کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

هاشمی : تهران در شرایط مناسبی قرار ندارد

23 آبان 1396 ساعت 14:09

رئیس شورای شهر تهران بر لزوم بررسی وضعیت تاب‌آوری تهران در مقابل حوادث غیر مترقبه همچون زلزله تأکید کرد.


رئیس شورای شهر تهران بر لزوم بررسی وضعیت تاب‌آوری تهران در مقابل حوادث غیر مترقبه همچون زلزله تأکید کرد.

به گزارش ایسنا، محسن هاشمی صبح امروز در ابتدای جلسه شورای شهر تهران با اشاره به حادثه دلخراش زلزله غرب کشور، گفت: حادثه دلخراشی که در زلزله کرمانشاه رخ داد موجی از اندوه و نگرانی را در میان ایرانیان ایجاد کرده است و اعضای شورای شهر نیز خود را در کنار مردم کرمانشاه می‌بینند و در غم آنها شریک هستند و از هیچ کمکی فروگذار نخواهند کرد.

وی با بیان اینکه نجات جان آسیب دیدگان در اولویت قرار دارد، گفت: با این حال باید در زمینه سایر امدادرسانی‌ها همچون تامین وسایل گرمایشی، بهداشتی و ... نیز اقدام کرد.

وی با بیان اینکه در نخستین ساعات امدادرسانی محموله کمک‌های مدیریت شهری تهران به منطقه اعزام شد، گفت: دقت داشته باشید که زلزله خبر نمی‌کند و تهران نیز به عنوان پایتخت کشور دارای بافت فرسوده و جمعیت زیادی است که متاسفانه حتی باید در سازه ساختمان‌های جدید نیز تجدید نظر کنیم.

هاشمی با بیان اینکه وضعیت تهران در شرایط مناسبی قرار ندارد، گفت: باید تاب‌آوری تهران در مقابل این گونه حوادث بررسی شود و باید به این مسئله توجه ویژه‌ای شود.

وی با بیان اینکه هر 10 سال یکبار زلزله بزرگی ایران را می‌لرزاند، ادامه داد: شهر تهران نیز منتظر یک زلزله درشت گونه است چرا که از آخرین زلزله بزرگ تهران سال‌ها می‌گذرد.

رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه بررسی‌ها نشان داده که مناطق 9 الی 17 دارای خطرپذیری زیادی هستند، گفت: با این حال مناطقی همچون 7، 8، 20، 19، 18 و ... دارای خطر پذیری متوسط هستند اما لازم است که هر چه سریعتر جلسه‌ای با حضور معاونان شهردار و روسای سازمان‌های مسئول در خصوص وضعیت تاب‌آوری تهران برگزار کنیم.
 


کد مطلب: 77074

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/77074/هاشمی-تهران-شرایط-مناسبی-قرار-ندارد

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir