۰
جمعه ۳ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۲۷
كواكبيان در نشست عمومي بررسي مشكلات منطقه١٤تهران:

مردم بدون لكنت زبان بايد خواسته هاي خود را به نمايندگان منتقل كنند

جلسه بررسی مشکلات مردم منطقه ۱۴ تهران از سلسله جلسات مناطق ۲۲ گانه تهران که به همت دکتر مصطفی کواکبیان نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و با همیاری فرماندار محترم تهران از سال قبل و به طور منظم برگزار می شود، دوشنبه ۲۹ آبان، در مسجد حضرت رسول (ص) محله ۴۰۰ دستگاه پیروزی با حضور مسئولین اجرایی منطقه و جمعی از نمایندگان مجلس و اعضای شورای شهر تهران، برگزار شد.
مردم بدون لكنت زبان بايد خواسته هاي خود را به نمايندگان منتقل كنند
 جلسه بررسی مشکلات مردم منطقه ۱۴ تهران از سلسله جلسات مناطق ۲۲ گانه تهران که به همت دکتر مصطفی کواکبیان نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و با همیاری فرماندار محترم تهران  از سال قبل و به طور منظم برگزار می شود، دوشنبه ۲۹ آبان، در مسجد حضرت رسول (ص) محله ۴۰۰ دستگاه پیروزی با حضور مسئولین اجرایی منطقه و جمعی از نمایندگان مجلس و اعضای شورای شهر تهران،  برگزار شد.
در این نشست ابتدا اعضای شورایاری محلات منطقه ۱۴ به بیان مشکلات مردم منطقه و محلات  پرداختند.
در ادامه یزدانی معاون شهردار منطقه۱۴ در سخنانی گفت:‌ باوجود اینکه منطقه از زیرساخت قوی برخوردار نبود توانسته ایم با کمک مردم منطقه و شورایاری های محترم اقدامات مفیدی درمنطقه ۱۴ انجام دهیم و پروژه های مختلفی را افتتاح کنیم که به حل مشکلات مردم کمک کرده است. طی دوسال گذشته ۱۶۸ عنوان پروژه با رقم ریالی حدود هزار میلیارد ریال در منطقه ‍۱۴ افتتاح شده و مورد بهره برداری قرار گرفته است.
 
وی افزود: در سال جاری برخی پروژه های نیمه تمام از سال قبل را به بهره برداری خواهیم رساند و حدود ۶۰ پروژه نیمه تمام و جدید را با رقم ریالی پنجاه میلیاردتومان در سال ۹۶ به بهره برداری خواهیم رساند تا در خدمت مردم قرار گیرند.
 
در ادامه مسئول سرکلانتری ۱۱۰ شهدا در خصوص وضعیت انتظامی منطقه و اقدامات انجام شده در راستای کاهش آسیب های اجتماعی با کمک شورایاری ها و سرای محلات توضیحاتی ارائه کرد.
 
افشین حبیب زاده عضو شورای شهر تهران در ادامه طی سخنانی گفت: در روزهای آینده وارد بحث بودجه شهر تهران خواهیم شد، بنابراین از شورایاری های محترم تقاضا داریم مشکلات منطقه را به شهرداری مناطق  و شورای شهر منعکس کنند تا بتوانیم مشکلاتی که نیاز است در بودجه ۹۷ گنجانده شود را بررسی کنیم.
 
حبیب زاده افزود: مسائل مالی در حال حاضر یکی از اصلی ترین مشکلات شهرداری تهران است. متاسفانه شهرداری تهران هم از لحاظ درآمد و تامین منابع مالی دچار مشکل است و هم پرداخت بدهی های سال های گذشته. آخرین آماری که از بدهی شهرداری تهران به بانک ها و شهرداری ها در اختیار ما قرار گرفته حدود ۳۰هزار میلیارد تومان است.
 
وی افزود: یک ماه پیش نامه ای به شهرداری های مناطق ارسال کردم و درخواست کردم پروژه های اولویت دار را معرفی کنند که برخی مناطق معرفی کرده و برخی مناطق هنوز اقدام نکرده اند.
 
سپس حیدری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ضمن بیان سوابقی از حضورش در این منطقه گفت:‌ قطعا پیگیر مشکلات مردم منطقه از قبیل مسائل مربوط به بودجه که به مجلس شورای اسلامی مربوط است خواهیم بود و برای رفع مشکلات مردم تلاش خواهیم کرد.
 
پروانه مافی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی طی سخنانی گفت: اهل همین منطقه هستم و دوران نوجوانی و جوانی و ایام انقلاب را در این محله گذراندم. از فرماندار محترم شنیدم جمعیت این منطقه درحال حاضر ۵۲۰ هزار نفر است که در حد جمعیت یک شهر کوچک است و رسیدگی به مشکلات مردم از اهیمت بالایی برخوردار است.
 
وی افزود: عمده مشکلات منطقه مربوط به مسائل شهری و در حیطه وظایف شهرداری است، از آن جا که رئیس کمیسیون درآمدهای پایدار شهرداری ها در مجلس هستم عرض میکنم که منابع درآمد های شهرداری کاهش یافته و در مواردی از بین رفته که باعث می شود نیاز به ایجاد کسب و کارهای نوین بیش از پیش احساس شود.
 
مافی افزود: باید از درآمدهای سنتی و ناپایدار همچون تراکم فروشی فاصله بگیریم و به سمت شهر هوشمند با کمک گسترش کسب و کارهای نوین حرکت کنیم. بنده در فراکسیون اشتغال در بخش کسب و کارهای الکترونیک و دیجیتال نیز مسئول هستم و حاضریم به رشد کسب و کارهای نوین از این طریق هم کمک کنیم.
 
در ادامه سالاری رئیس فراکسیون شهرسازی شورای شهر تهران گفت:‌ مجموعه اقداماتی که در شهرداری تهران در حوزه سخت افزاری از جمله ساخت بزرگراه ها صورت گرفته زیاد است و ما منکر این موضوع نیستیم، از طرفی هزینه هایی که می توانست برای آینده شهر ذخیره شود در این راه صرف شده و بیش از ۷۰درصد درآمدهای شهرداری از ساخت و ساز و اخذ عوارض بارگزاری های شهر تهران است.
 
 
وی افزود: پروژهای نیمه تمام و بلاتکلیف فراوانی در شهر تهران وجود دارد که برآورد ریالی آن ها تقریبا برابر با مبلغ بدهی های شهرداری تهران است. در حال حاضر درآمد شهرداری از اخذ عوارض به حداقل رسیده و یکی از دلایل آن اشباع شدن این فضا از جمله فضاهای تجاری و "مال" های تهران است.
 
سالاری خاطرنشان کرد: در این سلسله جلسات که به همت دکتر کواکبیان برگزار شده و ما نیز سعی مکنیم در آن ها شرکت کنیم از نظر بنده مهم ترین اولویت شکستن دیوار بی اعتمادی بین شهرداری ها و مردم است. باید اعتماد مردم را برگردانیم چرا که اداره کلانشهر تهران با جمعیتی ۱۰ میلیون نفری و چالش ها و ابرچالش های فراوان بدون مشارکت مردم امکان پذیر نخواهد بود.
 
 
عضو شورای شهر تهران افزود:‌ طی بررسی هایی که داشتیم متوجه شدیم در سال های اخیر شهرداری تنها ارگانی بوده که درآمدزایی برای آن اساسا مطرح نبوده، چرا که مردم و بخش خصوصی برای گرفتن پروانه و جواز در صف دادن پول به شهرداری بوده اند و حال این فضا اشباع شده و درآمد های اینچنینی به شدت کاهش یافته است.
 
وی افزود:‌شهرداری تهران طی سال های گذشته قسمت عمده املاک و اراضی ارزشمند خود را - که با بهینه سازی آن ها توسط بخش خصوصی می شد شهر تهران را برای همیشه و به صورت پایدار اداره کرد- در جریان ساخت تونل ها و بزرگراه ها فروخت. در حالی که مطالعات بین المللی نشان می دهد بزرگراه سازی راه حل ترافیک نیست، راه حل صحیح مشکل ترافیک توسعه حمل و نقل عمومی است.
 
سپس دکتر فرهادی فرماندار تهران ضمن تسلیت درگذشت هموطنان کرمانشاهی در حادثه زلزله اخیر گفت:‌ مدیران از جنس مردم هستند و مردمی که در عرصه های مختلف از انقلاب و جنگ تا تحریم های ظالمانه و اخیرا فداکاری های مردم در همین زلزله غرب کشور نشان می دهد اگر مسئولین شب و روز به این مردم خدمت کنند لیاقت مردم بیش از این هاست.
 
وی افزود: پیش از انقلاب ۶هزارمگاوات برق داشتیم که دیگران برای ما تولید می کردند،امروزه بالای ۷۲هزار مگاوات برق در کشور تولید می شود و زمینه و ظرفیت مصرف آن نیز وجود دارد که نشان می دهد ایران امروز با ایران چهل سال قبل بسیار متفاوت است. در تهران از نظر سرانه فضای ورزشی، آموزشی و فضای سبز از پایین ترین رویه کشوری برخورداریم که باید به آن توجه داشته باشیم و عدالت در مورد پایتخت نیز رعایت شود.
 
فرماندار تهران با اشاره به موضوع زلزله گفت: تا امروز از نظر علمی کسی توانایی پیش بینی زلزله را ندارد، اما شناسایی مکان گسل ها امکان پذیر است. گسل ری از گسل های فعال دنیاست و گسل های دماوند، ازگل، سولقان نیز از گسل های تهران هستند که امیدواریم هرگز اتفاقی روی ندهد و همه دعا کنیم اما پیش بینی و آمادگی برای حوادث از اهمیت فراوانی برخوردار است.
 
 
در پایان دکتر مصطفی کواکبیان طی سخنانی گفت: خدا را شاکریم دومین جلسه منطقه ۱۴ با حضور نمایندگان شورای شهر و مجلس به خوبی انجام گرفت.
 
کواکبیان در تشریح روند سلسله جلسات خاطر نشان کرد: بعد از نشست اولیه با شورایاری ها و بیان مشکلات کلی از شورایاری ها درخواست می کنیم مسئولین اجرایی منطقه را جهت توضیح در مورد مشکلات دریکی از مساجد اصلی محل در حضور مردم دعوت کنند. جلسه سوم که در فرمانداری برگزار می شود مرحله آخر جهت پیگیری اداری مسائل منطقه است. تصور ما حل کامل مشکلات منطقه در این جلسات نیست، اگر از هر منطقه حتی یک مشکل را حل کنیم خداوند متعال را شاکریم.
 
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی افزود: تشکیل این جلسات به این دلیل اهمیت بالایی دارد که حکومت ما مردمی است. در همین منطقه خلیج فارس در شش کشوری که شورای همکاری خلیج فارس را تشکیل می دهند شش "آل" حکومت می کنند، آل سعود در عربستان، آل خلیفه در بحرین، آل نهیان در امارات، آل صباح در کویت، آل قابوس در عمان و آل ثانی در قطر وجود دارند. همین باعث می شوند یک جوانک ۳۱ ساله به نام بن سلمان در عربستان پیدا می شود که می خواهد به اصطلاح خود "منطقه را بهم بریزد" که البته کور خوانده و نمی تواند چنین کاری انجام دهد.
 
وی افزود: وقتی دیدند از طریق حمایت فکری و مالی داعش نتوانستند کاری کنند حال به فکر به هم ریختن لبنان افتاده اند که البته مردم لبنان پاسخ کوبنده ای دادند. آن ها فکر می کردند پس از اقداماتشان همه برعلیه ایران موضع گیری خواهند کرد اما حال ورق برگشته است.
اطمینان داریم با دیپلماسی قوی که داریم از این مسائل عبور خواهیم کرد و غلط می کنند بخواهند دست به اقدام نظامی علیه ایران بزنند و عددی نیستند که بتوانند در مقابل قدرت نظامی مثل ایران قد علم کنند.
 
دبیرکل حزب مردم سالاری افزود: باید وحدت در کشور حفظ شود، علاوه بر مسئولین و مقام معظم رهبری که از زلزله زدگان دلجویی کردند، خود مردم نیز همت کردند و به جرئت می گویم اگر مردم وارد صحنه نمی شدند آمار جانباختگان و مصدومین بسیار بیشتر بود.
 
وی افزود: هدف ما از برگزاری این جلسات این است که نشان دهیم فاصله ای بین مردم و مسئولین وجود ندارد و مردم بتوانند بدون لکنت مشکلاتشان را به مسئولین منتقل کنند.
 
دکتر کواکبیان با ذکر خاطره ای مجددا از تشکیل نشدن جلسه شورای ساماندهی امور پایتخت توسط دولت اظهار نارضایتی کرد.
 
کد مطلب: 77478
برچسب ها: مصطفی کواکبیان
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *