۰
يکشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۳۳

شرایط بیمه 600 هزاربافنده فراهم شد

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از فراهم سازی شرایط بیمه حدود 600 هزار بافنده قالی، فرش، گلیم، جاجیم و... در کشور خبر داد.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از فراهم سازی شرایط بیمه حدود 600 هزار بافنده قالی، فرش، گلیم، جاجیم و... در کشور خبر داد.
به گزارش ایرنا،  علی ربیعی افزود: با امضای تفاهم‌نامه همکاری صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر و اتحادیه سراسری تعاونی‌های تولیدکنندگان فرش دستباف شهری و روستایی ایران، 140 هزار بافنده روستایی و بیش از 400 هزار بافنده ساکن شهرهای دارای کمتر از 20 هزار نفر جمعیت، از خدمات بیمه اجتماعی بهره‌مند می‌شوند.
وی افزود: بر اساس این تفاهم‌نامه، توسعه بیمه اجتماعی به منظور برخورداری از خدمات، مزایا و تعهدات بلندمدت بیمه‌ اجتماعی برای بافندگان قالی، فرش، گلیم، جاجیم و سایر فعالیت‌های مرتبط عضو شرکت‌های تعاونی تولید زیرمجموعه اتحادیه در سراسر کشور صورت می گیرد.
«اطلاع‌رسانی، فرهنگ‌سازی، شناسایی، معرفی و جذب همه بافندگان قالی، فرش، گلیم، جاجیم و سایر بافندگان عضو شرکت تعاونی‌های تولید زیرمجموعه اتحادیه در روستاها، مناطق عشایری و شهرهای زیر 20 هزار نفر از اهداف این تفاهم‌نامه است».
به گفته وی، بر اساس این تفاهمنامه، اتحادیه با تامین و پرداخت حق سهم بیمه‌شدگان، راه بیمه‌شدن و دریافت مستمری بازنشستگی، فوت و از کار افتادگی آنان را بر اساس قوانین صندوق هموار می کند.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: با امضای این تفاهمنامه، بیمه‌شدگان می‌توانند از همه خدمات صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر، شامل مستمری‌های بازنشستگی، از کارافتادگی و فوت بهره‌مند شوند و علاوه بر آن، اعضای خانواده‌شان را نیز از این خدمات بهره‌مند سازند.
ربیعی افزود: افراد بیمه شده در صندوق بیمه اجتماعی، با معرفی‌نامه صندوق می‌توانند از فراگیرترین بیمه‌های درمانی در سراسر کشور نیز برخوردار شوند.
به گفته وی، امکان انتقال سوابق بیمه‌ای به سایر صندوق ها امکان دیگری است که بیمه‌شدگان می‌توانند از آن استفاده کنند.
به گزارش ایرنا، پانزدهم آبان ماه معاون بازاریابی مرکز ملی فرش ایران اعلام کرد فقط در زمینه بافت فرش، یک میلیون نفر بافنده و بیش از 700 هزار نفر فعال تمام وقت داریم که 320 هزار نفر از آنان بیمه اند.
وی به اجرای طرح پایش بافندگان فرش بیمه شده اشاره کرد و بیمه شدن 320 هزار نفر را نتیجه این پایش برشمرد. 
کد مطلب: 76943
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *