۰
چهارشنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۲۲:۰۴

پوتین از مردم ایران تشکر کرد

رئیس‌جمهوری روسیه گفت: امیدواریم در آینده نزدیک توافقات‌ ما درخصوص رژیم حقوقی دریای خزر نهایی شود.
رئیس‌جمهوری روسیه گفت: امیدواریم در آینده نزدیک توافقات‌ ما درخصوص رژیم حقوقی دریای خزر نهایی شود.
به گزارش ايسنا، ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهوری روسیه در نشست خبری امضای تفاهمنامه همکاری مشترک میان ایران، روسیه و جمهوری آذربایجان با ابراز تشکر از دعوت حسن روحانی از وی و نیز از مردم تهران به دلیل مشکلاتی که برای آنان در طی تردد وی در شهر ایجاد شده بود، اظهار کرد: ما در فرمت سه‌جانبه دیدار برگزار کردیم و مطمئن هستم که این دیدار که در سطحی بالا و با دید باز انجام شد منفعت‌های بسیاری برای سه کشور به همراه خواهد داشت.
وی افزود: این مذاکرات در زمینه جلوگیری از وقوع جرم و جنایات و نیز در زمینه صنعت و در راس آن مسائل اقتصادی بود که بر این موضوع تاکید شد و نیز درباره موضوع کریدور شمال و جنوب باید بگویم که تست این کار انجام شده و سال گذشته از کشور هند تعدادی کانتینر از ایران حرکت و به روسیه رسید و از روسیه نیز ادامه مسیر داد که این تجربه نشان داد این کار مقرون به صرفه است.
رئیس‌جمهوری روسیه ادامه داد: ما جزو تولیدکنندگان عمده هیدروکربن‌ها هستیم و این سه کشور قصد رقابت در این زمینه را ندارند بلکه به دنبال همکاری با یکدیگر هستند که تاکنون نیز نتایج خوبی به همراه داشته است. تولید هیدروکربن‌ها در این سه کشور بالاست و ما علاقه‌مند به تبادل این هیدروکربن‌ها با یکدیگر هستیم و به عنوان مثال می‌توان از طریق سیستم حمل و نقل گاز آذربایجان، گازمان را به شمال ایران ارسال کنیم.
پوتین با بیان اینکه در زمینه آموزشی و مسائل پزشکی و همکاری‌های فرهنگی نیز تبادل‌نظرهایی در این نشست انجام شد، اظهار کرد: امیدواریم در آینده نزدیک توافقات ما درخصوص رژیم حقوقی‌مان در دریای خزر نهایی شود که در حاشیه این نشست ملاقات‌هایی انجام شد که از جمله با آقای روحانی در زمینه اقتصادی و مسائل انرژی و تولید ماشین‌های سنگین و نیز صنعت حمل و نقل صحبت‌هایی انجام دادم.
رئیس‌جمهور روسیه ادامه داد: با رهبر ایران نیز دیدار بسیار بامحتوا و مفیدی انجام دادم و در زمینه امنیت منطقه‌ای با ایشان صحبت کردم و نیز درباره موضوع سوریه نیز صحبت‌هایی انجام دادیم که در این زمینه بر همکاری‌های بسیار مثمرثمرمان با ایران تاکید کردیم.
وی در پایان گفت: با تشریک مساعی ما ، ترکیه و ایران شرایط در سوریه برای مبارزه با تروریسم به خوبی پیش می‌رود و شرایط مذاکرات آستانه که دیروز به پایان رسید بسیار مثبت و مفید بود البته ما معتقدیم که هیچ‌کدام از مشکلات یک تنه حل نمی‌شود و ما به همکاری‌های بیشتری در این زمینه تاکید می‌کنیم.
کد مطلب: 76354
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *