۰
چهارشنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۰۴
کواکبیان با اشاره به در راس امور بودن مجلس و چند اصل قانون اساسی اخطار داد:

چرا در گزارش‌ها نقش مدعی‌العموم بودن کمیسیون اصل90 دیده نمی‌شود؟

چرا قوه قضائیه چندان به گزارش‌های مجلس و تحقیق و تفحص‌ها اهمیت نمی‌دهد؟
مصطفی کواکبیان در نشست علنی مجلس شورای اسلامی‌با استناد به اصول 90، 94 و 123 قانون اساسی اخطار داد و گفت: کمیسیون اصل 90 گزارشی از طرز کار قوه مجریه در ابلاغ و اجرای قوانین مصوب اعم از دائمی‌و آزمایشی و تهیه و تنظیم مقررات و آیین نامه های مربوطه تهیه و رئیس این کمیسیون آن را در صحن پارلمان قرائت کرد.اما این کمیسیون به جای اینکه نقش مدعی‌العموم را داشته باشد‌، فقط گزارش می‌خواند که آن هم فایده‌ای ندارد.
چرا در گزارش‌ها نقش مدعی‌العموم بودن کمیسیون اصل90 دیده نمی‌شود؟
مصطفی کواکبیان در نشست علنی مجلس شورای اسلامی‌با استناد به اصول 90، 94 و 123 قانون اساسی اخطار داد و گفت: کمیسیون اصل 90 گزارشی از طرز کار قوه مجریه در ابلاغ و اجرای قوانین مصوب اعم از دائمی‌و آزمایشی و تهیه و تنظیم مقررات و آیین نامه های مربوطه  تهیه و رئیس این کمیسیون آن را در صحن پارلمان قرائت کرد.اما این کمیسیون  به جای اینکه نقش مدعی‌العموم را داشته باشد‌، فقط گزارش می‌خواند که آن هم فایده‌ای ندارد.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی‌خاطرنشان کرد: آیا اینکه می‌گوییم مجلس در راس امور است‌، صرفا به این معناست که بگوییم این همه قوانین تصویب کرده‌ایم و دولت‌ها‌، آن ها را اجرا نمی‌کنند.
رئیس فراکسیون دیپلماسی و منافع ملی مجلس شورای اسلامی‌ تاکید کرد: کمیسیون اصل 90 به عنوان مرکز نظارت مجلس ، باید به طور مشخص خاطی یا خاطیان را شناسایی و معرفی کند  و بگوید این افراد را خاطی می‌دانم.
مصطفی کواکبیان همچنین تصریح کرد: قوه قضائیه هم باید در این رابطه گزارش دهد که چه اقدامی‌نسبت به برخورد با خاطیانی که این قوانین را اجرا نمی‌کنند، انجام داده است.
عضو هیات رئیسه فراکسیون امید مجلس، در ادامه  با بیان اینکه حرمت امامزاده را باید متولی آن نگه دارد، گفت‌:  دولت قبل که  قانون را به  شیوه خود دور می‌زد و نظارتی بر هم آن نمی‌شد و دولت فعلی هم  می‌گوید برنامه ششم را از ابتدا قبول نداشته است و اجرای آن را  به تعویق می‌اندازد. لذا آیا کار ما این است که تنها گزارش قرائت کنیم.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهارداشت:  کمیسیون اصل 90 مجلس اگر می‌خواهد گزارش دهد باید به طور مشخص بخش هایی از قوانین که اجرا نمی‌شود و فردی که قوانین را اجرا نکرده را به قوه قضاییه معرفی کند.
رئیس فراکسیون دیپلماسی و منافع ملی مجلس شورای اسلامی‌ تأکید کرد: البته این مسئله وجود دارد که قوه قضائیه به گزارش‌های اینچنینی و تحقیق و تفحص‌هایی که در مجلس قرائت شده‌،‌‌ اهمیتی نمی‌دهد و فقط زمان است که صرف می‌شود. لذا از کمیسیون اصل 90 می‌خواهیم این موضوع را پیگیری کند.
علی مطهری، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی ‌در پاسخ به این اخطار قانون اساسی گفت: کمیسیون اصل 90 نمی‌تواند حکمی‌صادر کند و نمی‌تواند به جای قوه قضائیه مجرم را محکوم کند، اما ‌می‌تواند نظر خود را اعلام و به قوه قضائیه ارجاع دهد.
وی ادامه داد: با این حال انتظار می‌رود که کمیسیون اصل 90 به اخطار شما توجه کند‌. 
کواکبیان در پایان اظهار داشت: یک جمله هم درباره مجادلات امروز بگویم که: «الفتنه نائمه و لعنه‌الله من ایقاظها».
 
کد مطلب: 77188
برچسب ها: مصطفی کواکبیان
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *