بود اوایل دسامبر برگزار شود تا شش ماه بعد به دلیل ادامه بحران دیپلماتیک میان اعضای آن وجود دارد.


روزنامه عربستانی عکاظ به نقل از منابع آگاه رسانه ای نوشت: احتمال تعویق نشست آینده شورای همکاری که قرار بود اوایل دسامبر برگزار شود تا شش ماه بعد به دلیل ادامه بحران دیپلماتیک میان اعضای آن وجود دارد.
به گزارش ایرنا، به نوشته روز دوشنبه این روزنامه، این منابع افزودند: احتمال دارد که به دلیل ادامه بحران در روابط عربستان، بحرین، امارات و مصر با قطر تا زمان حل این اختلافات، نشست شورای همکاری که قرار بود اوایل ماه دسامبر (آذر ماه) در کویت برگزار شود، به تعویق بیفتد. 
روزنامه الرای کویت نیز به نقل از منابع دیپلماتیک نوشت که تعویق نشست شورای همکاری نشان دهنده وجود نداشتن پیشرفتی در حل بحران دیپلماتیک میان عربستان و متحدانش با قطر است.
این روزنامه می افزاید که احتمال تعویق این نشست تا شش ماه بعد وجود دارد و سفر رکس تیلرسون وزیر خارجه آمریکا نتوانسته تاثیری در حل این تنش داشته باشد. 
طبق این گزارش، کویت هنوز موضع رسمی خود را در خصوص نشست آتی شورای همکاری اعلام نکرده است.
عکاظ به نقل از منابع دیپلماتیک می افزاید: هیچ دلیلی برای حل قریب الوقوع این بحران وجود ندارد و کشورهای محاصره کننده قطر همچنان خواهان این هستند که دوحه به خواسته های 13 گانه آنها پاسخ دهد.
رکس تیلرسون وزیر خارجه آمریکا سفر دوره ای خود را به منطقه برای بررسی بحران قطر با عربستان و متحدانش در ماه جولای گذشته (تیرماه) آغاز کرد، اما هیچ بیانیه ای پس از پایان سفر خود درباره دستاوردهای آن منتشر نکرد. 
وی شنبه شب برای دومین بار به منظور بررسی بحران روابط عربستان و متحدانش با قطر وارد ریاض شد و با سلمان بن عبدالعزیر پادشاه عربستان و محمد بن سلمان ولیعهد این کشور دیدار و گفت و گو کرد.
وی پس از آن وارد دوحه شد و با مقامات این کشور دیدار و گفت و گو کرد و طرف های این بحران را به مذاکره برای حل این تنش دعوت کرد.
وزیر خارجه قطر یکشنبه شب در نشست خبری مشترک با تیلرسون با بیان این که کشورش نامه ای رسمی مبنی بر تعویق اجلاس آتی شورای همکاری دریافت نکرده است، کارشکنی عربستان و متحدانش را علت هر گونه تعویق آن دانست.
رکس تیلرسون وزیر خارجه آمریکا نیز در این کنفرانس خبری گفت: هیچ نشانه ای مبنی بر اینکه طرف های درگیر در بحران قطر آماده گفت و گو و مذاکره باشند وجود ندارد.
وزیر خارجه آمریکا پیش از آغاز سفر خود نیز در مصاحبه با خبرگزاری بلومبرگ نسبت به حل این بحران در آینده نزدیک ابراز نا امیدی کرده بود.
عربستان، امارات، مصر و بحرین در تاریخ 15 خرداد ماه 96 ، با متهم کردن قطر به حمایت از تروریسم روابط خود را با با این کشور قطع کردند . میانجیگری ها برای حل این بحران هنوز به نتیجه ای نرسیده است. 


کد مطلب: 75695

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/75695/احتمال-تعویق-نشست-شورای-همکاری

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir