۰
جمعه ۳۱ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۲۲:۰۰

چين ومغولستان بر گسترش همکاريهاي دفاعي تاکيد کردند

مسئولان دفاعی چین و مغولستان در دیدار امروز خود بر گسترش همکاری ها و مناسبات دفاعی بین دو کشور تاکید کردند.
لیانگ گوانگ لی وزیر دفاع چین امروز جمعه در دیدار با یک مسئول بلندپایه وزارت دفاع مغولستان تاکید کرد که کشورش تلاش می کند مناسبات دفاعی قدرتمندتری با مغولستان داشته باشد.لیانگ در پایان دیدار با چویگامز که ریاست هیئت اعزامی مغولستان به پکن را برعهده دارد ، با تشریح روابط دفاعی دو کشور در سال های اخیر گفت که اعتماد سیاسی بین دو کشور عمیق تر شده و همکاری های اقتصادی فیمابین نیز رشد چشمگیری داشته است و از سوی دیگر روابط و مناسبات بین دو ملت نیز نسبت به گذشته گسترده تر شده است .
وزیر دفاع چین در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد که روابط و همکاریهای دفاعی بین دو کشور به شکل مطلوب و مناسبی در جریان است و دیدارهای مسئولان بلندپایه و رایزنی های دفاعی بین دو کشور و آموزش نیرو و همکاری های دفاعی در مرزهای مشترک چین و مغولستان شاهدی بر این امر است . وی افزود بر همین اساس چین علاقمند است که با مغولستان در راستای گسترش ارتباطات و عمیق تر کردن همکاریها، تلاش کند تا به این وسیله رشد بلند مدت همکاریها و روابط دفاعی بین دو کشور تضمین شود.
از سوی دیگر چویگامز نیز که در راس هیئتی برای شرکت در ششمین نشست رایزنی در زمینه مسایل دفاعی و امنیتی با چین به پکن سفر کرده است ، تاکید کرد که کشورش خواستار تقویت و گسترش روابط و همکاریهای دفاعی با چین و حمایت از رشد روابط و مناسبات نظامی دو کشور است.
شایان ذکر است که مائو چیاو تیان نایب رییس ستاد کل ارتش آزادیبخش خلق چین نیز امروز با چویگامز در خصوص رایزنی های امنیتی و دفاعی بین دو کشور گفتگو کرد. به گفته مسئولان دفاعی و امنیتی چین و مغولستان ، دو کشور براین اعتقادند که حفظ صلح و ثبات در منطقه در راستای حفظ مصالح مشترک دو کشور است و براین اساس چین و مغولستان تلاش خواهند کرد این هدف تحقق یابد.
به گزارش خبرگزاری شین هوا از پکن ،مسئولان چینی و مغولستانی در این دیدارها در زمینه عمیق تر و گسترده تر کردن روابط و همکاریهای نظامی و ادامه دیدار مسئولان دو کشور در سطح عالی رتبه و ادامه رایزنی های دفاعی و حمایت از همکاری های دفاعی در مناطق مرزی و آموزش نیرو به توافق رسیدند.
کد مطلب: 7781
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *