۰
شنبه ۶ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۵۷

تداوم تحریم‌های مالی آلمان علیه ترکیه

بعد از اینکه آلمان چندی پیش کاهش کمک‌های مالی به ترکیه برای عضویت این کشور در اتحادیه اروپا را مد نظر قرار داد، حالا نیز می‌خواهد کاهش این کمک‌ها در قالب توافق پناهندگان را مد نظر قرار دهد.
بعد از اینکه آلمان چندی پیش کاهش کمک‌های مالی به ترکیه برای عضویت این کشور در اتحادیه اروپا را مد نظر قرار داد، حالا نیز می‌خواهد کاهش این کمک‌ها در قالب توافق پناهندگان را مد نظر قرار دهد.
به گزارش تسنیم ،هفته نامه اشپیگل در گزارشی از فشار برلین برای کاهش کمک های مالی به ترکیه در قالب توافق پناهندگان با این کشور خبر داد.
به گزارش هفته نامه اشپیگل، آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان می خواهد سهم مالی آلمان برای توافق پناهندگان اتحادیه اروپا با ترکیه را کاهش دهد.
هفته نامه اشپیگل این گزارش را بر اساس یک نوشته برخی کشورهای اروپایی از جمله دانمارک، فنلاند، فرانسه، سوئد و آلمان به کمیسیون اروپا منتشر کرده است. در این نوشته آمده است که کمک های پناهندگان برای اتحادیه اروپا باید کاملااز بودجه اتحادیه اروپا پرداخت شود. این موضع گیری را فرانسه مطرح کرده و آلمان هم از آن حمایت کرده است.
در چارچوب توافق پناهندگان ترکیه با اتحادیه اروپا آنکارا در ماه مارس سال 2016 خود را موظف کرد که پناهندگانی که به صورت غیر قانونی به یونان می روند را برگرداند. بر این اساس قرار شد ترکیه در مقابل و در دو مرحله حدود 6 میلیارد کمک از اتحادیه اروپا دریافت کند. آلمان در پرداختی اول به ترکیه حدود 500 میلیون یورو کمک کرد.
این گزارش هفته نامه اشپیگل متناقض با درخواست اخیر مرکل در نشست اتحادیه اروپا مبنی بر ادامه کمک های اروپا به ترکیه در قالب توافق پناهندگان است. در این نشست، سران اتحادیه اروپا تنها توافق کردند که کمک های اتحادیه اروپا به ترکیه برای عضویت این کشور در اتحادیه اروپا متوقف شود.
روابط بین اتحادیه اروپا و ترکیه بخصوص بعد از کودتای نظامی جولای 2016 در این کشور به شدت تیره و تار شده است. از دید برلین دستگیری حدود 11 تبعه آلمانی در ترکیه بسیار مسئله ساز است.
ترکیه نیز این انتقاد را به اتحادیه اروپا و بخصوص آلمان وارد می کند که از سازمان های تروریستی مانند حزب ممنوعه کارگران کردستان حمایت می کند.
کد مطلب: 75972
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *