کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

"عمر خطاب" در افغانستان کشته شد

14 آذر 1396 ساعت 14:40

اداره امنیت ملی افغانستان اعلام کرده که عضو ارشد شبکه القاعده در افغانستان با ۸۰ عضو این گروه در عملیات مشترک نیروهای افغان و بین‌المللی کشته شده است.


اداره امنیت ملی افغانستان اعلام کرده که عضو ارشد شبکه القاعده در افغانستان با ۸۰ عضو این گروه در عملیات مشترک نیروهای افغان و بین‌المللی کشته شده است.
 
 
 
 
فرارو- اداره امنیت ملی افغانستان اعلام کرده که عضو  ارشد شبکه القاعده در افغانستان با ۸۰ عضو این گروه در عملیات مشترک نیروهای افغان و بین‌المللی کشته شده است.

به گزارش فرارو به نقل از بی بی سی، در اعلامیه‌ای که این اداره روز ۱۴ آذر به رسانه‌ها فرستاده، آمده که عمر خطاب مشهور به عمر منصور بعد از عمر عاصم، رهبر گروه القاعده در شبه‌جزیره هند، عضو ارشد این گروه بود که در افغانستان فعالیت می‌کرد و ارشدترین عضو این گروه بود که در افغانستان کشته شد.

اداره امنیت ملی افغانستان افزوده که عملیات نظامی علیه عمر خطاب و افرادش با شرکت نیروهای ویژه امنیت ملی، ارتش و واحدهای بین‌المللی موسوم به "حمایت قاطعانه" به راه انداخته شده بود.

سازمان امنیت ملی زمان این عملیات را مشخص نکرده اما افزوده است که این عملیات در ولایت‌های غزنی، زابل و پکتیا در جنوب اجرا شد و در جریان آن ۵ قرارگاه القاعده ویران شد و ۲۷ عضو این گروه دستگیر شدند.

در اعلامیه سازمان ملی افغانستان از مصطفی، مسئول نظامی گروه القاعده و قاسم معروف به خرم کیانی، حسن حمزه و جنید هم به عنوان اعضای مهم این گروه نام برده شد که در این عملیات کشته شدند.

منابع مستقل هنوز در این مورد اظهار نظری نکرده‌اند.

شبه‌نظامیان شبکه القاعده از سال ۲۰۱۵ در جنگ‌های مستقیم با نیروهای دولتی افغانستان و نیروهای بین‌المللی عملا دخیل بوده‌اند.

به گفته اداره امنیت ملی افغانستان، این گروه در راستای ارائه مشورت، تامین ارتباطات و حمایت حرفه‌ای در استفاده از جنگ‌افزارهای سنگین، پرتاب راکت و هاوان و آموزش عملیات در شب برای گروه طالبان نقش داشته است.

از زمان کشته شدن اسامه بن‌لادن، بنیانگذار و رهبر پیشین شبکه القاعده در ۲ مه ۲۰۱۱ در شهرک ایبت‌آباد، واقع در نزدیک اسلام‌آباد، پایتخت پاکستان، این گروه چندان خبرساز نبوده است.
 
 


کد مطلب: 78226

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/78226/عمر-خطاب-افغانستان-کشته

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir