۰
شنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۲۱:۲۲

ارتفاعات ۴ استان کشور سفید پوش می‌شود

مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی کشور از کاهش دما و بارش باران و برف برای برخی نقاط کشور خبرداد و گفت: بارشها طی دو روز آتی در ارتفاعات استانهای مازندران، گلستان، سمنان و تهران به صورت برف پیش‌بینی می شود.
مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی کشور از کاهش دما و بارش باران و برف برای برخی نقاط کشور خبرداد و گفت: بارشها طی دو روز آتی در ارتفاعات استانهای مازندران، گلستان، سمنان و تهران به صورت برف پیش‌بینی می شود.
به گزارش تسنیم، احد وظیفه، درباره وضعیت جوی سه روز آینده کشور اظهار کرد: موج بارشی که در اواخر وقت روز گذشته وارد کشورمان شده بود امروز هم به فعالیت خود ادامه می‌دهد ضمن اینکه جریانات بارشی دیگری نیز در ساعتهای آتی از کشور عبور می‌کند.
وی ادامه داد: بارشها در ساعتهای آتی به صورت باران پراکنده و رعد و برق در برخی نقاط غرب، شمال غرب، جنوب غرب، بخشهایی از مرکز، دامنه‌های شمالی و جنوبی البرز و همچنین در استان هرمزگان به ‌وقوع می‌پیوندد.
مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور تصریح کرد: روز یکشنبه با حرکت این امواج به سمت شرق، بارشها غالباً در استانهای واقع در نیمه شرقی اعم از خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، یزد، اصفهان، سیستان و بلوچستان و هرمزگان رخ می‌دهد.
به گفته وظیفه، جریانات خنک شمالی از اواخر وقت یکشنبه بخشهایی از کشور را تحت تاثیر قرار می‌دهد که موجب کاهش نسبی دما در نوار شمالی، تشدید بارش در استانهای ساحلی خزر، به‌ویژه مازندران و گلستان خواهد شد.
وی با بیان اینکه دریای خزر در روزهای آتی مواج پیش‌بینی می‌شود، گفت: در طی این مدت بارش در خراسان شمالی و ارتفاعات البرز در استان سمنان نیز به وقوع می‌پیوندد.
مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور تصریح کرد: بارشها طی دو روز آتی در ارتفاعات استانهای مازندران، گلستان، سمنان و تهران به صورت برف پیش‌بینی می شود.
وظیفه افزود: طی روز دوشنبه همچنان ناپایداریها به صورت بارش باران، رعد و برق و وزش باد در برخی نقاط خراسانهای شمالی، رضوی، جنوبی، کرمان و سیستان و بلوچستان پیش‌بینی می‌شود.
وی همچنین از وزش باد شدید در ساعتهای آتی خبرداد و گفت: در روز یکشنبه وزش باد شدید در استانهای تهران، قم، البرز، قزوین، مرکزی، سمنان، اصفهان و روز دوشنبه وزش باد شدید در نیمه شرقی کشور رخ خواهد داد که در برخی مناطق با گرد و خاک همراه خواهد بود.
مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور تصریح کرد: روزهای دوشنبه تا چهارشنبه کاهش محسوس دما بین 4 تا 8 درجه در شمال شرق و شرق رخ خواهد داد.
وظیفه توضیح داد: از بعد از ظهر دوشنبه تا روزهای پایانی هفته به سبب پایداری جو، با افزایش غلظت آلاینده های جوی در نیمه غربی و نواحی مرکزی کشور به ویژه در شهرهای صنعتی و پر جمعیت مواجه خواهیم شد که کاهش کیفیت هوا را به‌دنبال دارد.
وی شهرکرد با 3 درجه زیر صفر را سردترین و بندرعباس با 32 درجه بالای صفر را گرم‌ترین نقطه کشور دانست و اظهار کرد: دمای هوای تهران نیز امروز به 20 درجه بالای صفر رسید.
کد مطلب: 76878
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *