۰
جمعه ۳۱ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۲۳:۲۳

اتحاديه آزاديهاي مدني آمريکا از سازمان سيا به دادگاه شکايت کرد

برخی از وکلای اتحادیه آزادیهای مدنی آمریکا پنجشنبه بطور رسمی درخواست کردند سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) اسناد چگونگی و اینکه در چه شرایطی هواپیماهای بدون سرنشین را در سراسر جهان به کار می برد، آشکار کند.
 جمال جعفر یکی از وکلای این اتحادیه در دادگاه تجدید نظر واشنگتن گفت: واضح است که دولت آمریکا برنامه هواپیماهای بدون سرنشین را اداره می کند.
وی افزود: نقش سیا و اینکه این سازمان چطور به طور فعالانه از این قبیل هواپیماها به منظور کشتن هدفهای خود بهره می جوید یکی از مهمترین سئوالهایی است که برای اتحادیه آزادیهای مدنی آمریکاییان مطرح است.
مقام های سازمان سیا از ارائه هرگونه اطلاعاتی درباره عملیات با هواپیماهای بدون سرنشین و حتی به کارگیری آنها، به اتحادیه یاد شده خودداری کرده اند و سازمان یاد شده نیز به دلیل اجتناب از ارائه مدارکی درباره چگونگی به کارگیری این هواپیماهای معروف به« درون»، چگونگی هماهنگی حملات با دولتهای خارجی و روند ارزیابی کشتار غیرنظامیان در این عملیات ها به دادگاه شکایت کرده است.
شکایت یاد شده همزمان با انتقاد های شدید از دولت اوباما در به کارگیری بیش از اندازه هواپیماهای بدون سرنشین به عنوان یکی از تاکتیکهای کلیدی مبارزه با تروریسم، مطرح شده است.
کاخ سفید در فرمانی اجازه داده است تا « درون» در افغانستان، پاکستان و یمن به کار گرفته شود تا از شمار تلفات غیرنظامیان کاسته شود و همزمان منتقدان نیز بر این باورند که به کارگیری هواپیماهای بدون سرنشین به هیچ عنوان امنیت غیرنظامیان را تامین نمی کند.
کد مطلب: 7789
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *