۰
سه شنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۳۲

دلیل شیوع دیابت در کودکان و نوجوانان

رئیس انجمن دیابت ایران گفت: در حال حاضر بیش از 418 میلیون نفر در جهان به دیابت مبتلا شده‌اند که طبق پیش‌بینی‌های انجام شده تا سال 2040 این آمار به بیش از 640 میلیون نفر خواهد رسید.
رئیس انجمن دیابت ایران گفت: در حال حاضر بیش از 418 میلیون نفر در جهان به دیابت مبتلا شده‌اند که طبق پیش‌بینی‌های انجام شده تا سال 2040 این آمار به بیش از 640 میلیون نفر خواهد رسید.
به گزارش فارس، اسدالله رجب، در خصوص برنامه‌های روز جهانی دیابت اظهار داشت: روز جهانی دیابت در تاریخ 23 آبان ماه مصادف با روز تولد فردریک بنتینگ کاشف انسولین در سراسر جهان برگزار می‌شود. 
وی افزود: از آنجا که شیوع دیابت در سراسر جهان با افزایش چشمگیری مواجه شده است، سازمان جهانی بهداشت در سال 1370 هفته‌ای را به نام هفته دیابت نامگذاری کرد که هدف از برگزاری این مناسبت، شناساندن بیماری به تمام مردم جامعه، متخصصان و سیاستگذاران بهداشت و درمان کشور است. 
رئیس انجمن دیابت ایران ادامه داد: در تاریخ سه‌شنبه 23 آبان‌ماه با همکاری وزارت بهداشت، شهرداری تهران و متخصصان این حوزه، روز جهانی دیابت در کشور ما برگزار خواهد شد که شعار امسال نیز «زنان و دیابت» در نظر گرفته شده است. 
رجب، دلیل برگزیدن این شعار را افزایش شیوع دیابت در بین زنان جامعه دانست و گفت:‌ در حال حاضر 199 میلیون نفر از زنان در جهان به دیابت مبتلا هستند که یعنی از هر 10 زن یک نفر به دیابت مبتلا شده است که از این تعداد از هر پنج نفر 2 نفر در سنین بارداری قرار دارند. 
وی ادامه داد: در حال حاضر بیش از 418 میلیون نفر در جهان به دیابت مبتلا شده‌اند که طبق پیش‌بینی‌های انجام شده تا سال 2040 این آمار به بیش از 640 میلیون نفر خواهد رسید. 
وی با بیان اینکه 12 درصد از جمعیت بالای 18 سال کشور مبتلا به دیابت هستند، گفت: این بیماری مشکلات اقتصادی و جسمانی بسیاری را برای مردم جامعه دربرخواهد داشت، لذا باید به موضوع پیشگیری از دیابت توجه ویژه شود.
وی گفت: تغذیه مناسب، اصلاح سبک زندگی و فعالیت‌های جسمانی و مدیریت استرس از جمله مواردی هستند که می‌توانند به پیشگیری از بروز دیابت کمک زیادی کنند که افراد بعد از گذراندن سن 20 سالگی باید توجه بیشتری به این نکات داشته باشند. 
رئیس انجمن دیابت ایران با اشاره به شیوع دیابت در بین کودکان و نوجوانان گفت: دیابت کودکان و نوجوانان را نمی‌توان پیشگیری کرد مگر اینکه فردی در سن کودکی به دیابت نوع 2 مبتلا شود. متأسفانه شیوع دیابت نوع 2 به دلیل تغذیه ناسالم مصرف بیش از حد فست‌فودها و کم‌تحرکی کودکان جامعه در بین این قشر شیوع بسیاری یافته است. 
کد مطلب: 77098
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *