کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

آسیب‌دیدگی 526 روستا در زلزله کرمانشاه

23 آبان 1396 ساعت 15:14

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از آسیب دیدگی هشت شهر و 526 روستا در زلزله استان کرمانشاه خبرداد.


رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از آسیب دیدگی هشت شهر و 526 روستا در زلزله استان کرمانشاه خبرداد.
به گزارش ایرنا، مرتضی سلیمی اظهار کرد: 33 هزار و 379 خانوار با جمعیتی بالغ بر 138 هزار نفر در شعاع 50 کیلومتری کانون زمین لرزه متاثر از زلزله اخیر کرمانشاه بوده اند. سلیمی درباره مناطق متاثر از زلزله اخیر در بخش ازگله استان کرمانشاه، گفت: شهرستان‌های کرمانشاه، قصرشیرین، ثلاث باباجانی، گیلان‌غرب، سرپل‌ذهاب، دالاهو، اسلام‌آباد غرب و جوانرود متاثر از زلزله بوده است. رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر ادامه داد: شمار مصدومان این زلزله تا ساعت ساعت 19 روز دوشنبه را هفت هزار و 156 تن بیان کرد که از این شمار 162 تن به وسیله بالگرد هلال احمر به بیمارستان کرمانشاه منتقل شده‌اند.
به گزارش ایرنا تا زمان حاضر شمار مصدومان حدود هفت هزار و 500 تن گزارش شده است. وی یادآور شد: 10 فروند بالگرد هلال احمر برای امدادرسانی به هموطنان در استان کرمانشاه در حال فعالیت است.
**اعزام نیرو و اقلام امدادی به کرمانشاه
سلیمی با اشاره به اعزام نیرو و ارسال تجهیزات و اقلام امدادی از سازمان امداد و نجات و جمعیت هلال احمر استان‌های معین به کرمانشاه، گفت:تیم‌های امدادی از استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، البرز، ایلام، اصفهان، چهارمحال و بختیاری، زنجان، قزوین، قم، کردستان، لرستان، مرکزی و همدان اعزام شده است. رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با اشاره به فعالیت تیم های امدادی هلال احمر بیان کرد: 26 تیم واکنش سریع، 31 تیم آنست(سگ های زنده یاب)،49 تیم تخصصی آوار برداری، 63 تیم اسکان اضطراری، 20 تیم درمان اضطراری در منطقه زلزله زده حضور دارند و در مجموع یک هزار و 17 نیروی عملیاتی در منطقه حضور دارند.
سلیمی به تجهیزات بکارگیری شده برای امدادرسانی به هموطنان اشاره کرد و یادآور شد: 75 دستگاه آمبولانس، 85 دستگاه خودرو کمک دار، 23 دستگاه خودرو نجات بکارگیری شد؛ به علاوه 20 هزار و 300 هزار تخته پتوی امدادی و 10هزار و 520 چادر امدادی برای امدادرسانی به هموطنان در مناطق زلزله زده توزیع شد. وی درخصوص اقلام آماده تحویل در استان کرمانشاه اضافه کرد: در حال حاضر 12 هزار دستگاه چادر امدادی، 9 هزار تخته موکت، 26 هزار تخته پتو، هفت هزار ست ظروف، هشت هزار شعله والور،17 هزار قوطی کنسرو و هفت هزار کیلو گرم برنج در استان موجود است.
**16 هزار دستگاه چادر در راه کرمانشاه
رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر درباره ارسال اقلام زیستی، غذایی و خوراکی به استان کرمانشاه برای توزیع در میان زلزله زدگان، خاطرنشان کرد: 16 هزار دستگاه چادر امدادی، 28 هزار تخته پتو، 14 هزار گالن آب، 13 هزار کیلوگرم نایلون، 2 هزار و 200 شعله والور، 10 هزار کیلوگرم برنج، 84 هزار قوطی کنسروجات و 400 کیسه حمل جسد به کرمانشاه ارسال شده است.
زلزله ای به بزرگی 7.3 ریشتر ساعت 21 و 48 دقیقه شامگاه یکشنبه (بیست و یکم آبان) استان کرمانشاه و مناطقی از عراق را لرزاند. این زلزله در استان کرمانشاه حوالی «ازگله» در عمق 11 کیلومتری زمین روی داد. شدت این زمین لرزه به اندازه ای بود که در بیشتر استان ها و برخی کشورهای منطقه نیز احساس شد. براساس آخرین اطلاعات اعلام شده از پزشکی قانونی کشور تاکنون 423 نفر در این حادثه جان خود را از دست داده اند. پس لرزه ها هنوز ادامه دارد.


کد مطلب: 77093

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/77093/آسیب-دیدگی-526-روستا-زلزله-کرمانشاه

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir